MotoGP

Marc, amb peus de plom

Motor. El pilot de Cervera (setzè) s’agafa amb calma els primers entrenaments lliures de Jerez, on Pecco Bagnaia torna a lluir la seva Ducati enmig d’una gran igualtat

La Ducati Des­mo­se­dici GP21, la moto més ràpida de la història de MotoGP, també vola a Jerez, el cir­cuit esce­nari del Gran Premi d’Espa­nya d’aquest cap de set­mana. Ho va demos­trar Pecco Bag­naia (1:37.209), el més ràpid en la jor­nada d’entre­na­ments lliu­res, en què tot­hom tenia un ull posat en Marc Márquez (Honda), que tor­nava a l’esce­nari del crim. El fatídic cir­cuit on va tenir un acci­dent que l’ha por­tat pel camí de l’amar­gura més d’un any. El Tro de Cer­vera, que va gua­nyar el seu últim gran premi a Xest el 19 de novem­bre del 2019, va començar molt fort al matí, en què va fer el ter­cer millor temps (1:38.291), però a la tarda ja no el va millo­rar i es va limi­tar a fer quilòmetres sense pren­dre ris­cos.

Una altra cosa que també es veu, amb tot, és que Honda con­ti­nua un esglaó per sota de la resta de com­pe­ti­dors en el mun­dial. Quar­ta­raro (Yamaha), líder del mun­dial, va que­dar a menys de dues dècimes de Bag­naia, ara mateix el seu prin­ci­pal rival en el cam­pi­o­nat, però també van fer temps com­pe­ti­tius la sor­pre­nent Apri­lia d’Aleix Espar­garó i la Suzuki d’Àlex Rins, i fins tot KTM va començar a treure el cap després d’un inici de mun­dial difícil. Bin­der va ser el més ràpid al matí i Oli­veira va aca­bar fent el setè temps. Pol Espar­garó, que va caure en la pri­mera sessió, no va bai­xar, com el seu com­pany, d’1:38, però com sem­pre avui es veurà real­ment els pilots que van guar­dar for­ces –seria lògic en el cas de Márquez–, els que van pro­var pneumàtics i reglat­ges i els que real­ment van bus­car el límit dels seus motors.

Res­pecte als tres pri­mers grans pre­mis, més enllà del des­gast que durant la cursa passa fac­tura, es con­firma la igual­tat entre la dot­zena d’aspi­rants al mun­dial. Els catorze pri­mers van rodar en un segon i el tretzè va ser pre­ci­sa­ment tot un campió del món, Joan Mir. Qui no aixeca el cap de moment és Valen­tino Rossi, que amb la Yamaha de l’equip Petro­nas va ser l’ante­penúltim (1:38.698) en un cir­cuit on ha con­que­rit set victòries en els últims set anys, l’última el 2016.

Els pilots van expres­sar la decepció per la manca d’afi­ci­o­nats, per segona tem­po­rada seguida, a les gra­de­ries d’un dels cir­cuits calents del mun­dial. “De què ser­veix una grada buida? Seria millor que pri­mer ens curéssim tots i després omplir els cir­cuits”, va expres­sar Mir, cop­sant el parer gene­ral a la línia de boxs però adme­tent que un retorn pre­ci­pi­tat dels afi­ci­o­nats podria esde­ve­nir una arma de doble tall si la pandèmia no està con­tro­lada.

MotoGP
1r. F. Bagnaia (Ducati) 1:37.209
2n. G. Quartararo (Yamaha) 1:37.387
3r. A. Espargaró (Aprilia) 1:37.646
4t. F. Morbidelli (Yamaha) 1:37.704
5è. M. Viñales (Yamaha) 1:37.726
6è. T. Nakagami (Honda) 1:37.775
7è. M. Oliveira (KTM) 1:37.816
8è. À. Rins (Suzuki) 1:38.706
14è. P. Espargaró (Honda) 1:38.115
16è. M. Márquez (Honda) 1:38.291
20è. A. Márquez (Honda) 1:38.618
23è. T. Rabat (Ducati) 1:39.023
Moto2
1r. S. Lowes (Kalex) 1:41.515
12è. X. Vierge (Kalex) 1:42.166
16è. A. Arenas (Boscoscuro) 1:42.299
Moto3
1r. G. Rodrigo (Honda) 1:45.651
14è. J. Alcoba (Honda) 1:46.600
20è. X. Artigas (Honda) 1:46.783
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)