Fórmula 1

Catifa vermella al campió

Vettel i Leclerc malmeten l’avantatge de la primera línia de la graella en l’arrencada i deixen via lliure a Bottas

Mercedes celebra el sisè títol de marques seguit

Per segon gran premi consecutiu, Mercedes va arrabassar una victòria de les urpes de Ferrari. A Sotxi, fa quinze dies, l’avaria de Sebastian Vettel va comprometre l’estratègia del seu company Charles Leclerc i va fer possible el doblet de Lewis Hamilton i Valtteri Bottas. A Suzuka, ahir, els Ferrari ocupaven la primera línia de la graella, però tots dos van arrencar malament i van obrir la porta de la victòria en el GP del Japó a Bottas. Si més no, Vettel va saber defensar el segon lloc de l’atac de Hamilton en les últimes cinc voltes, però la topada de Leclerc amb Max Verstappen en el segon revolt va enfonsar el segon bòlid vermell i, de retruc, va donar a Mercedes el coixí de punts necessari per celebrar ja el sisè títol de constructors consecutiu, quan encara queden quatre proves per acabar el curs.

L’equip de l’estrella de tres puntes igualava així el rècord de corones seguides establert per Ferrari entre el 1999 i el 2004, i hi afegiran un nou rècord en l’apartat de títols de pilots seguits, ja que només Hamilton i Bottas tenen possibilitats matemàtiques de coronar-se. El pilot anglès tindrà la primera bola de partit d’aquí a quinze dies, a Mèxic.

Leclerc, sancionat

Val a dir que el dia havia començat d’allò més bé per a Ferrari. En l’entrenament cronometrat disputat quatre hores abans de la cursa, Vettel va fer la posició preferent, amb Leclerc al seu costat i els Mercedes relegats a la segona línia. Era la cinquena pole seguida de Ferrari, però l’alegria només els va durar fins que es va apagar el semàfor. Vettel va quedar clavat a la sortida i Leclerc també va arrencar a empentes i rodolons. Bottas va saltar del tercer lloc al primer i ja no va mirar enrere, mentre el pilot alemany mantenia el segon lloc i Leclerc envestia Verstappen. El Red Bull va sortir de la pista i va acabar plegant. Un cop acabada la cursa, els comissaris esportius van sancionar el pilot monegasc amb cinc segons per la topada... i amb deu més per no haver-se aturat de seguida per canviar l’aleró davanter malmès, una part del qual es va desintegrar davant dels nassos de Hamilton. Els quinze segons afegits van relegar Leclerc del sisè lloc sota la bandera de quadres al setè, en favor de Daniel Ricciardo.

Els quatre primers classificats van fer dues aturades a boxs, per bé que Mercedes fins i tot podria haver fet el doblet si Hamilton només n’hagués fet una. Tanmateix, la jugada hauria estat injusta respecte a Bottas, que liderava la cursa quan el van fer parar per segon cop, amb el benentès que Hamilton també ho faria..., tot i que inicialment el pilot anglès hauria preferit allargar la segona tirada fins al final. La segona aturada el va fer caure del primer lloc al tercer, però ja no va poder desbancar Vettel.

LA DADA

12
victòries
acumula enguany Mercedes amb la d’ahir, nou de Hamilton i tres de Bottas en disset curses.

PROTAGONISTES

M’agrada la competició extrema, però això [l’escomesa de Leclerc] només ha estat conducció irresponsable
Max Verstappen
La topada amb Max ha estat un error meu. Remuntar ha estat divertit, però un setè lloc no és el resultat que ens satisfà
Charles Leclerc
He fet una sortida molt bona des del tercer lloc i tenia un ritme boníssim, així que he pogut controlar la cursa
Valtteri Bottas
1rValtteri Bottas (Mercedes)1h21:46.755
2nSebastian Vettel(Ferrari)a 13.343
3rLewis Hamilton (Mercedes)a 13.858
4tAlex Albon (Red Bull-Honda)a 59.537
Carlos Sainz (McLaren-Renault)a 1:09.101
Daniel Ricciardo(Renault)a 1 volta
Charles Leclerc (Ferrari)a 1 volta
Pierre Gasly (Toro Rosso-Honda)a 1 volta
Sergio Pérez (Racing Point-Mercedes)a 1 volta
10èNico Hülkenberg (Renault)a 1 volta
11èLance Stroll (Racing Point-Mercedes)a 1 volta
12èDaniil Kviat (Toro Rosso-Honda)a 1 volta
13èLando Norris (McLaren-Renault)a 1 volta
14èKimi Räikkönen (Alfa Romeo-Ferrari)a 1 volta
15èRomain Grosjean (Haas-Ferrari)a 1 volta
16èAntonio Giovinazzi (Alfa R.-Ferrari)a 1 volta
17èKevin Magnussen (Haas-Ferrari)a 1 volta
18èGeorge Russell (Williams-Mercedes)a 2 voltes
19èRobert Kubica (Williams-Mercedes)a 2 voltes
ret.Max Verstappen (Red Bull-Honda)14 voltes
LÍDERS SUCCESSIUS
Bottas, v. 1 a 17, Hamilton, 18 a 20,Bottas,
21 a 36, Hamilton, 37 a 42, Bottas, 43 a 52
MILLOR VOLTA
Hamilton (1:30.983, a 229,770 km/h)v. 45
CAMPIONAT DE PILOTS
1rLewis Hamilton (Mercedes)338
2nValtteri Bottas (Mercedes)274
3rCharles Leclerc (Ferrari)221
4tMax Verstappen (Red Bull-Honda)212
Sebastian Vettel (Ferrari)212
Carlos Sainz (McLaren-Renault)76
Pierre Gasly (Red Bull/Toro Rosso-Honda)73
Alex Albon (Toro Rosso/Red Bull-Honda)64
Daniel Ricciardo (Renault)42
10èNico Hülkenberg (Renault)35
11èSergio Pérez (Racing Point-Mercedes)35
12èLando Norris(McLaren-Renault)35
CAMPIONAT DE CONSTRUCTORS
1rMercedes612
2nFerrari433
3rRed Bull-Honda323
4tMcLaren-Renault111
Renault77
Toro Rosso-Honda59
Racing Point-Mercedes54
Alfa Romeo-Ferrari35
Haas-Ferrari28
PRÒXIMA CURSA
GP de Mèxic, 27 d’octubre

Per emmarcar

Primer classificat entre els que van fer una sola aturada, Sainz va ser un mur per a Leclerc en la tirada final.

Per oblidar

L’únic abandonament oficial va ser el de Verstappen, fora de combat tot just començar a casa d’Honda.

Pérez, estimbat però novè

La cursa va acabar amb la topada entre Gasly i Pérez, vuitè i novè, al mateix indret de l’incident inicial entre Leclerc i Verstappen. El mexicà mirava d’avançar el francès en l’última volta, però es van tocar i el Racing Point es va encastar contra les barreres. Tanmateix, Pérez va conservar el lloc perquè el senyal lluminós de fi de cursa es va encendre per error en la penúltima volta, de manera que l’última no va valer.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)