Motociclisme

Viñales busca explicacions

Motor.El rosinc, que ha sumat 22 punts en el mundial de MotoGP en les dues curses a Alcanyís, diu que la Yamaha “no gira, no accelera i no frena”

“No puc donar una expli­cació perquè jo ho faig tot igual. Freno igual, giro igual, obro gas igual. Fins i tot ho faig millor, perquè he de ser més fluid, però real­ment és que no gira gens en cursa. No gira, no acce­lera, no frena i és com­pli­cat, no vull quei­xar-me perquè és el que hi ha, és la moto que tenim, i cal treure-li el cent per cent.” Aquesta és la reflexió que va fer diu­menge a Motor­land Mave­rick Viñales després d’haver patit de nou pro­ble­mes d’adherència i d’haver dei­xat esca­par una nova opor­tu­ni­tat d’acos­tar-se una mica més al cap­da­munt del mun­dial, però també amb la consciència que, mal­grat tot, es manté viu en la lluita pel títol de MotoGP. “Almenys hem que­dat davant del nos­tre major rival, Fabio, però ja està, no podem fer més”, des­taca el rosinc, que ha sumat 22 punts –quart i setè–a Alcanyís i que a Le Mans va ser desè. No puja al podi des del segon lloc a Cata­lu­nya. Tot ple­gat fa la sen­sació que el títol se li està esmu­nyint, tot i que encara és ter­cer amb 118 punts en la gene­ral, a 19 punts de Joan Mir (137), el líder de la regu­la­ri­tat amb sis podis, i a cinc de l’irre­gu­lar francès Fabio Quar­ta­raro (123), que no és pilot ofi­cial de Yamaha.

L’anècdota en el torn de decla­ra­ci­ons va ser la iro­nia de Mir. Viñales va dir que no podien com­pe­tir amb la Suzuki per què “està a un altre nivell i amb la moto que tenim ara no tenim armes per llui­tar amb ells pel cam­pi­o­nat”. El de Palma va repli­car: “Doncs ha gua­nyat una Yamaha, no ho acabo d’enten­dre.” Cer­ta­ment, Franco Mor­bi­de­lli (Yamaha) va domi­nar a pler, ja ha acon­se­guit dos tri­omfs i és quart en la gene­ral amb 112 punts. Para­do­xal­ment, la seva Yamaha satèl·lit va córrer com els àngels i els pneumàtics es van man­te­nir sense degra­dació fins al final.

A l’hora de refe­rir-se al ren­di­ment de la Yamaha, el català explica: “El que jo he dit es queda a Yamaha, ells saben molt bé el meu caràcter, saben molt bé pel que soc aquí, saben el meu poten­cial. Tre­ba­llo per a Yamaha i dono la meva opinió. A Malàisia, vaig avi­sar de cer­tes coses que ara pas­sen.”

En clau de marca, Viñales té molt clar que el seu pri­mer objec­tiu és rei­vin­di­car-se com la pri­mera Yamaha de la cate­go­ria: “El nos­tre objec­tiu és que­dar davant de Quar­ta­raro i ser la pri­mera Yamaha, la resta no és a les nos­tres mans, tot i que és cert que Franco Mor­bi­de­lli va fer una cursa per­fecta i nosal­tres, força dolenta.” El rosinc espera millo­rar i no des­carta fins i tot ajuts divins: “Hem de resar perquè vagi superbé a València i pugui vèncer. Almenys per reen­gan­xar-me al cam­pi­o­nat. Neces­si­tem una moto per­fecta i una sor­tida per­fecta i no per­dre la posició.”

LA IRONIA DE MIR

No podem competir amb la Suzuki, està a un altre nivell
Maverick Viñales
Doncs ha guanyat una Yamaha. No ho acabo d’entendre
Joan Mir

Rins, exultant, ho veu “complicat”

“Falten tres curses i tot és possible. Nosaltres el que hem de fer és intentar acabar al podi en les tres curses que queden, intentar retallar punts. M’agradaria acabar primer el campionat, encara que ho veig complicat, perquè Joan Mir està sent molt regular, però no llenço la tovallola . Si no és possible, intentarem acabar segons o tercers”, declara Àlex Rins, que en dos caps de setmana ha sumat 45 punts, que l’han ressituat. És sisè amb 105 punts, a 32 del mallorquí Mir quan falten tres curses per al final del mundial, dues a València (8 i 15 de novembre) i una a Portugal (22 de novembre).

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)