Més motor

Kevin Hansen guanya a Catalunya i és el primer líder del mundial de ral·licròs

Triplet suec amb el petit dels Hansen superant els campions del món Timmy Hansen i Johan Kristoffersson

Kevin Han­sen (Peu­geot 208) és el pri­mer líder del mun­dial de ral·licròs gràcies a la sor­pre­nent victòria –la segona de la seva tra­jectòria en el cam­pi­o­nat– que ha acon­se­guit en la pri­mera cursa del cam­pi­o­nat, que s’ha dis­pu­tat avui al cir­cuit de Bar­ce­lona-Cata­lu­nya. Han­sen ha encapçalat un podi com­ple­ta­ment suec, amb dos cam­pi­ons del món al seu cos­tat, l’actual, Johan Kris­tof­fers­son (Audi A1) i el germà gran del gua­nya­dor, Timmy (Peu­geot 208), que va gua­nyar el títol l’any 2019. Kris­tian Szabo (Hyun­dai i20), René Münnich (Seat Ibiza) i Kevin Abbring (Renault Megane) han com­ple­tat les sis pri­me­res posi­ci­ons de la final.

Kevin Han­sen ha aca­pa­rat totes les mira­des amb una actu­ació impol·luta, demos­trant les seves habi­li­tats i la seva astúcia a l’hora de deci­dir estratègia. La clau pro­ba­ble­ment ha estat l’estratègia, ja que els ger­mans Han­sen, lide­rats per Timmy, pre­nien les reg­nes a l’inici de la cursa pro­gra­mada a sis vol­tes. Kris­tof­fers­son sor­pre­nia amb la seva ter­cera posició en la sor­tida, ja que el suec va pas­sar a ser el pro­ta­go­nista ahir a la nit, quan es conei­xia la decisió de des­qua­li­fi­car-lo de la Q1 per pro­ble­mes en l’apa­rell que trans­met les dades a la FIA.

L’increïble esprint final de Kris­tof­fers­son li feia com­pen­sar aquest zero d’ahir, però en la final con­ti­nu­ava tenint als ger­mans Han­sen davant. Ell era pre­ci­sa­ment el pri­mer pilot a rea­lit­zar la Joker Lap, la volta més lenta. Timmy Han­sen deci­dia fer-ho una volta més tard, i es tro­bava amb Krisz­tian Szabo, amb un ritme clara­ment més lent. Això feia que la distància entre Han­sen i Kris­tof­fers­son s’esvaís.

Pre­ci­sa­ment per la lluita d’aquest grup, Kevin Han­sen deci­dia fer a la volta 4 la Joker Lap, més tard que els seus rivals. El resul­tat ha estat una sor­tida espec­ta­cu­lar de la xicana, amb els tres cot­xes en paral·lel. Al final, Kevin Han­sen ha avançat a tots dos rir­vals i ha dei­xat el seu germà Timmy Han­sen en la segona posició i Johan Kris­tof­fers­so­nen la ter­cera.

En la cate­go­ria RX3 –motor tèrmic– el gua­nya­dor i pri­mer líder és el mos­co­vita Iuri Belevski, que ha encapçalat una final mono­po­lit­zada pels Audi A1 superant el seu com­pany d’equip Timur Xiga­but­di­nov en una final molt ajus­tada.

Entre els buguis, Juan Salchís, el domi­na­dor de pràcti­ca­ment totes les tan­des clas­si­fi­catòries, ha estat acom­pa­nyat per Jordi Esteve, en la segona posició, i Pol Pujol, en la ter­cera

En la cate­go­ria RX2e, el belga Gui­llaume de Rid­der acon­se­guia pas­sar a semi­fi­nals sent el pilot que acu­mu­lava més punts, acon­se­guint els millors regis­tres en Q1, Q2, Q3 i Q4. Ja apun­tava alt i sonava entre les apos­tes, però avui ha demos­trat que els pronòstics eren més que fona­men­tats. Ven­ce­dor de la seva semi­fi­nal i gua­nya­dor abso­lut en la final, així és com Gui­llaume de Rid­der ha començat a escriure la història del cer­ta­men elèctric que repre­senta la porta d’entrada al futur, en el qual el poli­facètic pilot català José Luís García, no podia superar les semi­fi­nals.

Kevin Han­sen: “He tre­ba­llat molt dur per acon­se­guir aquesta victòria durant tot l’hivern i por­tava espe­rant-ho molt de temps. Estic molt con­tent”.

Timmy Han­sen: “Estic molt orgullós del Kevin, ha fet una gran feina. Nosal­tres teníem un pla de com pas­sar els pri­mers revolts, i l’hem dut a terme a la per­fecció”.

Johan Kris­tof­fers­son: “El resul­tat està bé. Estem al podi i és més del que m’espe­rava si em pre­gun­ten ahir. Així i tot, és evi­dent que vull més. Aquest cap de set­mana ens ense­nya que tot pot pas­sar al WorldRX”.

.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)