Dakar

El desafiament de Sanz

Motor. La catalana debutarà il·lusionada en el Dakar de cotxes amb un Mini després d’haver-se convertit en una pilot franquícia en motos amb onze participacions i un novè lloc estel·lar

Laia Sanz va esce­ni­fi­car ahir a Bar­ce­lona el seu nou des­a­fi­a­ment en el Dakar que es dis­pu­tarà de l’1 al 14 de gener, altre cop a l’Aràbia Sau­dita. Amb onze par­ti­ci­pa­ci­ons a l’esquena en les quals sem­pre ha aca­bat i con­ver­tida en una pilot de motos franquícia en el raid més extrem del món, en el qual va ser novena el 2015 i ha gua­nyat totes les edi­ci­ons en què ha pres part en cate­go­ria feme­nina, la de Cor­bera de Llo­bre­gat afron­tarà la cursa de l’Aràbia Sau­dita ara en cot­xes amb un Mini All 4 Racing de l’equip ale­many X-Raid, al cos­tat del copi­lot Mau­ri­zio Gerini, tots dos de 36 anys. L’italià va ser catorzè en el Dakar de motos el 2019 sense dis­po­sar d’assistència. Acu­mula qua­tre par­ti­ci­pa­ci­ons. “És un pas natu­ral i era l’any per­fecte per fer el canvi. Els onze anys en moto pesen”, va afir­mar Sanz, que tindrà com a rivals 91 pilots –només dos de feme­nins– i que es va mos­trar il·lusi­o­nada en la pre­sen­tació del pro­jecte: “Torno a tenir papa­llo­nes a la panxa. Tinc avan­tatge perquè tinc molta experiència, però en cot­xes hi ha mol­tes coses noves.” “En motos era una vete­rana, però ara soc una debu­tant”, rebla la mil cops cam­pi­ona del món de trial i d’enduro –20 en total–, una lle­genda. Tots dos es van fogue­jar amb bones sen­sa­ci­ons fa poques set­ma­nes en el Ral·li de Hail, en esce­na­ris simi­lars també de l’Aràbia Sau­dita –de fet, la pri­mera de les dotze eta­pes del Dakar arrenca pre­ci­sa­ment a Hail–, en el qual van aca­bar vui­tens: “Arren­car amb un equip de garan­ties és molt impor­tant. És un equip molt pro­fes­si­o­nal. N’estic molt con­tenta.”

Res­pecte de la tria del seu copi­lot, Sanz va expli­car el perquè del fit­xatge: “Bus­cava un com­pany que navegués bé, que tingués conei­xe­ments de mecànica i amb el qual tingués un bon fee­ling. Gerini reu­nia les carac­terísti­ques.”

Res­pecte als objec­tius, es plan­teja el debut amb ganes de pro­gres­sar, però sense renun­ciar abso­lu­ta­ment a res: “El pri­mer objec­tiu és aca­bar la cursa, no tren­car l’estadística. El segon és apren­dre molt, però tots els pilots som molt com­pe­ti­tius. Mira­rem la clas­si­fi­cació cada dia, però tots dos som debu­tants. Si no ens equi­vo­quem podem fer un bon Dakar.”

LA PROTAGONISTA

Torno a tenir papallones a la panxa. Tinc molta experiència en la cursa, però en cotxes hi ha moltes coses noves
Buscava un copilot que navegués bé, amb coneixements de mecànica i que hi tingués un bon ‘feeling’. Gerini té les característiques

Un any de preparació

Laia Sanz no ha improvisat el canvi de vehicle i s’ha agafat el 2021 com un aprenentatge. Per això ha competit amb Carlos Sainz en el mundial de raids Extreme E de cotxes elèctrics 4x4 –sisens després de cinc proves, amb dos podis– tota una experiència al costat del campió del món de ral·lis i guanyador del Dakar en tres ocasions. La catalana va debutar sobre quatre rodes al febrer en el Baja Dubai –copa del món de Bajas Cross Country– amb un bugui Can-Am Maverick X3 i amb Lucas Cruz de copilot. El quart lloc va ser un resultat esperançador. També es va foguejar amb èxit al maig en el Ral·li d’Andalusia, al costat de Dani Oliveras, en el qual va ser setena. El darrer test a Hail, ja amb Maurizio Gerini, li ha servit per “anar entenent i coneixent millor el cotxe”.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.