Motociclisme

El gran dia dels Àlex

Motor. Rins guanya la cursa de MotoGP a Alcanyís davant del rellançat Márquez, tots dos partint des de la quarta fila, i Mir és el nou líder

El bar­ce­loní Àlex Rins (Suzuki) va fer una cursa excep­ci­o­nal sor­tint des de la quarta fila i va gua­nyar la cursa de MotoGP del Gran Premi d’Aragó al cir­cuit de Motor­land, el ter­cer tri­omf de la seva tra­jectòria i el desè podi. La cursa va con­fir­mar l’eclosió d’Àlex Márquez (Honda), que va repe­tir el segon lloc de Le Mans sor­tint també de la quarta fila. El podi el va com­ple­tar el mallorquí Joan Mir (Suzuki), que va apro­fi­tar el des­as­tre del francès Fabio Quar­ta­raro (Yamaha) i és el nou líder del mun­dial més incert, el pri­mer amb Suzuki des de Kenny Roberts Jr. l’any 2000.

Viñales va sor­tir bé i es va situar pri­mer, men­tre que Rins, que par­tia desè, va fer una gran mani­o­bra i es va col·locar quart. També s’hi va lluir Àlex Márquez, vuitè després d’haver sor­tit onzè. El rosinc va aga­far set dècimes de marge sobre Quar­ta­raro, però Rins va avançar el líder del mun­dial i es va posar segon. Mir va remun­tar fins al ter­cer lloc i Márquez es va enlai­rar fins al quart. Amb deter­mi­nació, Rins es va eri­gir en l’amo a quinze vol­tes del final. Quar­ta­raro queia fins al sisè lloc, en el marc d’una cursa domi­nada per tres cata­lans i un mallorquí, Mir, segon en el mun­dial. Rins va obrir un forat de més d’un segon. Mir i Márquez riva­lit­za­ven pel segon lloc i Viñales, quart, que­dava des­pen­jant de la lluita. Márquez, ambiciós, va avançar Mir i va aga­far l’aspi­ració a Rins. Fal­ta­ven cinc vol­tes. El cer­verí va pro­var de posar-li la roda, però va estar a punt de caure i el de Suzuki, infal·lible, ja no va dei­xar cap escletxa.

El britànic Sam Lowes (Kalex), que havia sig­nat la posició pre­fe­rent, per un altre cos­tat, va gua­nyar en Moto2 i repe­teix la victòria de Le Mans en una cursa con­di­ci­o­nada per les cai­gu­des. Sobre­tot la de l’italià Marco Bez­zecchi (Kalex) al revolt 2 quan fal­ta­ven dues vol­tes i manava amb vuit dècimes sobre Lowes. Un altre italià, Enea Bas­ti­a­nini (Kalex), va ser segon i se situa líder del mun­dial relle­vant Luca Marini (Kalex), que també va caure.

Masià venç i Arenas és més líder de Moto3

El valencià Jauma Masià (Honda) va tenir sang freda en un final de vertigen i va guanyar la cursa de Moto3 aprofitant la major velocitat punta de la seva moto, davant del sud-africà Darryn Binder (KTM) i del madrileny Raúl Fernández (KTM). El pilot gironí Albert Arenas (KTM), que augmenta l’avantatge al capdavant del mundial, que era de 6 punts i ara és de 13 sobre el japonès Ai Ogura (14è), va ser setè, mentre que el tortosí Jeremy Alcoba (Honda) va completar una cursa de gran nivell (6è). De bon començament, es va formar un grup de quatre pilots liderat per Fernández i Arenas, i en què també hi eren el japonès Suzuki (Honda) i l’italià Fenati (Huqsvarna). Més tard s’hi va afegir el sud-africà Binder (KTM). Un segon grup amb Alcoba, el valencià Masià i l’escocès McPhee (Honda), s’hi va reenganxar. La cursa es va reiniciar amb vuit pilots a nou voltes del final. Arenas va perdre la traçada en la darrera volta i va dir adeu. Masià, que divendres va establir el rècord de velocitat del circuit, va aguantar l’acceleració de Binder. Fernández havia cedit dues posicions en la frenada del penúltim revolt.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)