Fórmula 1

Hamilton, exclòs de la qualificació, sortirà últim en la cursa a l’esprint

Verstappen, investigat per haver tocat l’aleró del Mercedes en règim de parc tancat, rep una munlta de 50.000 euros

A Lewis Hamil­ton se li com­plica moltíssim reva­li­dar el títol. No només pels 19 punts que li ha de reta­llar a Max Vers­tap­pen en tres cur­ses, també per la des­qua­li­fi­cació dels entre­na­ments de diven­dres, que l’obli­garà a sor­tir des de l’última posició en la cursa a l’esprint que es dis­puta d’aquí a dues hores. El resul­tat d’aquesta cursa de mitja hora deter­mi­narà la gra­e­lla de sor­tida del gran premi de demà. A més, en aquesta gra­e­lla Hamil­ton haurà de retro­ce­dir cinc posi­ci­ons més res­pecte al seu resul­tat d’avui perquè a Mer­ce­des li van can­viar el pro­pul­sor de gaso­lina.

La sanció és el resul­tat de con­si­de­rar que el sis­tema DRS del Mer­ce­des de l’anglès no com­plia el regla­ment perquè s’obria en pro­porció supe­rior a la per­mesa. Es pot apel·lar, però en qual­se­vol cas, la reso­lució arri­barà quan el GP del Bra­sil ja s’hagi com­ple­tat.

En canvi, la inves­ti­gació sobre Max Vers­tap­pen s’ha tan­cat només amb una forta multa de 50.000 euros. El líder del cam­pi­o­nat, en aca­bar la sessió, va fer el que fan la majo­ria de pilots, que ins­pec­ci­o­nen el seu propi mono­plaça i fins i tot en toquen deter­mi­na­des parts. Aquest sim­ple gest viola les nor­mes del parc tan­cat però en ser intrans­cen­dent, no s’ha san­ci­o­nat mai perquè es con­si­dera que tocar un mono­plaça no és fer-hi cap inter­venció. El pro­blema va ser que, a més de tocar el seu Red Bull, Vers­tap­pen també va posar les mans sobre l’aleró poste­rior del Mer­ce­des de Hamil­ton. Tam­poc és un fet inha­bi­tual perquè és el moment que els pilots poden veure més de prop els mono­pla­ces dels rivals, però en trac­tar-se de la zona inves­ti­gada, s’ha deci­dit mul­tar Vers­tap­pen.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)