Més motor

24 milions en tres anys per convertir el circuit de Barcelona-Catalunya en un referent del segle XXI

Pas­sats 30 anys de la seva inau­gu­ració (1991), el cir­cuit de Bar­ce­lona-Cata­lu­nya rebrà una inversió de 24 mili­ons d’euros en el tri­enni 2022-2024 per actu­a­lit­zar-lo en tots els aspec­tes des­fa­sats o que neces­si­ta­ven revisió després de tres dècades, amb l’objec­tiu clar que recu­peri l’esplen­dor i la posició de refe­rent que va anar adqui­rint des de la seva inau­gu­ració. D’aquest 24 mili­ons, 10 cor­res­po­nen a aquest 2022 i ja se n’han inver­tit uns 6 en una sèrie de millo­res que avui el direc­tor de la ins­tal·lació, Josep Lluís San­ta­ma­ria, ha expli­cat.

De moment, s’ha dut a terme una gran part de les obres pre­vis­tes per aquest any, impres­cin­di­bles per poder aco­llir els tres dies de test pre­vis­tos entre el 23 i el 25 d’aquest mes. La resta s’ani­ran rea­lit­zant al llarg de l’any i seran com­pa­ti­bles amb les grans com­pe­ti­ci­ons.

“És la pri­mera gran actu­a­lit­zació del cir­cuit en 30 anys, més enllà de l’asfal­tat de la pista”, explica Josep Lluís San­ta­ma­ria, que afe­geix que ha estat pos­si­ble posar en marxa aquesta inversió “per l’aposta deci­dida del govern, que té clar que aquesta és una infra­es­truc­tura de país pel gran impacte que té en molts sec­tors d’acti­vi­tat, i també perquè tenim els dos grans con­trac­tes, F-1 i MotoGP, reno­vats per cinc anys i això per­met afron­tar aques­tes inver­si­ons”

Sobre­tot, l’entorn

A la pista hi ha hagut pocs can­vis tot espe­rant els estu­dis sobre una pos­si­ble remo­de­lació de les esca­patòries de prin­cipi i final de recta, que en el cas de la de l’inici podrien per­me­tre recu­pe­rar el traçat antic per a la F-1, sense la xicana actual, que ja s’uti­litza en MotoGP. S’ha ampliat l’esca­patòria del revolt 4 a petició de MotoGP i s’ha subs­tituït la tanca que separa el car­rer de boxes de la recta prin­ci­pal per una de més alta i segura. L’altra nove­tat serà la com­pra de la senya­lit­zació llu­mi­nosa que ja s’uti­litza en F-1 i MotoGP que per­metrà un gran estalvi de per­so­nal de pista en la resta d’acti­vi­tats.

Els grans can­vis, però, són fora de la pista. El pàdoc (55.000 metres qua­drats) s’ha replan­te­jat com­ple­ta­ment, soter­rant les ins­tal·laci­ons per obte­nir un espai més diàfan i amb més usos poten­ci­als i ins­tal·lant un sis­tema nou de dre­natge de les aigües i un sis­tema que separa l’aigua dels hidro­car­burs. També s’eixam­plen les por­tes del dar­rere dels boxes. i s’han actu­a­lit­zat totes els ser­veis sani­ta­ris.

L’actu­a­lit­zació és impres­cin­di­ble per afron­tar les pròximes dècades. En les ins­tal·laci­ons de fa 30 anys ni es pre­veia la implan­tació mas­siva de panells foto­vol­taics –que per­metrà ven­dre elec­tri­ci­tat els dies que se’n pro­du­eixi exce­dent, que seran la majo­ria– ni s’intuïa que cal­drien altes potències de sub­mi­nis­tre d’elec­tri­ci­tat per car­re­gar bate­ries dels vehi­cles –de com­pe­tició o dels usu­a­ris– i la cober­tura 5G hau­ria sonat a ciència ficció. No tot es farà de cop, però sí al llarg d’aquest tri­enni.

La majo­ria de les inver­si­ons es faran aquest 2022 (uns 10 mili­ons) i el 2024 (10 més) no seran a la pista. En canvi, gran part dels 4 que es pre­ve­uen per l’any que ve sí que es des­ti­na­ran a modi­fi­ca­ci­ons en la pista de com­pe­tició. Dels 6 que s’han gas­tat fins ara , 1,2 cor­res­po­nen a la pavi­men­tació del pàdoc, 1.1 al sis­tema de dre­natge d’aigua, , 0.72 a l’esca­patòria del revolt 4, 0.27 a les por­tes dels boxes, 0.5 a l’ampli­ació del podi i 0.16 a la nova tanca del pit lane.

Entre les actu­a­ci­ons pen­dents hi ha la rede­fi­nició dels pisos box, la cober­tura d’algu­nes tri­bu­nes (amb panells solars) i ampliar l’oferta d’espais i dotar de més poli­valència els que ja exis­tei­xen perquè siguin més atrac­tius per a esde­ve­ni­ments d’empre­ses, i no només les rela­ci­o­na­des per la mobi­li­tat.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)