Fórmula 1

Max Verstappen i Checo Pérez signen el doblet per a Red Bull en territori Ferrari

Charles Leclerc acaba sisè després d’una errada quan lluitava pel segon lloc i Carlos Sainz queda fora de combat en la primera volta del GP de l’Emilia-Romanya

Max Vers­tap­pen i Checo Pérez han sig­nat el doblet per a Red Bull en el GP de l’Emi­lia-Roma­nya en un dia negre per a Fer­rari en el cir­cuit d’Imola. Char­les Leclerc s’ha hagut de con­for­mar amb el sisè lloc després de come­tre una errada quan llui­tava amb el mexicà per la segona plaça i el madri­leny Car­los Sainz ha que­dat fora de com­bat en la pri­mera volta per una topada. La ter­cera plaça del podi ha estat per Lando Nor­ris (McLa­ren), seguit per George Rus­sell (Mer­ce­des), Valt­teri Bot­tas (Alfa Romeo) i Leclerc, sisè després de superar Yuki Tsu­noda (Alp­ha­Tauri). Pel que al mun­dial, Leclerc con­ti­nua líder amb 86 punts, per davant de Vers­tap­pen (59) i Pérez (54).

Amb tots els mono­pla­ces amb pneumàtics inter­me­dis, el pri­mer cop d’efecte de la cursa ha estat el toc de Daniel Ric­ci­ardo (McLa­ren) sobre Car­los Sainz (Fer­rari). El madri­leny és el que ha sor­tit més mal­pa­rat perquè ha anat a la grava i ja no ha pogut con­ti­nuar. El cotxe de segu­re­tat ha apa­re­gut en escena. Amb la represa de la cursa, també ha hagut d’aban­do­nar l’asturià Fer­nando Alonso, amb un forat impor­tant a la zona dreta del seu Alpine que no gene­rava càrrega aero­dinàmica. Men­tres­tant, els pilots de Red Bull, Max Vers­tap­pen i Checo Pérez, feien valer la seva gran sor­tida i coman­da­ven la cursa per davant de Char­les Leclerc, que com el seu com­pany de Fer­rari va cedir la ini­ci­a­tiva en l’arren­cada.

Ric­ci­ardo, en últim lloc, ha estat el pri­mer a pas­sar pel pit-lane en la volta 17 i can­viar els pneumàtics de pluja per calçar una goma mit­jana. En les tres vol­tes següents, tots els pilots han copiat la mateixa ope­ració. Amb Vers­tap­pen mar­cant el ritme, l’interès era la pugna entre Pérez i Leclerc per la segona plaça. El mexicà, ja en la volta 30, ha fet una errada en la vari­ant alta i ha sor­tit de la traçada. El de Fer­rari ha reta­llat diferències, però Checo no ha tar­dat a tor­nar a obrir forat. Amb aquest pano­rama, la difi­cul­tat per avançar, Leclerc ha optat per entrar a box i calçar pneumàtics tous a 13 vol­tes per al final. Des de Red Bull han reac­ci­o­nat ràpid i ha cal­cat l’estratègia en les dues vol­tes següents, pri­mer Pérez, i tot seguit Vers­tap­pen. En plena per­se­cució, el de Mònaco ha fet una pífia con­si­de­ra­ble. Ha fet una viro­lla i se n’ha anat con­tra el mur. Afor­tu­na­da­ment ha pogut tor­nar a pista i després de pas­sar nova­ment pel pit-lane per can­viar l’aleró i els pneumàtics s’ha incor­po­rat a la cursa en novena posició. En les últi­mes vol­tes ha pogut gua­nyar tres pla­ces per aca­bar sisè.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)