Dakar

Victòria de MotoGP en el Dakar

Motor. Petrucci guanya la seva primera etapa l’any del seu debut per una sanció a Price. L’organització atura la cursa de motos i de clàssics per seguretat, en no disposar de prou mitjans d’assistència mèdica aèria

Danilo Petrucci va gua­nyar la seva pri­mera etapa en motos l’any del seu debut en el Dakar i es va con­ver­tir en el pri­mer pilot pro­vi­nent de MotoGP a fer-ho. L’italià va ser el segon en la línia d’arri­bada de Riad després dels 364 km d’espe­ci­als i va aca­bar a 4:14 de Toby Price. L’aus­tralià va ser san­ci­o­nat amb sis minuts per excés de velo­ci­tat i Danilo Petrucci es va con­ver­tir en el gua­nya­dor per només dos segons d’avan­tatge sobre el pilot de Botswana Ross Branch i per cinc res­pecte del xilè José Igna­cio Cor­nejo. Danilo Petrucci va estar deu tem­po­ra­des en MotoGP, la dar­rera aquest any pas­sat 2021, i hi va acon­se­guir deu victòries i deu pla­ces de podi.

El domini de l’etapa va ser per a l’aus­tralià Daniel San­ders, que va anar pri­mer gai­rebé sem­pre, però una pun­xada a 50 km del final li va fer per­dre temps i va ser el tretzè. L’anglès Sam Sun­der­land, el líder de la gene­ral, i l’austríac Matt­hias Walk­ner, el segon, van fer l’etapa ple­gats i van entrar onzè i dotzè, amb només mig minut de diferència entre ells i man­te­nen els seus llocs de pri­vi­legi en la gene­ral. El cas­te­llo­nenc Joan Bar­reda, que havia recu­pe­rat temps i posi­ci­ons en les últi­mes jor­na­des, va caure, es va fer mal a l’espat­lla i va arri­bar el 21è a 16:49. No sap si avui sor­tirà. El mares­menc Joan Pedrero (Rieju) va ser el 24è.

La segu­re­tat pri­mer

La direcció de cursa del Dakar va deci­dir atu­rar la com­pe­tició de les motos, els quads i els clàssics quan encara fal­ta­ven per arri­bar molts pilots, per no com­pro­me­tre la segu­re­tat dels com­pe­ti­dors. El motiu va ser la gran mobi­lit­zació de mit­jans d’assistència mèdica aèria que van fer i que esta­ven des­ti­nats a aques­tes cur­ses. La prova dels cot­xes, els cami­ons, els buguis lleu­gers i els SSV, que estava fent un iti­ne­rari dife­rent amb una espe­cial amb més quilòmetres, va resul­tar afec­tada ja que tenia un dis­po­si­tiu d’assistència mèdica aèria inde­pen­dent.

El gua­nya­dor de l’etapa de cot­xes també es va empor­tar la seva pri­mera victòria, com en les motos, però en aquest cas ho va fer en el seu segon any en el Dakar. Henk Late­gan no ho va tenir gens fàcil, ja que a deu quilòmetres de la sor­tida se li va tren­car la porta i se li anava obrint men­tre conduïa, i després va tenir una pun­xada. Tot i això, el sud-africà va estar entre els dos pri­mers en tots els punts de con­trol i es va impo­sar en la línia de meta amb 1:58 d’avan­tatge sobre Sébas­tien Loeb. El francès, segon en la gene­ral, va anar en pro­gressió i llui­tant amb el líder de la gene­ral, Nas­ser Al-Attiyah, al que final­ment va avan­tat­jar de tres minuts (2:55). El qatarià va arri­bar setè i con­ti­nua domi­nant la gene­ral amb més de 35 minuts d’avan­tatge.

L’argentí Lucio Álva­rez i el copi­lot igua­ladí Armand Monleón con­ti­nuen amb la seva bona actu­ació, i en aquesta cin­quena etapa van aca­bar ter­cers després d’anar millo­rant a mesura que pas­sa­ven els quilòmetres. Han pujat dues posi­ci­ons en la gene­ral, ara són ter­cers a 51:15 del qatarià. El pilot de Fol­gue­ro­les Nani Roma i el copi­lot d’Òdena Àlex Haro, que està cor­rent amb una cos­te­lla tren­cada, van aca­bar l’etapa tret­zens, després de poder repa­rar el cotxe de l’acci­dent de dime­cres. L’argentí Orlando Ter­ra­nova i el gironí Dani Oli­ve­ras van ser san­ci­o­nats amb cinc minuts i van ser set­zens.

El madri­leny Car­los Sainz i el ripo­llenc Lucas Cruz van tor­nar a tenir pro­ble­mes, aquest cop amb els amor­ti­dors, i tot i l’ajuda del seu com­pany d’equip Stéphane Peter­han­sel, que es va atu­rar i li va donar el seu, va per­dre més d’una hora a la meta.

En la cate­go­ria de clàssics, Xavier Piña i Sergi Giralt van acon­se­guir la victòria i Joan Morera i Lídia Ruba van aca­bar segons.

CAP AMUNT

L’argentí Álvarez i el català Monleón són tercers i pugen fins a la tercera posició de la classificació general de cotxes

TAMBÉ S’ESTRENA

El sud-africà Lategan guanya la seva primera etapa en cotxes en la seva segona participació en el ral·li
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)