Motociclisme

Una caiguda de campionat

Motor. Marc Márquez cau en els primers entrenaments del Gran Premi de Tailàndia, acaba a l’hospital però torna a temps per completar la segona sessió en perfectes condicions

Marc Márquez va con­cloure amb un grandiós ensurt la pri­mera jor­nada en pista en el Gran Premi de Tailàndia, on demà podria obte­nir el seu sisè títol de MotoGP. El líder del cam­pi­o­nat va ser pro­ta­go­nista d’una duríssima cai­guda en la pri­mera sessió, que el va aca­bar envi­ant a un hos­pi­tal de Buri­ram per asse­gu­rar-se que no tenia cap lesió de la columna ver­te­bral, ja que les imat­ges que pro­por­ci­o­na­ven les radi­o­gra­fies que li van fer a l’hos­pi­tal del cir­cuit no eren prou acla­ri­do­res.

Márquez va caure poc després d’haver sor­tit de boxs, al revolt 7, a uns 135 km/h segons la tele­me­tria, pro­ba­ble­ment perquè tenia les gomes bru­tes perquè havia fet la pri­mera part del cir­cuit fora de la traçada, a velo­ci­tat més lenta. El direc­tor mèdic de la com­pe­tició, Àngel Charte, va adme­tre que el pilot l’havia esbron­cat per enviar-lo a l’hos­pi­tal de Buri­ram. “El que ens ha sorprès ini­ci­al­ment de la cai­guda és que quan això passa sol ser un pilot que s’aixeca ràpida­ment i, en canvi, en aquest cas no ho feia i he vist que li fal­tava la res­pi­ració, li cos­tava molt ven­ti­lar i per això l’hem enviat a fer-se pro­ves, com ara una res­sonància nuclear magnètica. Tenia una con­tusió però no hi havia ni fis­sura ni tren­ca­ment”, va expli­car el trau­matòleg.

Després de l’ensurt i amb el permís mèdic a les mans, Márquez va tor­nar a tota velo­ci­tat al cir­cuit, on va lide­rar la taula de temps de la segona sessió lliure (1:30.981) fins que en els últims cinc minuts Quar­ta­raro (1:30.404), Viñales (1:30.597), Mor­bi­de­lli (1:30.625) –tots tres amb Yamaha–, Miller (Ducati, 1:30.698) i Rossi (Yamaha, 1:30.733) se li van avançar. Però fa tot l’efecte que Márquez va renun­ciar a l’opor­tu­ni­tat d’aca­bar en pri­mer lloc, perquè va aca­bar la sessió amb una goma amb més de 20 vol­tes. En qual­se­vol cas, tot i que les Yamaha sem­blen ben situ­a­des, el millor ritme és el de Márquez. De fet, el direc­tor de com­pe­tició d’Honda, Alberto Puig, va asse­gu­rar que el pilot està en per­fec­tes con­di­ci­ons: “El resum és que ha estat afor­tu­nat, no ha pas­sat res i seguim amb el pla amb el qual vam venir aquí.” Márquez neces­sita sumar dos punts més que Dovi­zi­oso demà per asse­gu­rar el títol. Entre els deu pri­mers als entre­na­ments també hi van aca­bar Aleix Espar­garó (Apri­lia, 1:31.007) en vuitè lloc, i Àlex Rins (Suzuki, 1:31.094), desè.

A Moto 2 Àlex Márquez (Kalex), que com el seu germà també lidera el cam­pi­o­nat, va ser cinquè en una sessió molt igua­lada entre els pilots més ràpids i mar­cada per la cai­guda de Tet­suta Nagas­hima, que havia estat el més ràpid en la sessió que s’havia fet al matí.

Moto GP
1r. F. Quartararo (Yamaha) 1:30.404
2n. M. Viñales (Yamaha) 1:30.597
3r. F. Morbidelli (Yamaha) 1:30.625
4t. J. Miller (Ducati) 1:30.698
5è. V. Rossi (Yamaha) 1:30.733
6è. M. Márquez (Honda) 1:30.891
7è. A. Espargaró (Aprillia) 1:31.007
10è. A. Rins (Suzuki) 1:31.027
15è. P. Espargaró (KTM) 1:31.499
18è. T. Rabat (Ducati) 1:31.932
Moto 2
1r. L. Marini (Kalex) 1:35.956
2n. S. Chantra (Kalex) 1:35.964
3r. T. Nagashima (Kalex) 1:35.959
5è. A. Márquez (Kalex) 1:36.033
Moto 3
1r. A. Migno (KTM) 1:42.789
2n. T. Arbolino (Honda) 1:43.041
3r. T. Suzuki (Honda) 1:43.067
10è. A. Arenas (KTM) 1:43.557
La caiguda ha estat dura i això demostra que està fort, en condicions normals, si no estàs bé, un cop així et desintegra
Alberto Puig
Director competició d’Honda
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)