Fórmula 1

Hamilton venç a Imola i acarona el setè títol mundial

El britànic Lewis Hamil­ton (Mece­des) ha impo­sat avui de nou la seva llei a Imola en el Gran Premi de l’Emília-Roma­nya i aca­rona el seu setè títol mun­dial quan fal­ten qua­tre cur­ses per al final del cam­pi­o­nat. L’indis­cu­ti­ble líder del mun­dial, que mai no havia vençut en el cir­cuit italià, ha fet una mala sor­tida però ha rec­ti­fi­cat i ha sumat el seu 93è tri­omf en. El segon lloc l’ha acon­se­guit el fin­landès Valt­teri Bot­tas (Mer­ce­des) –l’únic que el pot atra­par matemàtica­ment–. que ha com­ple­tat el doblet de la firma i ha arro­do­nit el setè títol mun­dial de cons­truc­tors. El bri­llant ter­cer clas­si­fi­cat ha estat l’aus­tralià Daniel Ric­ci­ardo (Renault) en un final rea­gru­pat pel cotxe de segu­re­tat en les últi­mes set vol­tes que ha tren­cat la mono­to­nia. L’holandès Max Vers­tap­pen (Red Bull) ha pun­xat quan era segon en el tram final i estava com­ple­tant una gran cursa. El gran per­ju­di­cat de l’atu­rada ha estat el mexicà Checo Pérez (Racing Point), que veia cada cop més a prop el podi i s’hagut de resig­nar amb el sisè lloc

A Hamil­ton li han hagut d’ajus­tar el seient tot just abans d’arren­car la cursa perquè, pel que sem­bla, algun car­gol s’havia aflui­xat i no estava ben sub­jecte.. Max Vers­tap­pen li ha pas­sat la ma per la cara a Hamil­ton en la sor­tida. Bot­tas ha apro­fi­tat la posició pre­fe­rent. Tots tres han obert un forat de dos segons res­pecte del quart, l’aus­tralià Daniel Ric­ci­ardo (Renault). Bot­tas ha man­tin­gut un marge d’1.5 segons sobre l’holandès. Hamil­ton ja era a 3 segons del lider en la novena volta i no podia acos­tar-se tan com vol­dria a Vers­tap­pen. El francès Pierre Gasly (Alpha Tauri) que havia sor­tit quart, la millor posició de la seva car­rera, ha hagut de ple­gar per pro­ble­mes mecànics en la novena volta. Seguint en cursa, Ric­ci­ardo era quart a un mon de 15 segons del líder.

Vers­tap­pen ha entrat a boxes per posar pneumàtics durs en la dino­vena volta. Bot­tas s’hi ha afe­git tot seguit. Hamil­ton ha dema­nat al seu equip que el dei­xes­sin fer, que havia tro­bat el ritme idoni. Evi­dent­ment, s’ha situat líder. A més, ha esgar­ra­pat temps mar­cant vol­tes ràpides suc­ces­si­ves exhi­bint-se. El britànic ha aguan­tat fins a volta 30 i final­ment ha entrat a fer el canvi amb un marge ampli sobre el seu com­pany d’equip que li ha permès rein­gres­sar a la pista amb 4 segons de diferència res­pecte de Bot­tas i 33 vol­tes per davant, però pràcti­ca­ment tot el peix venut pel que fa al pri­mer lloc perquè el vigent campió ha anat aug­men­tant la diferència a tot drap. La lluita entre Bot­tas i Vers­tap­pen pel segon lloc del calaix pros­se­guia. El com­ba­tiu neer­landès ha apro­fi­tat un error de Bot­tas i l’ha pas­sat com un coet en la volta 43. Però en el gir 49, ha pun­xat la roda del dar­rera i ha hagut de ple­gar. Cotxe de segu­re­tat. Hamil­ton ha entrat a boxes. L’anècdota l’ha pro­ta­go­nit­zat George Rus­sell (Willi­ams), que ha per­dut el con­trol i s’ha estim­bat men­tre escal­fava pneumàtics rere el safety car. La res­sus­ci­tada cursa s’ha rellançat en la volta 57/63 amb Hamil­ton, Bot­tas i Ric­ci­ardo per aquest ordre. El britànic, el més ràpid, no ha titu­be­jat i ha demos­trat qui mana.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)