MotoGP

Quartararo és el més llest

Motor. El francès de Yamaha es desfà de les Ducati, que dominaven la cursa, en les últimes voltes i guanya el GP de Doha. Rins acaba quart, Viñales és cinquè i perd el lideratge de MotoGP

Nova­ment les Ducati van domi­nar la cursa de MotoGP al cir­cuit de Losail, però com en l’ante­rior gran premi la victòria va ser per a una Yamaha. Fabio Quar­ta­raro va ser el més llest en aquesta ocasió i va superar els dos pilots de l’equip Pra­mac, satèl·lit de Ducati, en les últi­mes cinc vol­tes, per acon­se­guir una clara victòria. La cursa va estar encapçalada des de l’inici pel madri­leny Jorge Martín, que debuta en la cate­go­ria i ja va sor­pren­dre en fer la posició pre­fe­rent. Va aca­bar ter­cer després d’anar a davant a cinc vol­tes del final, i en l’última enfront del seu com­pany d’equip, el francès Johann Zarco, que va aca­bar segon i és el nou líder de MotoGP.

Mave­rick Viñales (Yamaha), que havia gua­nyat el pri­mer gran premi en aquest mateix cir­cuit fa una set­mana, va aca­bar cinquè i va cedir el lide­ratge del mun­dial. El rosinc va per­dre molts llocs en la sor­tida i es va anar recu­pe­rant a poc a poc. La quarta plaça va ser per a Àlex Rins (Suzuki), que va sor­tir bé i fins i tot va llui­tar per la pri­mera posició amb Jorge Martín. Després va cedir algu­nes pla­ces i només es va recu­pe­rar al final, tot i que va que­dar lluny del podi. Aleix Espar­garó (Apri­lia) va estar entre els millors en les pri­me­res vol­tes, però no va poder aguan­tar el ritme, a poc a poc va per­dre posi­ci­ons i va aca­bar desè. El seu germà Pol Espar­garó (Honda) va anar de menys a més i es va situar entre els deu pri­mer. Va fer una errada en un revolt a sis vol­tes del final i va aca­bar en la tret­zena plaça. Àlex Márquez (Honda) va caure per segona cursa con­se­cu­tiva.

La segona de Lowes

Sam Lowes (Kalex) va gua­nyar la segona cursa de Moto2 de manera con­se­cu­tiva. L’anglès va man­te­nir una dura lluita amb l’aus­tralià Remy Gard­ner (Kalex), tot i que sem­pre va anar davant seu, i el va poder superar per dues dècimes (0.190). Sam Lowes va ampliar el seu avan­tatge com a líder del mun­dial. La ter­cera posició va ser per al madri­leny Raúl Fernández (Kalex), que en la seva segona cursa en la cate­go­ria va pujar al podi. Xavi Vierge (Kalex) va fer una bona sor­tida, va gua­nyar cinc posi­ci­ons i es va situar catorzè. El pilot de Cas­tell­bis­bal va llui­tar per estar entre els deu pri­mers i va aca­bar en la novena plaça. Albert Are­nas no va man­te­nir la dot­zena posició de la gra­e­lla de sor­tida i ràpida­ment va per­dre llocs. El gironí va bai­xar fins a la dino­vena plaça i en les dar­re­res vol­tes va millo­rar. Va aca­bar quinzè i va sumar el seu pri­mer punt en la cate­go­ria en què ha debu­tat aquesta cam­pa­nya.

ELS PROTAGONISTES

He decidit conservar el pneumàtic, i quan ha arribat Maverick m’he dit que era el moment d’atacar
Fabio Quartararo
He esperat a dues voltes del final per avançar Jorge i caçar Fabio, però només l’he pogut passar en l’última
Johann Zarco

Acosta venç en Moto3 sortint del ‘pit lane’

Pedro Acosta (Kalex), de 16 anys i debutant en el mundial, va aconseguir la seva primera victòria en Moto3, i ho va fer sortint des del pit lane, complint una sanció, i havent de remuntar uns 13 segons respecte del grup principal. El murcià es va situar líder del mundial després de fer una impressionant cursa i superar el sud-africà Darryn Binder (Honda) per només 30 mil·lèsimes. Els dos catalans Jeremy Alcoba (Honda) i Xavier Artigas (Honda) van caure. El tortosí, quan lluitava per les places de podi a només quatre voltes del final.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.