Ral·lis

Fortuny-Jiménez, els amos del ral·li Costa Brava Històric

Tercer triomf consecutiu del Lancia Beta a Palamós, amb Vidal-Robledillo (Autobianchi) fent-se un lloc en l’elit dels ral·lis de regularitat i avançant en el podi Poveda-Jordan (VW)

Un intrús en el podi de Palamós. Josep Maria Vidal i Dani Roble­di­llo han situat un Auto­bi­anchi Abarth en el segon lloc del ral·li Costa Brava Històric i han fet la diferència amb el podi de l’edició 2019, que s’ha repe­tit amb Car­les For­tuny-Car­les Jiménez (Lan­cia Beta 2.0) com a gua­nya­dors i Edu Poveda-Joan Jor­dan (VW Golf GTI) en ter­cer lloc. Per a For­tuny-Jiménez és la ter­cera victòria, totes con­se­cu­ti­ves, fet que els situa com l’equip amb millor pal­marès en una de les pro­ves de referència dels ral·lis de regu­la­ri­tat a Europa.

El tri­omf de For­tuny-Jiménez ha estat inqüesti­o­na­ble, i més quan Gar­cia-Giralt (Auto­bi­anchi Abarth) s’han hagut de reti­rar en el penúltim tram amb la palanca de can­vis tren­cada quan tenien el segon lloc a la but­xaca. Però el mèrit de Vidal-Roble­di­llo, que s’han bara­llat amb la flor i nata dels espe­ci­a­lis­tes, és enorme, amb un dels vehi­cles menys potents i pre­pa­rats dels 60 ins­crits. No han gua­nyat cap tram –la potència sem­pre falta en algun punt– però sense fallar mai i bri­llant en el llarguíssim tram de 97 km (ter­cers, rere els altres dos ocu­pants del podi), han cons­truït l’èxit. Ja havien gua­nyat una edició del ral·li dels Vol­cans, però aquest resul­tat els cata­pulta entre els millors espe­ci­a­lis­tes.

Poveda-Jor­dan hau­rien pogut aca­bar segons. De fet, abans de l’últim tram esta­ven a una dècima de Vidal-Roble­di­llo, però Tossa-Sant Feliu ha estat favo­ra­ble a l’equip de Salt i Bes­canó. L’equip del Golf GTI, i també For­tuny-Jiménez, ha hagut de remun­tar uns punts de més que van sumar en els trams ini­ci­als, domi­nats per Car­les Miró-Ivan Mata­va­cas (Porsche 911 SC), cin­quens al final rere Pedra­gosa-Beltrí (BMW 320).

El Costa Brava Històric ha reflec­tit el nivell espec­ta­cu­lar que té la dis­ci­plina a Cata­lu­nya. Tot un tri­ple gua­nya­dor de Mon­te­carlo, el belga Jose Lareppe (Opel Kadett GTE), acom­pa­nyat a més d’un dels copi­lots top de Cata­lu­nya, Eloi Alsina, no ha pogut pas­sar del setè lloc. Hi ha hagut 17 gua­nya­dors dife­rents en els 26 trams i els 14 pri­mers han aca­bat sepa­rats per 120 punts, equi­va­lents a 2 minuts, després de 500 km de regu­la­ri­tat, que només han superat 49 equips dels que van pren­dre la sor­tida.

Si en l’etapa pròleg del dijous van aca­bar tan­cant el Top 10, For­tuny-Jiménez van donar diven­dres tot un reci­tal de regu­la­ri­tat per a situar-se al cap­da­vant de la prova. Des de lla­vors i durant la segona mei­tat de la prova, l’expe­ri­men­tada dupla ha anat incre­men­tant, segon a segon, el seu avan­tatge res­pecte als seus rivals fins a situar-se a una distància inas­so­li­ble per a la resta.

En l’apar­tat de motos clàssi­ques, la victòria ha estat per als Grífols, pare i fill, Rai­mon i David (BMW R100GS) del Vilajuïga Rally Team, després de l’enso­pe­gada de Costa-Puma­rola (Honda XL 600) i Martí Tibau (Hon­da­A­fri­caTwin) en el tram llarg del 97 km.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)