Motociclisme

Com un campi qui pugui

Moto GP. Sense un dominador en el mundial, amb quatre guanyadors en les últimes quatre curses, Dovizioso en dona les culpes a la fiabilitat dels pneumàtics

“No hi ha una expli­cació clara. Veníem d’una cursa en què anàvem molt ràpid. Vam tre­ba­llar, érem con­sis­tents i a l’hora de la cursa els pneumàtics es com­por­ten com­ple­ta­ment dife­rent: arran­ques i ets més lent que la majo­ria.” És Andrea Dovi­zi­oso després del GP d’Estíria, en què va que­dar cinquè, però en el qual abans que Viñales fes treure la ban­dera ver­me­lla sal­tant de la moto sense frens era vuitè.

Dovi va ser el pro­ta­go­nista del GP d’Àustria, al mateix cir­cuit, amb el tri­omf una set­mana abans, l’endemà de l’anunci que dei­xava Ducati quan s’acabi l’any. I, mal­grat tot, és l’home apa­rent­ment més ben situat per gua­nyar un títol que se li ha resis­tit fins ara per culpa de Marc Márquez, l’únic que l’ha superat en les tres dar­re­res edi­ci­ons del mun­dial.

Suzuki –Mir superava els dos segons d’avan­tatge quan es va atu­rar la pri­mera cursa– i KTM, amb dues victòries en les tres dar­re­res cur­ses, són les que s’adap­ten millor als pneumàtics. Per això l’italià asse­nyala Mic­he­lin com un dels cau­sants en la con­fusió que regna en el mun­dial, amb qua­tre ven­ce­dors en cinc cur­ses, qua­tre de dife­rents en les qua­tre dar­re­res perquè Quar­ta­raro va repe­tir a Jerez en l’arren­cada de la cate­go­ria reina. Amb 70, el francès és el líder amb menys punts en cinc cur­ses des del 2006 –Nicky Hay­den (83).

“Hi ha un pro­blema en la fines­tra de fun­ci­o­na­ment, és molt petita però també de qua­li­tat. N’hem par­lat en la comissió de segu­re­tat i molts hi estan d’acord: un pneumàtic no és com l’altre. Quan fas dues cur­ses a la mateixa pista les coses no poden ser tan dife­rents”, va dir Dovi­zi­oso. “Ens en vam quei­xar a l’hivern i ara ho fa tot­hom. Mic­he­lin ho fa tan bé com pot però no ho tenen con­tro­lat, ara mateix no poden fer els matei­xos pneumàtics”, hi va afe­gir el tres cops sub­campió del mun­dial, a qui Aleix Espar­garó ja obre les por­tes d’Apri­lia.

Buit de poder

Marc Márquez, pels dos o tres mesos mar­cats com a període de recu­pe­ració, no és l’únic que ha reti­rat la can­di­da­tura al títol. “Hem fet tres errors seguits, ens n’obli­dem. Teníem tres pos­si­bi­li­tats pels pro­ble­mes de Fabio i podia estar al davant, però les coses són així”, diu Mave­rick Viñales, cinquè a 22 punts del líder, també amb Yamaha.

Amb el tri­omf d’Oli­veira a Spi­el­berg, la diferència entre el novè i el pri­mer és de 27 punts. D’aquí ve la importància dels resul­tats a Misano, les dues pròximes cur­ses, després de les quals s’haurà dis­pu­tat mig mun­dial. San Marino és molt pro­pici per a les Yamaha i serà una de les tres dobles cites que que­den, jun­ta­ment amb Aragó a l’octu­bre i Xest al novem­bre. Si Suzuki i KTM es man­te­nen al davant, hi ha mun­dial fins al final.

COMPRESSIÓ

27
punts
separen el líder del mundial –amb menys punts en cinc curses des del 2006 (83)– del novè
Classificació del mundial
1r. Fabio Quartararo (Yamaha) **70
2n. Andrea Dovizioso (Ducati) *67
3r. Jack Miller (Ducati) 56
4t. Brad Binder (KTM) *49
5è. Maverick Viñales (Yamaha) 48
6è. Takaaki Nakagami (Honda) 46
7è. Valentino Rossi (Yamaha) 45
8è. Joan Mir (Suzuki) 44
9è. Miguel Oliveira (KTM) *43
10è. Pol Espargaró (KTM) 35 * victòria en un gran premi
Calendari
13 de setembre Misano
20 de setembre Misano
27 de setembre Barcelona-Catalunya
11 d’octubre Le Mans
18 d’octubre Motorland
25 d’octubre Motorland
8 de novembre Xest
15 de novembre Xest
22 de novembre Algarve
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)