Tempesta artificiosa?
Motor. Els problemes de fiabilitat de Mercedes i Hamilton en la pretemporada i el domini de Red Bull i Verstappen escalfen el pàdoc abans de l’inici del mundial de fórmula 1 a Bahrain
Els esperats canvis en el reglament que teòricament han de sacsejar i igualar el circ de la fórmula 1 es van ajornar fins al 2022, però el 2021, el segon any de transició a causa de la pandèmia, ja pot apuntar algunes novetats. De moment, el neerlandès Max Verstappen (Red Bull) és el favorit en les cases d’apostes, això sí, només per la victòria en la cursa inicial, diumenge vinent a Bahrain, on es preveu una altra tempesta de sorra. El gran candidat al títol continua sent Lewis Hamilton. L’anglès, a bord del seu Mercedes, va igualar el curs passat el nombre de mundials de Michael Schumacher (7) i aquest any, amb una vuitena corona a l’horitzó, aspira a situar-se tot sol al cim de la fórmula 1.
El clar domini de Verstappen i Red Bull durant la mini-pretemporada i els problemes de fiabilitat de Mercedes han generat alguns dubtes en el pàdoc els dies previs al tret de sortida. Si el neerlandès i Sergio Pérez assolien bons registres de manera fluida, Valtteri Bottas i especialment Hamilton les passaven magres en un bòlid incontrolable. L’únic canvi significatiu en el reglament del 2021 s’ha concentrat a reduir la càrrega aerodinàmica de la part posterior dels monoplaces. Segons algunes fonts, d’aquí vindrien els problemes d’equilibri no només en l’equip de l’estrella de tres puntes sinó en l’Aston Martin, que en la seva tornada a la F1 també utilitza motors i mecànica de Mercedes. En tot cas, s’haurà de veure si la marca alemanya, la gran dominadora del campionat en les últimes set temporades, té cartes amagades per tornar a passar el corró o hi ha arguments de pes per pensar que se li pot escapar el ple de campionats en l’era híbrida. Si es tracta d’una tempesta artificiosa o estem en l’inici d’una nova etapa.
Però més enllà del debat sobre la supremacia de Mercedes i l’alternativa de Red Bull, la graella presenta molts altres al·licients en un campionat amb més proves puntuables que mai, fins a un total de 23. La tornada de l’asturià Fernando Alonso al mundial de bracet amb Alpine (la denominació de l’antic Renault), el fitxatge del madrileny Carlos Sainz per Ferrari i el seu duel amb Charles Leclerc, les possibilitats de Sebastian Vettel a Aston Martin o l’oportunitat de Daniel Ricciardo a McLaren, ara també amb motors Mercedes, han obert moltes expectatives en una generació de bòlids a punt d’extingir-se abans de la revolució del 2022.