Fórmula 1

Un mundial comprimit

Fórmula 1. La lluita pel títol comença avui a Àustria i els vint pilots només tindran vuit curses per demostrar qui és el millor. Mercedes i Hamilton, actuals campions, tornen a ser favorits

Els mono­pla­ces de la fórmula 1 tor­na­ran a rodar per l’asfalt a par­tir d’avui i ini­ci­a­ran en el GP d’Àustria un mun­dial atípic i mar­cat per la pandèmia del coro­na­vi­rus. Després de molta feia s’ha creat un calen­dari com­pri­mit de només vuit cur­ses, totes a Europa, en sis cir­cuits dife­rents, ja que en dos es dis­pu­ta­ran dos grans pre­mis dos caps de set­mana de manera con­se­cu­tiva. Les cur­ses es dis­pu­ta­ran sense públic i amb tot un pro­to­col de mesu­res sanitàries. El Cir­cuit de Bar­ce­lona-Cata­lu­nya serà la seu del GP d’Espa­nya del 13 al 16 d’agost. Mer­ce­des i Lewis Hamil­ton tor­nen a ser els favo­rits i inten­ta­ran reva­li­dar els títols de l’any pas­sat.

Al cir­cuit de Red Bull Ring es dis­pu­tarà la pri­mera prova del mun­dial del 2020 i també la segona d’aquí a una set­mana. Aquesta cir­cumstància es tor­narà a donar en el cir­cuit de Sil­vers­tone, a la Gran Bre­ta­nya, on també es dis­pu­ta­ran dos grans pre­mis con­se­cu­tius. Al Cir­cuit de Bar­ce­lona-Cata­lu­nya s’hi dis­pu­tarà el GP d’Espa­nya del 14 al 16 d’agost i serà la sisena prova. Com en la resta de cir­cuits, es dis­pu­tarà sense públic a les gra­de­ries i s’apli­ca­ran estric­tes con­trols de segu­re­tat. La dar­rera cursa pro­gra­mada del mun­dial serà el 6 de setem­bre al cir­cuit de Monza, el GP d’Itàlia. Els orga­nit­za­dors del mun­dial i els equips volien més cur­ses i es con­ti­nua tre­ba­llant per veure si més enda­vant es poden dis­pu­tar, i fer-les fora d’Europa. S’espera que l’evo­lució de la pandèmia per­meti com­ple­tar entre 15 i 18 cur­ses fins a final d’any, tot i que ara només s’han con­fir­mat aques­tes vuit pri­me­res. La gran absència d’aquest calen­dari és el GP de Mònaco, que per pri­mera vegada en més de 60 anys no es dis­pu­tarà. Els orga­nit­za­dors van con­si­de­rar que si no es podia fer en les dates habi­tu­als de maig era invi­a­ble ajor­nar-lo a una altra data per la gran feina que com­porta para­lit­zar el Prin­ci­pat i mun­tar el cir­cuit urbà.

Un debu­tant

L’únic debu­tant en aquesta tem­po­rada és Nic­ho­las Latifi, de 25 anys, que s’ha incor­po­rat a l’equip Willi­ams. El cana­denc va ser segon en la fórmula 2 el curs pas­sat i en els dar­rers anys ha sigut pilot de pro­ves de dife­rents equips de fórmula 1 –Renault, Force India i l’any pas­sat Willi­ams–. Torna a ser pilot ofi­cial Este­ban Ocon, després de pas­sar un any com a pilot reserva i pro­va­dor de Mer­ce­des. El francès s’incor­pora a l’equip Renault. La resta de pilots man­te­nen els seus llocs.

El sis vega­des campió mun­dial, Lewis Hamil­ton, surt com a favo­rit i pot fer història si reva­lida el títol, ja que en suma­ria set i igua­la­ria el lle­gen­dari Mic­hael Schu­mac­her. El britànic també podria superar o igua­lar el rècord de grans pre­mis gua­nyats; en té 84 i és a set dels 91 de l’ale­many, tot i que la reducció de cur­ses no l’afa­vo­reix. Sí que té més a l’abast el rècord de podis de Mic­hael Schu­mac­her, 155 en 308 grans pre­mis, ja que Hamil­ton és a qua­tre, en té 151 en 250 cur­ses. El seu prin­ci­pal rival en la lluita pel títol serà el neer­landès Max Vers­tap­pen, que l’any pas­sat ja es va situar ter­cer del mun­dial, dar­rere els dos pilots de Mer­ce­des. El madri­leny Car­los Sainz va acon­se­guir el seu millor resul­tat de sem­pre l’any pas­sat amb el sisè lloc i voldrà aco­mi­a­dar-se de McLa­ren –el 2021 va a Fer­rari–, amb una bona actu­ació.

LES VUIT CURSES
5 de juliol GP d’Àustria
Circuit Red Bull Ring
12 de juliol GP d’Estíria
Circuit Red Bull Ring
19 de juliol GP d’Hongria
Circuit d’Hungaroring
2 d’agost GP Gran Bretanya
Circuit de Silverstone
9 d’agost GP 70è Aniversari
Circuit de Silverstone
16 d’agost GP d’Espanya
Circuit Barcelona-Catalunya
30 d’agost GP de Bèlgica
Circuit Spa-Francorchamps
6 de setembre GP d’Itàlia
Circuit de Monza
Equip Dorsal Pilot Edat
Mercedes 44 Lewis Hamilton (Gr. Bretanya) 35 77 Valtteri Bottas (Finlàndia) 30
Ferrari 16 Charles Leclerc (Mònaco) 22 5 Sebastian Vettel (Alemanya) 32
Red Bull 33 Max Verstappen (P. Baixos) 22 23 Alexander Albon (Tailàndia) 23
McLaren 55 Carlos Sainz (Estat espanyol) 25 4 Lando Norris (Gran Bretanya) 20
Renault 3 Daniel Ricciardo (Austràlia) 30 31 Esteban Ocon (França) 22
Alpha Tauri 10 Pierre Gasly (França) 24 26 Daniil Kvyat (Rússia) 25
Racing Point 11 Sergio Pérez (Mèxic) 30 18 Lance Stroll (Canadà) 21
Alfa Romeo 7 Kimi Räikkönen (Finlàndia) 40 99 Antonio Giovinazzi (Itàlia) 26
Haas 20 Kevin Magnussen (Dinamarca) 27 8 Romain Grosjean (França) 33
Williams 63 George Russell (Gr. Bretanya) 22 6 Nicholas Latifi (Canadà) 24
Hi ha grans feines a la fórmula 1, moltes oportunitats, però cap o molt poques s’han donat a les minories
Lewis Hamilton
L’objectiu és seguir tancant la bretxa d’un segon amb els equips capdavanters. És el pas més complicat
Carlos Sainz
Mai hi va haver cap oferta de Ferrari. Va ser una sorpresa quan em van trucar per dir-me que no seguiríem junts
Sebastian Vettel
Estic emocionat pel que tenim aquí aquest cap de setmana. Tinc molta curiositat per avaluar el cotxe
Daniel Ricciardo
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)