Dakar

Un segon i la vida, al Dakar

Motor. El xilè Cornejo (Honda) lidera la classificació de motos per l’escàs marge respecte de Price (KTM), després de la primera etapa marató, el dia que Hubert Auriol, ‘l’Africà’, mor als 68 anys

El Dakar ha per­dut una lle­genda. La mort als 68 anys d’Hubert Auriol, l’Africà, com­mo­ci­o­nava la cara­vana de la cursa un cop aca­bada la setena etapa, de Ha’il a Sakaka, amb 284 quilòmetres d’enllaç i 453 d’espe­cial. Era la pri­mera en for­mat marató, que impe­dia als par­ti­ci­pants rebre assistència abans de sor­tir avui en la vui­tena i al final de la qual el xilè José Igna­cio Cor­nejo (Honda) tenia un escàs segon de marge res­pecte de l’aus­tralià Toby Price (KTM) al cap­da­munt de la clas­si­fi­cació de motos. En cot­xes, Stéphane Peter­han­sel (Mini) ampli­ava el marge tot i veure com se li resis­teix encara el tri­omf d’etapa en aquesta edició. Yazeed al-Rajhi (Toyota) gua­nyava a casa per pri­mer cop, i ja té dues victòries després de l’estrena el 2015 a Xile. Saleh Alsaif allar­gava l’ale­gria sau­dita en cot­xes lleu­gers i l’argentí Manuel Andújar se situ­ava líder amb el seu tri­omf d’etapa en quads. En motos, era el campió de la dar­rera edició, Ricky Bra­bec (Honda), el pri­mer ven­ce­dor par­cial.

Motos i cot­xes, cate­go­ries en què Auriol gua­nyava el 1981 i el 1983 sobre dues rodes i el 1992 sobre qua­tre –amb Phi­lippe Mon­net a la dreta– per con­ver­tir-se en el pri­mer campió de les dues cate­go­ries abans que Peter­han­sel i Nani Roma s’afe­gis­sin al selecte club.

Els duels amb Cyril Neveu, sobre­tot el del 1987 amb els dos tur­mells frac­tu­rats en la penúltima etapa, feien créixer la seva lle­genda al cos­tat de la de la cursa. Segon el 1994 en cot­xes, la tru­cada per fer-se càrrec de la prova i diri­gir-la fins al 2003 lli­gava per sem­pre la seva figura al Dakar i al món del motor perquè forma part de la Legió d’Honor de França i del Saló de la Fama de la FIA. Amb ell, l’inici del ral·li va sor­tir de França, amb Gra­nada el 1995, 1996 i 1999 i Dakar el 1997 i el 2000. Nas­cut a Addis Abeba (Etiòpia), la malal­tia que l’ha acom­pa­nyat en els seus dar­rers anys no li va impe­dir visi­tar el Dakar el 2020.

Un mal dia

“Tinc molt de mal al canell. No sé per què, no he cai­gut ni res. Física­ment m’he tro­bat can­sada i m’ha cos­tat bas­tant.” És Laia Sanz (Gas Gas), a l’arri­bada després de ser trenta-qua­trena. També era un mal dia per a Nani Roma quan va saber l’adeu d’Auriol. “Hem mirat de con­duir el millor que hem pogut. He deci­dit reduir una mica veient com es dis­pa­rava el con­sum a l’inici, perquè no tenia clar com era l’espe­cial. Després hem vist que les pis­tes s’han endu­rit i hem pogut aca­bar bé”, indi­cava Roma, con­tent pel bon estat del seu Hun­ter.

