Fórmula 1

Tempesta artificiosa?

Motor. Els problemes de fiabilitat de Mercedes i Hamilton en la pretemporada i el domini de Red Bull i Verstappen escalfen el pàdoc abans de l’inici del mundial de fórmula 1 a Bahrain

Els espe­rats can­vis en el regla­ment que teòrica­ment han de sac­se­jar i igua­lar el circ de la fórmula 1 es van ajor­nar fins al 2022, però el 2021, el segon any de tran­sició a causa de la pandèmia, ja pot apun­tar algu­nes nove­tats. De moment, el neer­landès Max Vers­tap­pen (Red Bull) és el favo­rit en les cases d’apos­tes, això sí, només per la victòria en la cursa ini­cial, diu­menge vinent a Bah­rain, on es pre­veu una altra tem­pesta de sorra. El gran can­di­dat al títol con­ti­nua sent Lewis Hamil­ton. L’anglès, a bord del seu Mer­ce­des, va igua­lar el curs pas­sat el nom­bre de mun­di­als de Mic­hael Schu­mac­her (7) i aquest any, amb una vui­tena corona a l’horitzó, aspira a situar-se tot sol al cim de la fórmula 1.

El clar domini de Vers­tap­pen i Red Bull durant la mini-pre­tem­po­rada i els pro­ble­mes de fia­bi­li­tat de Mer­ce­des han gene­rat alguns dub­tes en el pàdoc els dies pre­vis al tret de sor­tida. Si el neer­landès i Ser­gio Pérez asso­lien bons regis­tres de manera fluida, Valt­teri Bot­tas i espe­ci­al­ment Hamil­ton les pas­sa­ven magres en un bòlid incon­tro­la­ble. L’únic canvi sig­ni­fi­ca­tiu en el regla­ment del 2021 s’ha con­cen­trat a reduir la càrrega aero­dinàmica de la part poste­rior dels mono­pla­ces. Segons algu­nes fonts, d’aquí vin­drien els pro­ble­mes d’equi­li­bri no només en l’equip de l’estre­lla de tres pun­tes sinó en l’Aston Mar­tin, que en la seva tor­nada a la F1 també uti­litza motors i mecànica de Mer­ce­des. En tot cas, s’haurà de veure si la marca ale­ma­nya, la gran domi­na­dora del cam­pi­o­nat en les últi­mes set tem­po­ra­des, té car­tes ama­ga­des per tor­nar a pas­sar el corró o hi ha argu­ments de pes per pen­sar que se li pot esca­par el ple de cam­pi­o­nats en l’era híbrida. Si es tracta d’una tem­pesta arti­fi­ci­osa o estem en l’inici d’una nova etapa.

Però més enllà del debat sobre la supre­ma­cia de Mer­ce­des i l’alter­na­tiva de Red Bull, la gra­e­lla pre­senta molts altres al·lici­ents en un cam­pi­o­nat amb més pro­ves pun­tu­a­bles que mai, fins a un total de 23. La tor­nada de l’asturià Fer­nando Alonso al mun­dial de bra­cet amb Alpine (la deno­mi­nació de l’antic Renault), el fit­xatge del madri­leny Car­los Sainz per Fer­rari i el seu duel amb Char­les Leclerc, les pos­si­bi­li­tats de Sebas­tian Vet­tel a Aston Mar­tin o l’opor­tu­ni­tat de Daniel Ric­ci­ardo a McLa­ren, ara també amb motors Mer­ce­des, han obert mol­tes expec­ta­ti­ves en una gene­ració de bòlids a punt d’extin­gir-se abans de la revo­lució del 2022.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.