Fórmula 1

Ja ho té per costum

Fórmula 1. Charles Leclerc és el més ràpid en l’entrenament cronometrat del GP de Rússia i acumula la quarta ‘pole’ seguida, una fita que Ferrari encara no havia aconseguit aquest segle

Char­les Leclerc va refer­mar el moment dolç de Fer­rari d’ençà de la represa del curs amb la quarta posició pre­fe­rent con­se­cu­tiva en un mes. Els bòlids ver­mells no van tenir rival en l’entre­na­ment cro­no­me­trat del GP de Rússia, però només el pilot mone­gasc en va treure tot el suc. A Sotxi, Leclerc va ser l’únic pilot a bai­xar d’1:33 en l’entre­na­ment lliure mati­nal i també en la Q2 –en la Q1 va pas­sat el tall amb el pneumàtic mitjà–, men­tre que en la Q3 també va ser l’únic de bai­xar d’1:32, cosa que va fer en els seus dos intents (1:31.801 i 1:31.628), tots dos prou bons per valer la pole. El seu com­pany Sebas­tian Vet­tel era segon després del pri­mer intent (1:32.135, a tres dècimes), però en el defi­ni­tiu el va superar Lewis Hamil­ton (Mer­ce­des), per tot just dues centèsimes. Els dos plu­ri­cam­pi­ons de la gra­e­lla van rodar en 1:32.0, a qua­tre dècimes de Leclerc. També és la ter­cera cursa seguida que Hamil­ton com­par­teix la pri­mera línia amb Leclerc.

La pres­tació va supo­sar tota una fita per a Fer­rari, ja que l’últim cop que un cotxe de Mara­ne­llo va encapçalar la gra­e­lla qua­tre vega­des segui­des va ser l’any 2000, quan Mic­hael Schu­mac­her ho va fer en les qua­tre últi­mes cur­ses i també en les tres pri­me­res del 2001. Per tant, és el pri­mer cop que ho acon­se­guei­xen en aquest segle. En total, Leclerc suma sis poles enguany, men­tre que Hamil­ton i l’altre pilot de Mer­ce­des, Valt­teri Bot­tas, en tenen qua­tre cadas­cun i Vet­tel, una.

Amb tot, Leclerc va reconèixer que Sotxi no és pas el millor cir­cuit per arren­car pri­mer, ja que el llarg tram gas a fons fins a la pri­mera fre­nada el podria dei­xar a mercè de Hamil­ton. Fer­rari i Mer­ce­des plan­te­gen la cursa amb tàcti­ques dife­rents, ja que els SF90 sor­ti­ran amb el pneumàtic tou, men­tre que els W10 ho faran amb el mitjà, després de pas­sar el tall de la Q2 amb aquest com­post, més lent però també més dura­dor.

Per la seva banda, Max Vers­tap­pen (Red Bull) va fer el quart millor temps, però arros­se­gava cinc llocs de sanció per haver mun­tat un motor nou i arren­carà novè. Valt­teri Bot­tas (Mer­ce­des) va here­tar el lloc en la segona línia, al cos­tat de Vet­tel, men­tre que Car­los Sainz, va ser el millor dels altres, cinquè, el seu millor resul­tat del curs a la gra­e­lla.

LA DADA

1r Charles Leclerc (Ferrari) 1:31.628 2n Lewis Hamilton (Mercedes) 1:32.030 3r Sebastian Vettel (Ferrari) 1:32.053 4t Valtteri Bottas (Mercedes) 1:32.632Carlos Sainz (McLaren-Renault) 1:33.222Nico Hülkenberg (Renault) 1:33.289Lando Norris (McLaren-Renault) 1:33.301Romain Grosjean (Haas-Ferrari) 1:33.517Max Verstappen (Red Bull-Honda) 1:32.310* 10è Daniel Ricciardo (Renault) 1:33.661 11è Sergio Pérez (Racing Point-Mercedes) 1:33.958 12è Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo-Ferrari) 1:34.037 13è Kevin Magnussen (Haas-Ferrari) 1:34.082 14è Lance Stroll (Racing Point-Mercedes) 1:34.233 15è Kimi Räikkönen (Alfa Romeo-Ferrari) 1:34.840 16è Pierre Gasly (Red Bull-Honda) 1:33.950* 17è George Russell (Williams-Mercedes) 1:35.356 18è Alex Albon (Toro Rosso-Honda) 1:39.197* 19è Robert Kubica (Williams-Mercedes) 1:36.474* 20è Daniil Kviat (Toro Rosso-Honda) s/temps* (*) Sancionats per l’ús d’elements mecànics extres.
7
‘poles’
suma Ferrari el 2019 (6 Leclerc, 1 Vettel), en 16 curses. Mercedes en té vuit i Red Bull, una

McLaren, amb Mercedes a partir del 2021

L’equip McLaren va anunciar ahir que a partir del 2021 canviarà els motors Renault que munta ara pels Mercedes. És un dels passos estratègics en el camí de tornada a l’èxit en l’F-1, al costat d’altres com la construcció d’un nou túnel de vent a la fàbrica de Woking. Mercedes ja havia estat el motorista de McLaren, fins al 2014. Llavors l’equip es va associar amb Honda i, l’any passat, amb Renault, relació que es trencarà al final del 2020.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)