MOTOS. Etapa 7
1r R. Brabec (Honda) 4h37:44
2n J.I. Cornejo (Honda) a 2:07
3r S. Howes (KTM) a 2:19
19è J. Betriu (KTM) a 18:23
26è J. Pedrero (Rieju) a 39:34
34è L. Sanz (Gas Gas) a 53:33
38è O. Mena (Rieju) a 1h14:55
46è M. Calmet (Rieju) a 1h45:10
74è J. Campderà (KTM) a 3h59:01
General
1r J.I. Cornejo (Honda) 28h51:31
2n T. Price (KTM) a 0:01
3r S. Sunderland (Honda) a 2:11
6è J. Barreda (Honda) a 10:18
20è J. Betriu (KTM) a 1h35:46
23è J. Pedrero (Rieju) a 2h10:20
25è L. Sanz (Gas Gas) a 3h05:35
28è O. Mena (Rieju) a 3h40:22
44è M. Calmet (Rieju) a 9h2650
72è J. Campderà (KTM) a 22h05:46
QUADS. Etapa 7
1r M. Andújar (Yamaha) 5h57:40
2n I. Pedemonte (Yamaha) a 3:05
3r A. Giroud (Yamaha) a 8:51
General
1r M. Andújar (Yamaha) 35h46:53
2n A. Giroud (Yamaha) a 20:55
3r G. Enrico (Yamaha) a 25:55
COTXES. Etapa 7
1r Al Rajhi-Zitzewits (Toyota) 4h21:59
2n Peterhansel-Boulanger (Mini) a 0:48
3r Sainz-Cruz (Mini) a 1:15
10è Roma-Winocq (Hunter) a 22:53
22è De Villiers-Haro (Toyota) a 48:12
29è Esteve-Villalobos (Toyota) a 1h06:30
51è Rodríguez-Rodríguez (Toyota) a 3h34:01
General
1r Peterhansel-Boulanger (Mini) 26h36:50
2n Al-Attiyah-Baumel (Toyota) a 7:53
3r Sainz-Cruz (Mini) a 41:06
Roma-Winocq (Hunter) a 1h59:00
8è De Villiers-Haro (Toyota) a 2h59:36
22è Esteve-Villalobos (Toyota) a 5h10:00
46è Rodríguez-Rodríguez (Toyota) a 21h47:13
SSV. Etapa 7
1r López-Latrach (Can-Am) 5h15:34
2n Alsaif-Vidal (Can-Am) a 5:12
16è Queralt-Silva (Can-Am) a 42:37
19è Ramilo-Blanco (Can-Am) a 1h04:49
20è Farrés-Monleón (Can-Am) a 1h05:44
27è Brachetti-Tornabell (Polaris) a 1h35:02
General
1r Domzala-Marton (Can-Am) 32h30:33
2n Jones-Gugelmin (Can-Am) a 9:31
3r López-Latrach (Can-Am) a 25:21
7è Alsaif-Vidal (Can-Am) a 1h24:50
16è Farrés-Monleón (Can-A) a 4h37:51
19è Queralt-Silva (Can-Am) a 5h24:16
22è Brachetti-Tornabell (Polaris) a 8h06:08
27è Ramilo-Blanco (Can-Am) a 10h16:37
CAMIONS. Etapa 7
1r Sotnikov (Kamaz) 4h45:52
2n Mardeev (Kamaz) a 3:23
3r Shibalov (Kamaz) a 8:22
20è Juvanteny (Man) a 3h33:41
General
1r Sotnikov (Kamaz) 29h12:10
2n Shibalov (Kamaz) a 45:56
17è Juvanteny (Man) a 21h32:33

UNA LLEGENDA

Ell i Cyril Neveu em van fer tenir ganes de fer el Dakar. Tots en tenim la imatge del 1987 amb els turmells trencats
Stéphane Peterhansel
Ha fet de tot, i va fer molt per la cursa. Li hem de donar les gràcies. Hi penso molt, en ell
Nani Roma
Em va donar la fe, el meu pare era el seu mecànic. En el meu primer Dakar era el cap i l’any passat va venir a l’helicòpter
David Castera
dir. dakar
El 1981 i el 1983 va guanyar en motos i el 1992, en cotxes. Del 1995 al 2003 en va ser el director
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)