Motociclisme

El títol ha d’esperar

Àlex Márquez falla en el primer intent de guanyar el mundial, no té el dia i mai està en la lluita pels primers llocs del GP d’Austràlia

Marc Márquez venç després d’una lluita amb Maverick Viñales, que cau en l’última volta

Àlex Márquez (Kalex) no va acon­se­guir el títol mun­dial de Moto2 en la pri­mera opor­tu­ni­tat que tenia en el GP d’Austràlia, i la seva mala cursa el va situar en la vui­tena posició final. Aquesta plaça li va fer per­dre alguns punts res­pecte als seus màxims rivals, el sud-africà Brad Bion­der (KTM), que va acon­se­guir la victòria, i el suís Tho­mas Luthi, que va ocu­par la ter­cera posició. El cer­verí tindrà una nova opor­tu­ni­tat de ser campió del món de Moto2 en el pro­per GP de Malàisia, que es dis­pu­tarà diu­menge vinent, ja que con­ti­nua com a líder del mun­dial. Ara, però, només té 28 punts d’avan­tatge res­pecte al suís i 33 res­pecte al sud-africà.

Àlex Márquez va sor­tir des de la sisena posició de la gra­e­lla i en cap moment es va poder situar en la lluita per les pla­ces del podi. Davant seu, el sud-àfrica Brad Bin­der va impo­sar un ritme alt a la cursa i només el va poder seguir el seu com­pany d’equip, el madri­leny Jorge Martín (KTM). Àlex Márquez va que­dar en un segon grup, que ràpida­ment va per­dre tres segons res­pecte als pri­mers. Dar­rere del cer­verí hi havia el seu com­pany d’equip, el bar­ce­loní Xavi Vierge (Kalex), que va caure en aquesta part ini­cial de la prova, quan ana­ven cinquè i sisè. Tho­mas Luthi va fer un pas enda­vant i va mar­xar cap als pri­mers llocs, men­tre que Àlex Márquez va anar cedint posi­ci­ons en el seu grup. Brad Bin­der va acon­se­guir la seva segona victòria de la tem­po­rada, davant del seu com­pany d’equip, Jorge Martín, men­tre que Tho­mas Luthi es va asse­gu­rar la ter­cera plaça del podi i Àlex Márquez va aca­bar vuitè.

Nova demos­tració

Marc Márquez (Honda) va tor­nar a fer una demos­tració del seu con­trol de la cate­go­ria de MotoGP i va gua­nyar l’onzena cursa de la tem­po­rada i la cin­quena de manera con­se­cu­tiva. El campió mun­dial es va man­te­nir a l’expec­ta­tiva al dar­rere de Mave­rick Viñales (Yamaha) –que havia domi­nat el cap de set­mana–, el va pas­sar en la dar­rera volta i va acon­se­guir la victòria. La prova va començar moguda, ja que l’italià Danilo Petrucci (Ducati) i el francès Fabio Quar­ta­raro (Yamaha) es van tocar i van caure en la pri­mera volta. El més ràpid en la sor­tida va ser l’italià Valen­tino Rossi (Yamaha), que va sor­pren­dre tot­hom i va estar al davant de la prova durant tres vol­tes. La lluita va ser intensa en les pri­me­res posi­ci­ons fins que Mave­rick Viñales va arri­bar a la pri­mera posició en la desena volta, i Marc Márquez es va situar just al seu dar­rere per evi­tar que marxés en soli­tari. Així es van man­te­nir fins que en la dar­rera volta el cer­verí va superar l’empor­danès, que va caure quan va inten­tar recu­pe­rar el pri­mer lloc. Marc Márquez va acon­se­guir la victòria, i el va acom­pa­nyar en el podi el britànic Carl Crutch­low (Honda), a més d’onze segons, men­tre que el ter­cer lloc va ser per a l’aus­tralià Jack Miller (Ducati), a més de catorze segons.

ELS PROTAGONISTES

No he pogut anar amb ells, avui eren més ràpids. No era la cursa que esperava. M’ha faltat estar més a prop de Luthi
Àlex Márquez
Confiava que si sobrevivia cinc voltes darrere d’ell el podria seguir, i és el que he fet i he pogut lluitar fins al final
Marc Márquez
11
victòries
aquesta temporada ha aconseguit Marc Márquez, és la cinquena de manera consecutiva.

Dalla Porta, campió de Moto3

L’italià Lorenzo Dalla Porta (Honda) és el nou campió mundial de Moto3 gràcies a la seva victòria a Phillip Island, la tercera de la temporada. El seu màxim rival pel títol, el valencià Arón Canet (KTM), va caure en les primeres voltes i li va deixar el camí lliure. El pilot italià ho va aprofitar molt bé i amb paciència es va situar en el primer lloc i va aconseguir la victòria. El gironí Albert Arenas (KTM) va completar un bon cap de setmana i va pujar al podi en la tercera posició.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el darrer article gratuït dels 5 d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)