MotoGP

Àlex Rins admet que va “ser un xoc” quan li van dir que Suzuki plegaria a final de temporada

El pilot de MotoGP, que aquest cap de setmana competeix a Le Mans en el GP França, assegura que intentaran acabar el campionat de la millor manera possible i lluitaran pel títol mundial

El pilot barceloní Àlex Rins (Suzuki GSX RR) reconeix que va plorar quan li van dir que la seva marca, Suzuki, es retirarà del mundial de MotoGP a final de la temporada, perquè ho ha donat “tot per l’equip des del 2017” i la notícia “va ser un xoc”. El Gran Premi de França, que es disputa aquest cap de setmana a Le Mans, serà la primera prova des que es va conèixer la decisió de la firma nipona, a finals de la setmana passada.

“Livio –Suppo– i Sahara –Shinichi– em van portar a l’oficina i m’ho van explicar; va ser súper dur, estava plorant, perquè ho he donat tot per aquest equip des del 2017 per desenvolupar una moto guanyadora, ho ha donat tot l’equip al complet i va ser un xoc per a tots”, explica el pilot català, que ocupa el quart lloc del mundial i vol mirar de refer-se després que a Jerez no va poder passar de la dinovena posició per culpa d’una mala sortida.

“No és fàcil, si bé al final crec que puc trobar alguna cosa per a l’any que ve, però per a ells –en referència als components de l’equip– és una mica més difícil i són com una família per a mi. Cal intentar acabar de la millor manera la temporada, ja que serà el meu últim cap de setmana amb Suzuki a Le Mans i cal intentar gaudir-lo, perquè l’any que ve seré aquí amb una altra moto”, assegura Rins sobre el GP d’aquest cap de setmana.

El mundial

“Si ho entenc o no, és igual, ara estem lluitant pel mundial, som primers en la classificació d’equips i és molt difícil d’entendre, però és una decisió presa des de dalt a Suzuki, i és el que és”, afegeix. Rins confirma que no ha tingut cap conversa amb el Japó. “I és una cosa molt rara, perquè el president de l’empresa, ’Toshiro San’, és molt amigable amb mi, em va enviar un vídeo quan el meu fill va néixer… No he rebut res, només el que em van dir Livio i Sahara”.

“Tenim una moto que és la millor que hem tingut mai a Suzuki, així que intentarem demostrar-los que han pres la decisió equivocada, encara que això ha vingut molt ràpid i si al principi d’any m’ho haguessin dit, no hauríem començat a negociar amb Suzuki”, admet el pilot català, que destaca que “haver començat tan bé fa més dur això que passa, però la decisió és la que és i cal respectar-la”.

El futur

Pel que fa a la seva situació per al futur, ha remarcat que “està clar que el mercat de pilots ha canviat”. “Ens quedem fora en Joan [Mir] i jo, i hem d’anar a algun lloc; no vull res dolent per a un altre pilot, ni que un equip baixi algú de la seva moto per pujar-me a mi… Però és l’única manera i és molt dur que hagi pres la decisió. Com a pilot he de continuar fent el que faig cada cap de setmana. Ara mateix no tinc res més sobre la taula que el telèfon”, assegura.

“El meu representant s’encarregarà, tindrà feina per a aquestes properes setmanes, i ja està”, recalca. “Tenim dos camins: el d’esfondrar-nos i estar tota l’estona pensant que no tenim moto per a l’any que ve, o el de triomfar, el de seguir empenyent, el de seguir amb el cap alt, amb l’equip més unit que mai.” I la veritat és que mirant els mecànics és aquesta última la que ells han agafat, i és la que agafaré jo, perquè encara que ells per a l’any que ve no tinguin res, estan més motivats que mai i demostrarem Suzuki que s’han equivocat amb la decisió que han pres”, reitera. “Tenim la possibilitat –de guanyar el mundial– i la veritat és que seria molt bonic per nosaltres anar a la gala de València a recollir el títol de pilots o d’equips i veure el pobre japonès arreplegant-ho.”

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)