Fórmula 1

El Circuit fa cinc anys que intenta incloure el GP en els pressupostos de l’Estat espanyol

Motor.

El Cir­cuit de Bar­ce­lona-Cata­lu­nya ha sor­tit al pas de la infor­mació difosa aquest matí pel digi­tal espa­nyol El Con­fi­den­cial, segons la qual tan­carà l’any 2019 amb pèrdues acu­mu­la­des supe­ri­ors als 30 mili­ons d’euros. En una nota feta pública a la tarda, durant l’última jor­nada de pro­ves de pre­tem­po­rada de F-1, el Cir­cuit rebat que pre­veu tan­car l’exer­cici ante­rior amb unes pèrdues d’1,6 mili­ons, enfront dels 7,8 mili­ons del 2018. A més, la ins­tal·lació valle­sana rei­tera que “sem­pre ha comp­tat amb el suport de la Gene­ra­li­tat i de les prin­ci­pals ins­ti­tu­ci­ons i ajun­ta­ments”, contrària­ment al que se sosté en la infor­mació del digi­tal.

La nota del Cir­cuit no fa esment de la renúncia “per motius per­so­nals” del fins ara pre­si­dent del com­plex vallesà, Vicenç Agui­lera, feta pública dimarts, però revela que des del 2015 s’està tre­ba­llant perquè el GP de fórmula 1 a Mont­meló asso­leixi la cate­go­ria “d’esde­ve­ni­ment d’excep­ci­o­nal interès públic”, cosa que per­me­tria la seva incor­po­ració en els pres­su­pos­tos gene­rals de l’Estat espa­nyol d’aquest any. Aquest procés es troba “avançat”, asse­gura el Cir­cuit. Cal fer esment que l’Estat espa­nyol no ha posat mai un duro en el Cir­cuit, més enllà d’impo­sar ban­de­res i him­nes, per bé que el GP de F-1 vallesà s’ano­mena ofi­ci­al­ment “d’Espa­nya”. El pas­sat mes de novem­bre, el Cir­cuit també va encar­re­gar l’estudi d’un model sos­te­ni­ble “que per­meti l’orga­nit­zació de les cur­ses de F-1 a par­tir de l’any 2021”. El con­tracte vigent venç després del gran premi d’enguany, que se cele­brarà a mit­jan maig.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.