Fórmula 1

Bottas va fi i tapaVerstappen

Motor. F-1.El triomf del finlandès de Mercedes a Turquia no evita, però, que el neerlandès sigui el nou líder del mundial amb 6 punts sobre Hamilton, cinquè remuntant des de l’onzè lloc

El joc d’estratègies d’equip del Gran Premi de Tur­quia –16a cursa de 22 del mun­dial– es va sal­dar amb el tri­omf auto­ri­tari del fin­landès Valt­teri Bot­tas (Mer­ce­des) –1r del curs, 10è de la seva car­rera i amb volta ràpida en el dar­rer gir (26 punts)– i amb el lide­ratge en el mun­dial de Max Vers­tap­pen (Red Bull), que va ser 2n i avança Lewis Hamil­ton (Mer­ce­des) per 6 punts de marge.

L’anglès va com­ple­tar una cursa excep­ci­o­nal sor­tint des de l’11a posició i va aca­bar 5è amb mal regust rere Char­les Leclerc (Fer­rari). Hamil­ton va espe­rar massa, fins a la 51a volta, per can­viar els com­pos­tos inter­me­dis men­tre l’asfalt s’anava asse­cant a poc a poc, però l’estratègia de l’equip no va sor­tir prou bé. Hi va entrar, de fet, a con­tra­cor quan era 3r, crític amb la decisió en els comen­ta­ris exempts de fil­tres que fan els pilots per la ràdio.

El podi el va com­ple­tar el mexicà Checo Pérez (Red Bull), que va fer molt bé la feina d’equip con­te­nint Hamil­ton en una fase espec­ta­cu­lar d’estira-i-arron­ses en una jor­nada en què els gre­ga­ris van com­plir a la per­fecció. Car­los Sainz (Fer­rari) va sor­tir 19è i va cloure 8è.

La reacció de sor­tida de Bot­tas va ser excep­ci­o­nal i li va per­me­tre tapo­nar la pro­gressió de Vers­tap­pen, que arren­cava 2n. Alonso, que par­tia del 5è lloc, va fer una viro­lla quan Gasly li va tocar la roda esquerra. Va per­dre posi­ci­ons i va aca­bar 16è. Men­tre, Hamil­ton, el pole­man san­ci­o­nat, pro­gres­sava des de l’11è lloc. En la segona volta ja era 9è, en la vui­tena, 8è; en la novena, 7è, i en l’onzena, en què va mar­car volta ràpida, 6è. El vigent campió va repe­tir volta ràpida en el dotzè gir men­tre l’asfalt s’anava asse­cant i era a 17 segons de Bot­tas, còmode al cap­da­vant amb 3.5 sobre Vers­tap­pen. L’hep­ta­campió ja era 5è en la set­zena volta en ple vol lliure des­fer­mat, amb Checo Pérez, l’altre Red Bull, per davant i el mone­gasc Leclerc, 3r esplèndid.

Vers­tap­pen es va afe­gir a la festa: volta ràpida (18è gir). Bot­tas, lider sol­vent, va repli­car també arro­do­nint amb el gir en menor temps en la 19a volta. I Leclerc es va rei­vin­di­car en la 24a. La pista era cada cop més seca i els equips van optar per allar­gar la vida dels pneumàtics ini­ci­als. Hamil­ton ja tenia enfi­lat Pérez a menys d’un segon (31a volta). El mexicà, exer­cint de gre­gari de Vers­tap­pen, va aguan­tar l’esco­mesa en una sèrie d’avançaments i con­tra avançaments espec­ta­cu­lars en la 35a volta.

Vers­tap­pen (37a) i Bot­tas i Pérez (38a) van can­viat pneumàtics. Leclerc es va eri­gir en líder per davant de Bot­tas, Vers­tap­pen i amb Hamil­ton, que tam­poc no havia entrat a boxes, 4t a 13 segons amb 15 vol­tes per davant. El pilot de Mònaco va aguan­tar les gomes fins gai­rebé el final veient la pos­si­bi­li­tat de fer podi, però se li va esmu­nyir. Sigui com sigui, Bot­tas va recu­pe­rar el lide­ratge en la 47a volta. Hamil­ton, va avançar Lecerc i es va posar ter­cer, men­tre resava per pre­ser­var els seus pneumàtics. En la 51a volta, Mer­ce­des va optar per evi­tar mals majors i el britànic va entrar perquè la degra­dació dels pneumàtics s’estava con­ver­tint en una ruleta russa.

GP de Turquia
1r V. Bottas (Mercedes) 1:31:04.103
2n M. Verstappen (Red Bull) a 14.584
3r S. Pérez (Red bull) a 33.471
4t Ch. Leclerc (Ferrari) a 37.814
5è L. Hamilton (Mercedes) a 41.812
6è P. Gasly (Alpha Tauri) a 44.292
7è L. Norris (McLaren) a 47.213
8è C. Sainz (Ferrari) a 51.526
9è L. Stroll (Aston Martin) a 82.018
10è E. Ocon (Alpine Renault) a 1 v
Mundial
1r M. Verstappen 262,5 punts
2n L. Hamilton 256,5 punts
3r V. Bottas 177 punts
4t L. Norris 145 punts
5è S. Pérez 135 punts
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.