Motociclisme

ALBERT ARENAS

LÍDER DEL MUNDIAL DE MOTO 3

“Comencem de zero, però em veig lluitant pel títol”

El pilot de l’Aspar Team, vencedor a Qatar, afronta amb confiança la represa del mundial tot i la llarguíssima aturada

“La situació va ser dura al principi, però em vaig adaptar ràpid i no m’he parat d’entrenar”

He après que les errades solen arribar quan no saps conformar-te i vols més del que pots aconseguir

Albert Are­nas (Girona, 1996) ha estat el ven­ce­dor de l’única cursa del mun­dial de Moto 3 que s’ha pogut dis­pu­tar (Qatar, 8 de març). El cam­pi­o­nat es reprèn aquesta set­mana a Jerez en el GP d’Espa­nya i aque­lla victòria l’ha con­ver­tit, de facto, en un dels favo­rits en la cate­go­ria. El pilot no amaga que aquest 2020 pot ser el seu gran any en la cate­go­ria abans de fer el salt, també desit­jat, a Moto 2.

Qua­tre mesos sense pujar a la moto. Com ho ha por­tat?
La situ­ació ens va aga­far per sor­presa a Qatar. Les pri­me­res set­ma­nes van ser força dures, però m’hi he anat adap­tant amb els entre­na­ments, les cur­ses vir­tu­als i final­ment el retorn amb l’equip. Recu­pe­rar la sen­sació d’un entre­na­ment de veri­tat sobre la moto, a finals de juny a Mont­meló, va ser impa­ga­ble. Ara tots tenim unes ganes enor­mes que tot això torni a començar.
Afronta el gran premi de Jerez amb un punt més d’exci­tació pel fet de ser el líder?
Ser líder és un valor afe­git, però no ens volem posar a sobre més pressió de la que toca. La millor manera d’afron­tar aquest gran premi, i és com ho farem, és començar de zero.
Des de fora, però, tot­hom el veu com a can­di­dat o favo­rit al títol.
Aquesta pressió no la defu­gim, L’objec­tiu era, és i serà llui­tar pel mun­dial. La idea ori­gi­nal era fer tants punts com fos pos­si­ble en els qua­tre pri­mers grans pre­mis per arri­bar a Jerez, que és un cir­cuit bo per nosal­tres, ben col·locats.
Aquest “nou” mun­dial, més curt i con­cen­trat can­via els vos­tres plans o estratègies?
No necessària­ment. Tot el que l’equip tècnic havia de fer ho ha con­ti­nuat rea­lit­zant. Es viu­ran cir­cumstàncies dife­rents en el pàdoc però la feina al box i sobre la moto serà força simi­lar.
Ha estat pos­si­ble evo­lu­ci­o­nar la moto aquests mesos o tem que algun rival d’Honda ho hagi pogut fer?
No ho sabrem fins que ho veiem. Per nosal­tres Qatar no era un cir­cuit bo i vam saber treure un gran ren­di­ment de la nos­tra KTM. És un molt bon senyal per nosal­tres perquè vin­dran cir­cuits més bons ara.
Ha notat certa por o intran­quil·litat entre els pilots, els equips i els patro­ci­na­dors per la llarga atu­rada i les can­cel·laci­ons de grans pre­mis?
És molt difícil no patir, però Dorna ens està donant una empenta, que és que el neces­si­tem per tor­nar a la nor­ma­li­tat. Crec que, si parlo pel meu equip, ens en podrem sor­tir.
Us han anun­ciat les mesu­res sanitàries per Jerez?
Com era d’espe­rar, seran molt estric­tes. Hem hagut de fer el test totes les per­so­nes que entra­ran en el pad­dock amb qua­tre dies d’ante­lació i la mas­ca­reta serà obli­gatòria sem­pre que esti­guem a menys de dos metres entre nosal­tres. Si algú dona posi­tiu serà posat en qua­ran­tena. Les ins­truc­ci­ons les tenim i les sabem, però fins que no ens hi tro­bem no sabrem si això afec­tarà el nos­tre ren­di­ment.
I córrer sense públic és incòmode?
En els entre­na­ments que fem nor­mal­ment en la pre­tem­po­ra­dan n’hi ha poc. Serà una sen­sació simi­lar, però a nosal­tres ens agrada rebre l’escalf o l’empenta de la gent, que sents que crida o t’anima a cada revolt.
A banda de llui­tar pel cam­pi­o­nat, a l’horitzó també hi ha el salt a Moto 2?
Sí, però el salt s’ha de con­cre­tar abans que acabi la tem­po­rada, perquè les nego­ci­a­ci­ons de con­trac­tes solen començar durant el cam­pi­o­nat. La situ­ació ideal seria estar llui­tant pel mun­dial i tenir el futur asse­gu­rat, perquè seria una moti­vació extra. En tot cas, enlloc està escrit que si ets campió de Moto 3 facis el salt a Moto 2.
Quins rivals mira amb més recel?
Aquesta és una cate­go­ria abso­lu­ta­ment impre­vi­si­ble. Tots som molt com­pe­ti­tius. Em fal­ta­rien un parell de cur­ses més per dir quins són els prin­ci­pals rivals, però els que l’any pas­sat ja esta­ven al cap­da­vant, com ara Arbo­lino, Masià, Fog­gia o els pilots d’Sky, és pro­ba­ble que esti­guin al davant un altre cop, sense des­car­tar que hagi alguna sor­presa.
La reve­lació del mun­dial pot ser Jeremy Alcoba?
És el campió del món júnior i va molt ràpid, però l’experiència en un mun­dial també té un paper cada vegada més impor­tant.
Ha can­viat molt com a pilot des del debut a Moto 3 (2016)?
Sí, sobre­tot en la forma d’afron­tar cada cursa i cada situ­ació en par­ti­cu­lar, també a l’hora de trans­me­tre què neces­sita la moto a l’equip. Ara em sento molt sòlid i amb con­fiança.
En situ­a­ci­ons d’igual­tat màxima li agrada arris­car?
En la lluita en un grup cap­da­van­ter les erra­des arri­ben quan no saps con­for­mar-te i vols més del que pots acon­se­guir. Sovint amb un quart o un cinquè lloc n’hi ha prou.
Va començar molt menut fent motocròs. Encara el prac­tica?
No l’he dei­xat mai, és una moda­li­tat que m’aporta molt i em va molt bé per entre­nar-me, tot i que el prac­tico amb pre­caució. Aquests mesos també he fet trial i ciclisme a Andorra, a vega­des acom­pa­nyat amb ciclis­tes pro­fes­si­o­nals del Movis­tar que hi viuen i d’altres pilots del mun­dial. Apre­nem una mica els uns dels altres.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.