Fórmula 1

Hamilton es retroba amb la victòria en l’accidentat GP de la Toscana

Motor. L’anglès referma el lideratge de F-1 per davant de Bottas i d’Albon en una cursa que ha tingut fins a tres sortides des de la graella

Lewis Hamil­ton (Mer­ce­des) s’ha retro­bat amb la victòria, la 90a en el seu his­to­rial, en l’acci­den­tat Gran Premi de la Tos­cana, una autèntica cursa de super­vivència, amb molts inci­dents i que ha tin­gut fins a tres sor­ti­des des de la gra­e­lla. L’hexa­campió mun­dial i líder del cam­pi­o­nat ha cre­uat la meta per davant del seu com­pany d’equip, el finès Valt­teri Bot­tas, en un nou doblet de Mer­ce­des, i del tai­landès Ale­xan­der Albon (Red Bull), que ha acon­se­guit el seu pri­mer podi en Fórmula 1.

L’arren­cada de la cursa ha estat deter­mi­nant. Bot­tas ha sor­tit molt millor que Hamil­ton i l’ha superat de bon començament, i Vers­tap­pen, que també s’havia situat en paral·lel al britànic, ha patit una pèrdua con­si­de­ra­ble de potència i s’ha vist superat per molts rivals abans de patir un cop per dar­rera que l’ha enviat a la grava. A par­tir d’aquí, ha sor­tit el cotxe de segu­re­tat i la cursa entrava en una nova dimensió, però els ensurts han con­ti­nuat. El cotxe de segu­re­tat ha apa­gat els llums de represa de la cursa en l’últim revolt del cir­cuit, exces­si­va­ment tard, i invo­lutària­ment ha pro­vo­cat una topada en cadena. Bot­tas i Hamil­ton no han tin­gut pro­ble­mes, però dar­rera seu s’ha produït un efecte domino. En plena recta d’acce­le­ració han topat a causa del dife­ren­cial de velo­ci­tat Latifi, Gio­vi­nazzi, Sainz i Mag­nus­sen, un inci­dent que podia haver tin­gut con­seqüències dràsti­ques. Ban­dera ver­me­lla i només tretze mono­pla­ces en com­pe­tició.

Hamil­ton ha apro­fi­tat la segona opor­tu­ni­tat en la segona sor­tida de la gra­e­lla, ara rere Bot­tas. Amb l’aspi­ració del finès, l’ha pogut avançar per l’exte­rior en el pri­mer revolt. Els Mer­ce­des han posat la directa, es man­te­nia la jerar­quia i l’emoció s’ha cen­trat en la pugna per la ter­cera plaça. Leclerc ha sor­tit ter­cer, però els tifosi han vist ben aviat que tot ple­gat era un miratge. Volta rere volta, el pilot de Fer­rari veia impo­tent com Stroll, Rici­ardo, Albon i Pérez el supera­ven sense con­tem­pla­ci­ons, fins que ha deci­dit can­viar els pneumàtics amb el com­post dur. Poste­ri­or­ment, els tor­na­ria a can­viar en una altra jor­nada per obli­dar per a l’escu­de­ria ita­li­ana.

El guió de la cursa encara es guar­dava un últim cop de tea­tre. Stroll ha tin­gut un acci­dent en la volta 44 quan per­se­guia Ric­ci­ardo i ha pro­vo­cat que tornés a sor­tir el cotxe de segu­re­tat i onegés la ban­dera ver­me­lla. En la ter­cera sor­tida, ara amb dotze vehi­cles en com­pe­tició, l’emoció l’ha posada Ric­ci­ardo, que ha superat Bot­tas i s’ha col·locat momentània­ment en segon lloc. El pilot de Mer­ce­des ha recu­pe­rat la plaça a la volta següent i ja l’ha man­tin­guda fins al final. De fet, el pilot de Renault no ha pogut con­tro­lar l’embran­zida d’Albon, que mar­xava a tota velo­ci­tat i s’ha fet amb la ter­cera plaça d’honor.

DESTACAT

Verstappen ha quedat fora de combat en la primera sortida
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.