Ral·lis

Genesca-Nambruyde guanyen amb autoritat a Lloret

Els nord-cata­lans Ric­hard Genesca i Fabrice Nam­bruyde (Skoda Fabia R5) han gua­nyat el ral·li Llo­ret, la pri­mera prova del cam­pi­o­nat català –i també de l’esta­tal d’escu­de­ries en l’apar­tat de clàssics– que s’ha dis­pu­tat aquest cap de set­mana. Genesca va gua­nyar el pri­mer tram diven­dres. Va per­dre el lide­ratge en el segon a mans del seu fill Arnaud –amb un vehi­cle idèntic– el va recu­pe­rar en el ter­cer per la reti­rada d’Arnaud, el va tor­nar a per­dre en el cinquè en favor d’Edu­ard Pons-Albert Cha­morro (Skoda Fabia R5), cam­pi­ons de Cata­lu­nya de ral·lis i, en el cas del pilot, ven­ce­dor de l’edició 2021. Però a Pons el lide­ratge li va durar un tram perquè les espe­ci­als noc­tur­nes de diven­dres van plan­te­jar molts pro­ble­mes i Ric­hard Genesca va tor­nar a Llo­ret líder, una posició que ja no aban­do­na­ria perquè, a banda de Pons, altres rivals de pes com Díez-De la Torre, Gar­cia-Cué, Díaz-Hereu (tots amb Skoda Fabia R5) o López-Odri­o­zola (Hyun­dai i20 R5) van anar que­dan fora de la lluita o direc­ta­ment van aban­do­nar.

Rere els gua­nya­dors, Patrick Dejean-Yan­nick Jam­mes (Ford Fiesta R5) han aca­bat segons,a 2:03.5. 31 segons més enrere, el pri­mer equip català ha estat final­ment Xavier Domènech-Axel Coro­nado (Porsche 887 GT3), que han superat d’1.1 segons Dani Oli­ve­ras-Gerard Alsina. Amb el seu Dakar encara fresc –Oli­ve­ras quart en velo­ci­tat com a copi­lot d’Orly Ter­ra­nova i Alsina par­ti­ci­pant en regu­la­ri­tat al cos­tat de Car­les Pujo­lar– s’han adap­tat de seguida al nou Peu­geot 208 Rally4 –fins ara Oli­ve­ras com­pe­tia amb un veterà Seat Ibiza– i, de fet, han aca­bat el ral·li en posició de podi superant Domènech en l’últim tram. Però una revisió poste­rior del cro­no­me­tratge ha fet aflo­rar una errada a Osor-1 que ha fet cor­re­gir la clas­si­fi­cació pro­vi­si­o­nal. Amb tot, Oli­ve­ras deixa regis­trat un segon lloc abso­lut a Els Àngels-2 i dos quarts a Osor com­pe­tint amb un cotxe de 205 cavalls i tracció a davant en un ral·li amb 12 vehi­cles amb pre­pa­ració R5 i 4 de la cate­go­ria GT (tots per sobre dels 300 cavalls). Gai­rebé tres minuts rere seu, en setè i vuitè lloc, Ser­ra­tosa-Bell­ver i Palomo-Moreno, també amb Peu­geot 208 Rally4, pre­ce­dei­xen el millor vehi­cle històric en cate­go­ria de velo­ci­tat, el Ford Sierra Cosworth de Jordi Ven­tura-Josep Autet, amb Fran­cesc Gutiérrez-Car­les Jiménez (BMW 325i) en catorzè lloc.

En les cate­go­ries de regu­la­ri­tat, la Sport ha aca­bat amb tri­omf d’Albert Rosa-Jan Rosa (Peu­geot 205 GTI) amb José Luis Moreno-Isi­dre Noguera (BMW M3) i Èric Llo­rens-Jordi Ibarra (Peu­geot 205 Rallye) en el podi. En regu­la­ri­tat, Car­les Miró-Ivan Mata­va­cas (Porsche 911 SC) han repe­tit el tri­omf del 2021 i Antoni Ver­da­guer-Maria Mora (Porsche 944 Turbo) i Car­les Bra­cons-Ramon Ferrés (Peu­geot 205 GTI) han com­ple­tat els llocs d’honor, a davant de l’antiquíssim Seat 1400 B de Mia Bar­do­let-Eloi Alsina i el Porsche 911 de Jordi Fanlo-Dani Roble­di­llo.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)