Fórmula 1

Ferrari encén el Circuit

Motor. Més de 54.000 espectadors gaudeixen sota una forta calor dels entrenaments del GP de F1 a Montmeló, amb el líder del mundial Charles Leclerc al capdavant en totes dues sessions

La tem­pe­ra­tura es va enfi­lar per damunt dels 30 graus, però sense que això refredés els ànims del públic en la pri­mera jor­nada d’entre­na­ments lliu­res de F1 al Cir­cuit de Bar­ce­lona-Cata­lu­nya. Ans al con­trari, els nous mono­pla­ces de la cate­go­ria reina –impo­nents, purs, vigo­ro­sos– van encen­dre l’asfalt amb un gran espec­ta­cle. Un total de 54.134 espec­ta­dors en van gau­dir ahir, en el diven­dres de F1 més con­cor­re­gut dels últims quinze anys. Char­les Leclerc va ser l’home del dia, amb el millor temps en les dues ses­si­ons lliu­res. En la pri­mera, al davant del seu com­pany Car­los Sainz; en la segona, seguit a poca distància pels revi­fats Mer­ce­des de George Rus­sell i Lewis Hamil­ton.

Bon senyal per a Fer­rari, que a Mont­meló ha estre­nat la pri­mera gran evo­lució del curs per mirar de parar els peus a Red Bull, que acu­mula dues victòries segui­des. El fons i el difu­sor de l’F1-75 són nous, pen­sats per millo­rar el ren­di­ment aero­dinàmic glo­bal de l’auto. Fer­rari no ha estat pas l’únic equip amb nove­tats: Aston Mar­tin ha ater­rat a Cata­lu­nya amb un cotxe refet de cap a peus. Al pàdoc ja s’hi refe­rei­xen joco­sa­ment amb el mal­nom de Red Bull verd, per la sem­blança amb el cotxe del vigent campió Max Vers­tap­pen.

El pilot neer­landès va començar bé el dia, amb el millor ritme en els pri­mers assa­jos amb el pneumàtic dur. Tan­ma­teix, tot fa pen­sar que el com­post de color blanc es que­darà per ves­tir sants. En les simu­la­ci­ons de cursa de la segona sessió, pràcti­ca­ment tots els pilots van fer les tira­des llar­gues calçant única­ment els com­pos­tos tou i mitjà usats. El dur és més dura­dor, però també un segon més lent que el mitjà pel cap baix, cosa que el des­carta per a una tàctica ideal de cursa.

Així i tot, en els intents de volta ràpida amb el pneumàtic tou, Vers­tap­pen es va veure superat pels Fer­rari, en la pri­mera sessió –per bé que va tro­bar trànsit en l’últim par­cial–, i també pels Mer­ce­des, en la segona. No és pas el pri­mer cop que les flet­xes de plata sobre­sur­ten un diven­dres –Rus­sell ha lide­rat els lliu­res en les dues últi­mes cur­ses, Imola i Miami–, però el W13 també munta diver­ses peces noves i, a poc a poc, s’acosta a Fer­rari i Red Bull. Si Mer­ce­des s’afe­geix a la lluita al cap­da­vant, la tem­pe­ra­tura sí que s’enfi­larà pels núvols.

BELÉN, SISENA

Belén García arrenca avui la cursa de W Series al Circuit de Barcelona-Catalunya des de la sisena posició (Esport3, 14.25 h). La pilot de l’Ametlla del Vallès es va mostrar molt competitiva. En la sessió lliure va ser segona, només rere la bicampiona Jamie Chadwick, però en l’oficial no va millorar prou els temps i va acabar sisena. En la qualificació de F3, el barceloní Pepe Martí va ser setzè.

LA XIFRA

Lliures 1
1r C. Leclerc (Ferrari) 1:19.828
2n C. Sainz (Ferrari) 1:19.907
3r M. Verstappen (Red Bull) 1:20.164
4t G. Russell (Mercedes) 1:20.590
5è F. Alonso (Alpine) 1:20.768
6è L. Hamilton (Mercedes) 1:20.811
7è L. Norris (McLaren) 1:21.279
8è P. Gasly (Alpha Tauri) 1:21.422
9è D. Ricciardo (McLaren) 1:21.737
10è Y. Tsunoda (Alpha Tauri) 1:21.814
11è E. Ocon (Alpine) 1:21.891
12è L. Stroll (Aston Martin) 1:21.920
13è R. Kubica (Alfa Romeo) 1:21.975
14è K. Magnussen (Haas) 1:22.089
15è M. Schumacher (Haas) 1:22.146
16è S. Vettel (Aston Martin) 1:22.164
17è V. Bottas (Alfa Romeo) 1:22.614
18è N. De Vries (Williams) 1:22.920
19è N. Latifi (Williams) 1:23.011
20è J. Vips (Red Bull) 1:24.138
Lliures 2
1r C. Leclerc (Ferrari) 1:19.670
2n G. Russell (Mercedes) 1:19.787
3r L. Hamilton (Mercedes) 1:19.874
4t C. Sainz (Ferrari) 1:19.990
5è M. Verstappen (Red Bull) 1:20.006
6è F. Alonso (Alpine) 1:20.203
7è S. Pérez (Red Bull) 1:20.632
8è S. Vettel (Aston Martin) 1:20.703
9è E. Ocon (Alpine) 1:20.745
10è M. Schumacher (Haas) 1:20.757
11è P. Gasly (Alpha Tauri) 1:20.917
12è K. Magnussen (Haas) 1:21.013
13è L. Stroll (Aston Martin) 1:21.249
14è Y. Tsunoda (Alpha Tauri) 1:21.285
15è D. Ricciardo (McLaren) 1:21.385
16è V. Bottas (Alfa Romeo) 1:21.828
17è G. Zhou (Alfa Romeo) 1:21.866
18è A. Albon (Williams) 1:22.319
19è N. Latifi (Williams) 1:23.197
20è L. Norris (McLaren) 1:23.388
Encara no som els més ràpids, però anem pel bon camí. És el primer cop que no hem patit l’efecte rebot a la recta
Lewis Hamilton
A una volta no estem gens malament, però encara hem de treballar en el ritme de cursa
Charles Leclerc
54.134
espectadors
al Circuit ahir, la xifra més alta un divendres de F1 d’ençà del 2006 i el 2007 (67.000).
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)