MotoGP

Els quatre reis d’Orient

Motor. El mundial comença amb bons auguris i sensacions per als pilots catalans dels equips oficials tot i la baixa de Marc Márquez, que tampoc correrà aquesta setmana a Losail

La memo­ra­ble actu­ació de Mave­rick Viñales a Qatar, amb una victòria de campió sobre­po­sant-se a una sor­tida supersònica de les Ducati i demos­trant a Quar­taro qui mana a Yamaha, va dei­xar en segon pla un esce­nari apas­si­o­nant per als afi­ci­o­nats cata­lans. Àlex Rins (Suzuki), el sor­pre­nent Aleix Espar­garó (Apri­lia) i Pol Espar­garó (Honda) també van entrar en el Top 8 i el més relle­vant és que tots tenen un gran marge de millora abans no aterri la bèstia de Cer­vera als cir­cuits del cam­pi­o­nat.

La gestió de Viñales en la cursa, sobre­tot dels pneumàtics, ha dei­xat amb la mosca al nas Quar­ta­raro, que ja ha dema­nat totes les dades del seu com­pany per enten­dre per què el de Roses va resis­tir a bon ritme i ell va patir el que no està escrit per man­te­nir el cinquè lloc. Tots dos, això sí, van ser vícti­mes en el pri­mer tram del motor de les Ducati a Losail, un cir­cuit idoni per a les bales de Clau­dio Dome­ni­cali.

Àlex Rins (6è) no es pot quei­xar tam­poc de la seva estrena. Dins de Suzuki aspira a llui­tar pel títol i té lli­ber­tat per fer-ho amb el campió, Joan Mir, després que una cai­guda a Jerez el curs pas­sat el deixés amb des­a­van­tatge. A Qatar va remun­tar del novè lloc de la gra­e­lla al ter­cer, però va pagar l’esforç en el tram deci­siu. A sis vol­tes, a més, no va anar per terra de mira­cle quan va obrir gas en un revolt. “He des­truït les gomes, però el que compta és que he demos­trat que tenim el ritme dels millors”, va dir el bar­ce­loní, que va veure com Mir (3r) un cop més treia bene­fici de la seva prudència.

La reve­lació del gran premi i també de tota la pre­tem­po­rada és l’Apri­lia d’Aleix Espar­garó (7è), que va fer el seu millor inici del cam­pi­o­nat i el de la marca ita­li­ana des del 2017, quan va ser sisè en el mateix cir­cuit. L’opti­misme a Apri­lia és rea­lista no només perquè han vist una evo­lució expo­nen­cial res­pecte a la tem­po­rada pas­sada, sinó perquè s’han permès el luxe de fit­xar Dovi­zi­oso per al mes vinent com a pro­va­dor per quan arri­bin les cur­ses euro­pees. El de Gra­no­llers ja va ser el més ràpid en la segona jor­nada dels pri­mers tests de tem­po­rada en el mateix cir­cuit i va que­dar dece­but en veure’s només vuitè a la gra­e­lla. Però l’Apri­lia va demos­trar ser una macc­hina resis­tent, per sobre de moment d’equips amb més recur­sos com les motos ofi­ci­als d’Honda o KTM, irre­co­nei­xi­bles a Qatar.

Pol, incon­for­mista

Sense Marc Márquez la cara visi­ble de Rep­sol Honda és el germà petit dels Espar­garó, Pol (8è), que va aca­bar amb una sen­sació agre­dolça però rela­ti­va­ment opti­mista sobre­tot després del 12è lloc dels entre­na­ments. Ell mateix ha fet els càlculs: “En la pri­mera volta vaig per­dre 3 segons amb Mave­rick, però en les 22 següents només 2,9, i això avançant pilots.” La cursa va ser bona, però ell mateix diu que no n’hi ha prou per llui­tar pel títol.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)