Fórmula 1

La fórmula funciona

Motor. F-1. El nou reglament tècnic de Ross Brawn ha ampliat el ‘target’ de favorits i provoca imprevisibilitat, amb el ressorgiment de Ferrari, el neguit de Red Bull i la crisi a Mercedes

Més enllà dels favo­ri­tis­mes per­so­nals, de les exa­ge­ra­ci­ons per gene­rar expec­tació o de les dosis de patri­o­tisme exa­cer­bat d’alguns mit­jans espa­nyols, el cert és que la nova fórmula de la Fórmula 1, sac­se­jada pel regla­ment tècnic que ha ideat una ment per­versa com la del direc­tor tècnic Ross Brawn, fun­ci­ona. Tres pilots en un moca­dor jugant-se la pole del Gran Premi de Bah­rain en l’últim intent, un doblet de Fer­rari en la cursa amb Char­les Leclerc pri­mer i Car­los Sainz, segon, amb els dos Red Bull –Max Vers­tap­pen i Ser­gio Pérez– fora de com­bat per un doble pro­blema en el sis­tema de com­bus­ti­ble i l’encara bo de Mer­ce­des amb Lewis Hamil­ton i George Rus­sell, que mai abans s’havien con­for­mat tant amb un ter­cer i un quart llocs cai­guts del cel, donen a enten­dre que el mètode, de moment, ha tin­gut resul­tats. O almenys ha remo­gut l’statu quo. El clímax de l’última cursa de l’any pas­sat en què Vers­tap­pen va gua­nyar el títol davant Lewis Hamil­ton a Abu Dhabi és ini­gua­la­ble, però el GP de Bah­rain ha estat far­cit d’impre­vi­si­bi­li­tat i d’avançaments.

Està clar que els Fer­rari tenien un som­riure per sota el nas quan tot­hom asse­gu­rava que havien fet un pas enda­vant. Ja sabien que tenien un coet i no ho van fer del tot evi­dent fins dis­sabte, quan es va defi­nir la gra­e­lla. Mer­ce­des, en canvi, neces­sita pro­gres­sar. Però tant Fer­rari, que fa dos anys va ser sisè en el mun­dial de cons­truc­tors –una humi­li­ació–, amb Leclerc vuitè, com Red Bull, faran bé de sumar el màxim de punts abans que no millori

La broma de Leclerc

Amb 24 anys, i tot que encara és molt aviat, Leclerc, resi­dent a Mònaco perquè hi va néixer i no pas per evi­tar càrre­gues fis­cals, ha pre­sen­tat can­di­da­tura. Si més no, ha demos­trat que pot estar al cap­da­vant. Una pole –la desena–i la seva fer­mesa en la con­ducció del fla­mant F1-75 gua­nyant la pri­mera cursa de la tem­po­rada quan Vers­tap­pen el negui­te­java, l’ava­len de moment quan falta un món de 21 cur­ses. La pròxima cita és el cap de set­mana vinent a l’Aràbia Sau­dita, al cir­cuit de Jed­dah. Leclerc, es va ini­ciar en els karts i va entrar a l’acadèmia Fer­rari el 2016. Va ser campió de GP3 Series el 2016 i de Fórmula 2 el 2017 i va debu­tar a la F-1 amb Alfa Romeu Sau­ber el 2018. És pilot de Fer­rari des del 2019. El tri­omf a Sak­hir és el ter­cer de la seva car­rera –14 podis–després dels dos que va cele­brar el 2019. Fins i tot es va per­me­tre el luxe de fer una broma per la ràdio quan al garatge de la firma del cava­llino ram­pante eren a punt per cele­brar-ho i es va viure un segon de pànic. “Hi ha alguna cosa estra­nya al motor... És broma.”

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)