Bottas va fi i tapaVerstappen
Motor. F-1.El triomf del finlandès de Mercedes a Turquia no evita, però, que el neerlandès sigui el nou líder del mundial amb 6 punts sobre Hamilton, cinquè remuntant des de l’onzè lloc
El joc d’estratègies d’equip del Gran Premi de Turquia –16a cursa de 22 del mundial– es va saldar amb el triomf autoritari del finlandès Valtteri Bottas (Mercedes) –1r del curs, 10è de la seva carrera i amb volta ràpida en el darrer gir (26 punts)– i amb el lideratge en el mundial de Max Verstappen (Red Bull), que va ser 2n i avança Lewis Hamilton (Mercedes) per 6 punts de marge.
L’anglès va completar una cursa excepcional sortint des de l’11a posició i va acabar 5è amb mal regust rere Charles Leclerc (Ferrari). Hamilton va esperar massa, fins a la 51a volta, per canviar els compostos intermedis mentre l’asfalt s’anava assecant a poc a poc, però l’estratègia de l’equip no va sortir prou bé. Hi va entrar, de fet, a contracor quan era 3r, crític amb la decisió en els comentaris exempts de filtres que fan els pilots per la ràdio.
El podi el va completar el mexicà Checo Pérez (Red Bull), que va fer molt bé la feina d’equip contenint Hamilton en una fase espectacular d’estira-i-arronses en una jornada en què els gregaris van complir a la perfecció. Carlos Sainz (Ferrari) va sortir 19è i va cloure 8è.
La reacció de sortida de Bottas va ser excepcional i li va permetre taponar la progressió de Verstappen, que arrencava 2n. Alonso, que partia del 5è lloc, va fer una virolla quan Gasly li va tocar la roda esquerra. Va perdre posicions i va acabar 16è. Mentre, Hamilton, el poleman sancionat, progressava des de l’11è lloc. En la segona volta ja era 9è, en la vuitena, 8è; en la novena, 7è, i en l’onzena, en què va marcar volta ràpida, 6è. El vigent campió va repetir volta ràpida en el dotzè gir mentre l’asfalt s’anava assecant i era a 17 segons de Bottas, còmode al capdavant amb 3.5 sobre Verstappen. L’heptacampió ja era 5è en la setzena volta en ple vol lliure desfermat, amb Checo Pérez, l’altre Red Bull, per davant i el monegasc Leclerc, 3r esplèndid.
Verstappen es va afegir a la festa: volta ràpida (18è gir). Bottas, lider solvent, va replicar també arrodonint amb el gir en menor temps en la 19a volta. I Leclerc es va reivindicar en la 24a. La pista era cada cop més seca i els equips van optar per allargar la vida dels pneumàtics inicials. Hamilton ja tenia enfilat Pérez a menys d’un segon (31a volta). El mexicà, exercint de gregari de Verstappen, va aguantar l’escomesa en una sèrie d’avançaments i contra avançaments espectaculars en la 35a volta.
Verstappen (37a) i Bottas i Pérez (38a) van canviat pneumàtics. Leclerc es va erigir en líder per davant de Bottas, Verstappen i amb Hamilton, que tampoc no havia entrat a boxes, 4t a 13 segons amb 15 voltes per davant. El pilot de Mònaco va aguantar les gomes fins gairebé el final veient la possibilitat de fer podi, però se li va esmunyir. Sigui com sigui, Bottas va recuperar el lideratge en la 47a volta. Hamilton, va avançar Lecerc i es va posar tercer, mentre resava per preservar els seus pneumàtics. En la 51a volta, Mercedes va optar per evitar mals majors i el britànic va entrar perquè la degradació dels pneumàtics s’estava convertint en una ruleta russa.