Ral·lis

Neuville guanya, Sordo fa podi i el títol es decidirà a Monza entre Ogier i Evans

RallyRACC Catalunya-Costa Daurada

Thi­erry Neu­vi­lle i el seu copi­lot Mar­tijn Wida­eghe (Hyun­dai i20) han con­fir­mat les pre­vi­si­ons i s’han impo­sat en el Rally­RACC Cata­lu­nya-Costa Dau­rada, que s’acaba en aquests moments a Salou. El pilot való reva­lida el tri­omf que ja va acon­se­guir en l’última edició dis­pu­tada, l’any 2019, ja que el 2020 la prova cata­lana va entrar en rotació i va des­can­sar.

Neu­vi­lle ha estat líder des de l’últim tram de diven­dres i, amb una sèrie de victòries par­ci­als con­se­cu­ti­ves, ha cons­truït una diferència sòlida sobre Elfyn Evans-Scott Mar­tin (Toyota Yaris), que ha sabut man­te­nir fins als 24.1 finals. Neu­vi­lle, que és ter­cer en el mun­dial, s’ha permès no arris­car en la jor­nada final, mar­cada per la pluja que ha afec­tat el power stage, l’últim tram (Riu­de­ca­nyes-2), que pro­por­ci­ona punts extra i que ha que­dat par­ci­al­ment mullat per un rui­xat que ha afec­tat la segona mei­tat del tram i ha con­ver­tit la part final en una zona molt deli­cada per als pri­mers par­ti­ci­pants que han pres la sor­tida.

El ter­cer graó del podi ha estat per a Dani Sordo-Cándido Car­rera (Hyun­dai i20), que han jus­ti­fi­cat amb un podi l’elecció de Hyun­dai per a aquesta cursa (Sordo és pilot a temps par­cial) i han estat els clars domi­na­dors de l’última jor­nada, en la qual han gua­nyat els qua­tre trams. Un epíleg magnífic per la que ha estat la seva penúltima par­ti­ci­pació en la prova com a pilot ofi­cial, ja que Sordo ha anun­ciat que la tem­po­rada vinent serà la dar­rera que com­pe­teix al màxim nivell.

El cantàbric s’ha permès el luxe de dei­xar fora del podi Sebas­tien Ogier-Julien Ingras­sia (Toyota Yaris) que, un cop cons­ta­tat que no podria coro­nar-se campió per vui­tena vegada a Cata­lu­nya, ha optat per asse­gu­rar els punts i ha fina­lit­zat a 6.8 de Sordo. Ogier serà campió al ral·li de Monza sim­ple­ment fent ter­cer (o quart i mar­cant un punt en el power stage), això en el cas que Evans sumés els 30 punts pos­si­bles.

Nil Solans-Marc Martí (Hyun­dai i20) han satis­fet amb escreix les expec­ta­ti­ves que hi havia sobre una par­ti­ci­pació que per a Solans era l’estrena amb un WRC i que es va ges­tar deu dies abans. Han aca­bat vui­tens, sense come­tre erra­des i millo­rant la seva velo­ci­tat a mesura que gua­nya­ven con­fiança amb el cotxe. No han pogut caçar Oli­ver Sol­berg, que tot i la seva joven­tut (20 anys) ja té experiència en la cate­go­ria reina. Al final l’han sepa­rat 8.2 segons del pilot noruec.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.