Motociclisme

Bons girs argumentals

L’eclosió de Binder i el setè lloc de Quartararo obren un filó a Marc Márquez malgrat que es perdrà les dues curses a Àustria

Hamilton continua sent el favorit, però Mercedes no oblidarà la insurrecció de Verstappen

Tant el mun­dial de Moto GP, que ha donat una remota segona opor­tu­ni­tat al lesi­o­nat Marc Márquez quan un tri­omf de Fabio Quar­ta­raro, que només va ser setè, hau­ria situat un 75-0 en un mar­ca­dor ina­bas­ta­ble –ara 59-0–, com el de fórmula 1, en què Mer­ce­des va sor­tir amb la cua entre les cames, van viure diu­menge a Brno i Sil­vers­tone, res­pec­ti­va­ment, girs argu­men­tals ines­pe­rats i prou agraïts per als espec­ta­dors en mun­di­als fins ara força monolítics. El pilot cer­verí, que es recu­pera d’una lesió a l’húmer dret, neces­si­tarà un mira­cle, tot i que ja n’atre­sora uns quants en el pal­marès. Ahir es va saber que no cor­rerà les dues pròximes cur­ses al cir­cuit Red Bull a Àustria els dies 16 i 23 d’agost. El seu retorn, per tant, s’entre­veu per al 13 de setem­bre a San Marino, quan encara que­da­rien nou cur­ses. La dar­rera es cor­rerà el dia 22 de novem­bre a Por­timão (Por­tu­gal). L’equip Rep­sol Honda va con­fir­mar que no cor­rerà diu­menge vinent. Més tard, però, l’ale­many Ste­fan Bradl, el seu subs­ti­tut, va anun­ciar que segui­ria dues cur­ses.

Bin­der, l’heroi, per la seva banda, va imi­tar Jorge Lorenzo, que el 2008, amb una Yamaha ofi­cial, va gua­nyar també en la seva ter­cera cursa en Moto GP. El 2016, el rosinc Mave­rick Viñales va vèncer a Sil­vers­tone amb una Suzuki de fàbrica. La millor com­pa­ració, però, és la victòria de Troy Bay­liss el 2006 a València, quan va subs­ti­tuir el lesi­o­nat Sete Giber­nau i va vèncer amb una Ducati de fàbrica. Bay­liss, però, era un veterà. Bin­der té 24 anys.

En la F-1, l’escal­for de l’asfalt, la manera de pilo­tar i el tre­ball al seu cotxe de Red Bull li van per­me­tre con­ser­var molt millor els pneumàtics Pire­lli que no pas els dels Mer­ce­des, que s’ana­ven des­in­te­grant. Amb aquesta pre­missa, amb una bona estratègia i amb un pilot qua­li­fi­cat, jove i valent com Max Vers­tap­pen, Sil­vers­tone va ser una festa Red Bull. El monòleg dels Mer­ce­des –Hamil­ton havia estat líder set dies abans en el mateix esce­nari durant les 52 vol­tes, tot i l’ensurt final per haver pun­xat una roda– va donar pas a una cursa que dina­mitza el cam­pi­o­nat. Però també és cert que, en con­di­ci­ons nor­mals, els Mer­ce­des de Hamil­ton i Bot­tas són més ràpids i con­ti­nuen sent clara­ment favo­rits en el mun­dial de but­xaca 2020. El cap de set­mana vinent es cor­rerà al Cir­cuit de Cata­lu­nya la sisena prova. Sigui com vul­gui, la firma austríaca ja ha avi­sat Mer­ce­des, que volia gua­nyar totes les cur­ses i ja no ho podrà fer. El fin­landès Bot­tas, a més, s’ha vist des­plaçat de la segona a la ter­cera posició del mun­dial de pilots per Vers­tap­pen, tan hàbil amb el volant com sarcàstic i irònic amb les res­pos­tes als seus engi­nyers en les comu­ni­ca­ci­ons durant la cursa. Les decla­ra­ci­ons del mateix Bot­tas en calent en què cri­ti­cava ober­ta­ment l’estratègia d’equip van dei­xar clara la decepció del fin­landès, campió a Àustria i que havia sig­nat la posició pre­fe­rent.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)