Motociclisme

Temeritat i necessitat

Motor. Marc Márquez, quatre dies després de ser operat, buscarà la qualificació per a la cursa del GP d’Andalusia mentre les Yamaha escalfen motors per complicar-li més l’existència

El vuit vega­des campió del món Marc Márquez (Rep­sol Honda RC 213 V) pujarà avui a la seva MotoGP per mirar de clas­si­fi­car-se per a la cursa del Gran Premi de demà en una ope­ració que alguns con­si­de­ren temerària però que d’altres veuen necessària per reduir l’impacte en la clas­si­fi­cació de la cai­guda de fa sis dies al mateix cir­cuit de Jerez. Márquez hau­ria entès que no es pot per­me­tre el luxe d’un segon zero en un cam­pi­o­nat del món amb només tretze cur­ses i encara més veient la com­pe­ti­ti­vi­tat de les Yamaha, espe­ci­al­ment la de Fabio Quar­ta­raro, que corre el cam­pi­o­nat sense pressió.

Johann Zarco, pilot d’Apri­lia, està con­vençut que Márquez ha acce­le­rat el seu retorn pel nivell que ha mos­trat el seu jove rival no només fa uns dies a Jerez sinó també en els tests de pre­tem­po­rada: “Fabio ha estat un dels més ràpids des de mit­jan any pas­sat, amb poles i rècords, i és l’únic jun­ta­ment amb Dovi que li ha plan­tat cara. Marc tem que li agafi ràpida­ment molts punts d’avan­tatge i per això s’ha vist forçat a tor­nar, abans que sigui massa tard”, ha expli­cat el francès als mit­jans de comu­ni­cació des­plaçats al cir­cuit.

N’hi ha que con­si­de­ren, amb tot, que Márquez no corre cap risc espe­cial afron­tant el gran premi. “Amb els temps que feia la set­mana pas­sada, amb només un braç pot estar al davant amb nosal­tres”, con­si­dera Pol Espar­garó, futur com­pany del campió a Honda i que es va haver d’espla­iar sobre la situ­ació del de Cer­vera en la roda de premsa prèvia al gran premi. “És un tità, si algú ho pot fer és ell. La veri­tat és que és increïble el que poden fer els met­ges. En un parell de dies et fixen els ossos i ja estàs a punt.” El pilot de KTM també entén la decisió del seu futur com­pany per la neces­si­tat de sumar punts. “Per a algú que s’hi jugui el títol, això és clau.”

Domini de Yamaha

En la doble jor­nada d’entre­na­ments d’ahir en el Gran Premi d’Anda­lu­sia, el rosinc Mave­rick Viñales (Yamaha YZR M1) va ser el més ràpid en la pri­mera sessió. Viñales, segon diu­menge pas­sat en l’estrena del mun­dial al mateix cir­cuit de Jerez, con­firma que Yamaha és la referència en aquest inici de mun­dial i va fer una volta ràpida d’1:37.603 seguit pel seu com­pany Valen­tino Rossi (1:37.205), amb millors sen­sa­ci­ons que fa uns dies.

Els motors de la marca japo­nesa van més fins després que algu­nes uni­tats s’hagin enviat aquesta mateixa set­mana al Japó després del Gran Premi d’Espa­nya. Viñales, a banda de no que­dar satis­fet amb el motor, tam­poc va fer la millor elecció de pneumàtics per llui­tar con­tra Quar­ta­raro. Si millora aquests detalls és clar can­di­dat a la victòria en la cursa de demà. Al matí va sor­pren­dre veure Quar­ta­raro, encara en el segon equip de Yamaha, endar­re­rit (13è, 1:37.892), però el líder del mun­dial es va dedi­car a tre­ba­llar en tro­bar el millor ritme per a la cursa de diu­menge.

Les KTM ofi­ci­als també van rodar a bon ritme, sobre­tot al matí. Brad Bin­der va fer el ter­cer millor temps i Pol Espar­garó es va que­dar a només qua­tre dècimes de Viñales (1:37.442). “És la pri­mera vegada que tenim un ritme de cursa que ens per­met aspi­rar a fer grans coses”, va resu­mir Pol en aca­bar la jor­nada quei­xant-se -se que algun pilot l’havia des­tor­bat i que, per tant, hau­ria pogut fer una volta molt més ràpida.

Aleix Espa­ra­garó (Apri­lia) va ser novè (1:37.735), més ràpid que l’Honda ofi­cial d’Àlex Márquez (1:37.957) i la Suzuki d’Àlex Rins (1:40.22), que després de la cai­guda de la set­mana es va aga­far la sessió amb molta calma. Dovi­zi­oso (10è, 1:37.73) encara no ha tro­bat el punt a la nova Ducati.

LA XIFRA

14a
Posició.
Quartararo no va intentar fer una volta molt ràpida i va buscar el millor ritme per ser competitiu durant la cursa.
Marc és un tità i si algú pot lluitar amb els millors només amb un braç, aquest és ell
Pol Espargaró
ktm
Marc força el retorn perquè considera que Quartararo és massa perillós
Jonathan Zarco
Aprilia

Albert Arenas, de menys a més a Moto 3

El gironí Albert Arenas (KTM Aspar Team) és un dels protagonistes d’aquest inici del mundial amb dues victòries en Moto 3 (Losail i Jerez). L’objectiu de guanyar el mundial, que ell mateix ha expressat públicament, no sembla, doncs, una utopia. En la jornada d’ahir no va forçar la màquina. La majoria de voltes ràpides es van fer el matí amb Raúl Fernández (KTM) com a punta de llança (1:45.896). El català va quedar lluny dels temps de la setmana passada (1:47:105) però a la tarda, tot i la calor, va acostar-se més als primers classificats (1:46.649), a mitja dècima del temps que va fer en la Q2 dissabte passat.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)