Fórmula 1

Mercedes s’embutxaca el títol de constructors a Suzuka

Fórmula 1. Vettel i Leclerc ocupen la primera línia de la graella del GP del Japó, però els Ferrari arrenquen malament i obren la porta de la victòria a Bottas, al davant del pilot alemany i Hamilton

Valt­teri Bot­tas ha estat el ven­ce­dor del GP del Japó. El pilot fin­landès era el ter­cer en la gra­e­lla, però ha tret suc de la mala arren­cada dels Fer­rari, que ocu­pa­ven la pri­mera línia, per col·locar-se pri­mer i gua­nyar la prova. Sebas­tian Vet­tel havia fet la posició pre­fe­rent en l’entre­na­ment cro­no­me­trat dis­pu­tat abans de la cursa, però ha esguer­rat la sor­tida i no se n’ha pogut refer. Si més no, el pilot ale­many ha entrat segon després de parar els peus a Lewis Hamil­ton en les últi­mes vol­tes. El líder del mun­dial hau­ria pogut gua­nyar la cursa si no hagués fet una segona atu­rada a boxs, però l’equip l’ha obli­gat a fer la mateixa estratègia que Bot­tas per no afa­vo­rir-lo. Això l’ha rele­gat del pri­mer lloc al ter­cer, i en les últi­mes deu vol­tes no ha pogut avançar el Fer­rari de Vet­tel.

El quart lloc se l’ha endut Alex Albon, el seu millor resul­tat en la F-1, amb l’únic Red Bull-Honda super­vi­vent. El seu com­pany Max Vers­tap­pen s’ha tocat amb Char­les Leclerc en el pri­mer revolt després de la sor­tida, i ha hagut de ple­gar amb el cotxe malmès. Per la seva banda, el pilot mone­gasc de Fer­rari ha hagut de fer una atu­rada a boxs per can­viar l’aleró davan­ter i ha entrat sisè, doblat, després de fer un total de tres atu­ra­des. A hores d’ara, els comis­sa­ris espor­tius estan inves­ti­gant l’inci­dent en el pri­mer revolt entre Char­les i Max.

Entre el Red Bull i el Fer­rari ha aca­bat Car­los Sainz, cinquè, l’últim pilot en la volta del líder i l’únic dels cap­da­van­ters que ha fet una sola atu­rada a boxs, ja que els qua­tre pri­mers n’han fet dues.

Amb aquest resul­tat, Mer­ce­des ha con­que­rit el títol de cons­truc­tors d’enguany, el sisè con­se­cu­tiu. Així doncs, l’equip de l’estre­lla de tres pun­tes ha igua­lat el rècord de sis títols seguits de Fer­rari (1999-2004).

La pròxima cursa serà el GP de Mèxic, el 27 d’octu­bre, on Hamil­ton ja tindrà la pri­mera opor­tu­ni­tat de dei­xar el títol de pilots dat i beneït. El seu únic rival encara amb pos­si­bi­li­tats matemàtiques és Bot­tas.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.