Fórmula 1

Hamilton, com una fletxa

Fórmula 1. El britànic i líder és el més ràpid en els entrenaments lliures al circuit de Barcelona-Catalunya en un nou exercici de superioritat de Mercedes respecte a Red Bull

Els Mer­ce­des no es van dei­xar inti­mi­dar després de la der­rota a Sil­vers­tone i van mar­car ahir el ter­reny de bon començament en les dues ses­si­ons de lliu­res al cir­cuit de Bar­ce­lona-Cata­lu­nya, l’esce­nari de la sisena prova del mun­dial de fórmula 1. Les dues flet­xes pla­te­ja­des, tenyi­des de negre aquesta tem­po­rada com a rei­vin­di­cació con­tra el racisme, van res­ca­ba­lar-se de les males sen­sa­ci­ons de la dar­rera cursa. El sis cops campió del món i líder, el britànic Lewis Hamil­ton, va mar­car el millor temps amb 1:16.883, davant del seu com­pany d’equip Valt­teri Bot­tas –a 0.287–, que havia manat en la sessió mati­nal, també domi­nada pels Mer­ce­des. El ter­cer millor regis­tre el va sig­nar el neer­landès Max Vers­tap­pen (Red Bull) a 0.821 del britànic. L’aus­tralià Daniel Ric­ci­ardo (Renault) va ser quart a 0.895. El francès Romain Gros­jean (Haas) va ocu­par el cinquè lloc i el mone­gasc Char­les Leclerc (Fer­rari), el sisè.

Els pneumàtics dels Mer­ce­des van res­pon­dre satis­factòria­ment a les altes tem­pe­ra­tu­res de l’asfalt del traçat català en una jor­nada en què el vent també va ser pro­ta­go­nista i caldrà veure el seu com­por­ta­ment en la resta del cap de set­mana. En la secció mati­nal –lliu­res 1–, Bot­tas havia atu­rat el cronòmetre en 1:16.785 en la pri­mera sessió de lliu­res. Lewis Hamil­ton va ser segon a 39 centèsimes i Vers­tap­pen (Red Bull), ter­cer (+0.939).

Els dub­tes de Wolff

A l’equip Mer­ce­des, però, la nota dis­so­nant és la decla­ració del capità gene­ral Toto Wolff sobre la seva con­tinuïtat en l’equip. “Neces­sito un període de reflexió després d’haver dis­pu­tat 120 cur­ses en els últims vuit anys”, va dei­xar anar el direc­tor de l’escu­de­ria ale­ma­nya. “Neces­sito valo­rar cap on va la fórmula 1”, hi va afe­gir l’expi­lot austríac d’auto­mo­bi­lisme, que, no obs­tant això, va adme­tre que les nego­ci­a­ci­ons amb Mer­ce­des “estan en curs i són posi­ti­ves.”

Nou xassís a McLa­ren

L’equip McLa­ren, d’altra banda, va anun­ciar ahir la seva aposta per mun­tar un nou xassís al mono­plaça de l’espa­nyol Car­los Sainz, que va arren­car al matí amb un onzè lloc en els entre­na­ments lliu­res i que en la segona sessió va obte­nir el setè millor temps a 1.331 de l’ambiciós Hamil­ton.

Classificació
1r. L. Hamilton (Mercedes) 1:16.883
2n. V. Bottas (Mercedes) a 0.287
3r. M. Verstappen (Red Bull) a 0.821
4t. D. Ricciardo (Renault) a 0.985
5è. R. Grosjean (Haas) a 1.250
6è. C. Leclerc (Ferrari) a 1.264
7è. C. Sainz (McLaren) a 1.331
8è. S. Pérez (Racing Point) a 1.410
9è. E. Ocon (Renault) a 1.420
10è. P. Gasly (AlphaTauri) a 1.429

“S’ha volgut tacar la gestió del circuit”

El secretari general de l’Esport, Gerard Figueras, no s’ha mossegat la llengua i ha declarat en una entrevista a Efe que hi hagut interès a “tacar la gestió” de Vicenç Aguilera i Joan Fontseré al capdavant del Circuit: “Ho visc amb una sensació de tristesa i de certa injustícia, perquè la feina que han fet tots dos la coneixem bé i en moments de crisi brutal han estat capaços de mantenir els grans premis de fórmula 1 i de Moto GP. Malgrat tots els esforços que s’han fet, hi ha hagut un interès per tacar la seva gestió i em sembla totalment injust. El temps els farà justícia. Però alhora tenim ganes que les coses vagin bé amb el nou equip, liderat per Maria Teixidor i Josep Lluís Santamaría.” Mantenir els grans premis de cotxes i de motos és una prioritat per a Figueras: “No per caprici, sinó perquè el Circuit no és el mateix sense. El que importa és que segueixin aquí a Catalunya per molts anys.” Figueras ha manifestat la gran preocupació del sector esportiu per un rebrot al setembre.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.