MotoGP

De peus a la galleda

Aleix Espargaró es confon en l’última volta al Circuit de Barcelona-Catalunya, pensa que la cursa ja ha acabat i perd la segona posició rere el líder Quartararo

“És el pitjor dia de la meva carrera esportiva”

Una anècdota o un lap­sus fatal. Segons com s’acabi aquest curs de MotoGP, el que es va esde­ve­nir ahir al Cir­cuit de Bar­ce­lona-Cata­lu­nya haurà estat una cosa o l’altra. Encara fal­tava una volta del GP de Cata­lu­nya per dis­pu­tar-se quan Aleix Espar­garó va alçar els braços enlaire, enmig de la des­es­pe­ració del box d’Apri­lia, l’estu­pe­facció del públic –60.068 espec­ta­dors– i la sor­presa dels rivals. La pri­mera reacció va ser que la moto l’havia dei­xat a l’esta­cada (li havia pas­sat a Den­nis Fog­gia en Moto3). Però no. Sim­ple­ment, el pilot de Gra­no­llers s’havia confós.

“La pis­sarra era molt a prop de l’últim revolt i només he tin­gut temps de veure la diferència amb Martín, «més 0.6». Lla­vors he mirat la torre [de cro­no­me­tratge], però no recor­dava que aquí l’última volta és la zero. He vist «L1», així que he fet una volta més i he tallat el gas. Ha estat culpa meva al 100%”, va adme­tre el pilot.

Aleix tenia el segon lloc al sarró, rere el domi­na­dor Fabio Quar­ta­raro, però sota la ban­dera de qua­dres real va que­dar rele­gat al cinquè. Espar­garó es va ado­nar de l’espi­fi­ada quan va veure en una pan­ta­lla gegant que el cap d’Apri­lia, Mas­simo Rivola, es posava les mans al cap. Va tor­nar a cara­go­lar la maneta dreta, però sols va poder recu­pe­rar un dels qua­tre llocs que havia per­dut men­tre salu­dava el públic i els altres con­ti­nu­a­ven tibant.

Res­ca­ba­la­ment el 2023

La badada li havia cos­tat el segon lloc a casa –hau­ria estat el cinquè podi con­se­cu­tiu, el sisè enguany en nou cur­ses– i haver de cedir nou punts addi­ci­o­nals a Quar­ta­raro, que ja l’avan­tatja de 22. Fins ahir, només n’eren vuit. “Si vols gua­nyar un cam­pi­o­nat, no pots come­tre aques­tes erra­des. És un error inad­mis­si­ble en aquesta cate­go­ria”, va reblar. “És el pit­jor dia de la meva car­rera espor­tiva”, va insis­tir, pale­sant que la decepció era tan majúscula com la pífia mateixa.

Tan­ma­teix, el segon lloc també hau­ria fet curt, com­pa­rat amb les expec­ta­ti­ves de la vigília. Aleix va començar el dia amb una cai­guda sense con­seqüències en l’escal­fa­ment mati­nal. Era cons­ci­ent que, amb el sol collant de valent sobre Mont­meló –la cursa va arren­car amb l’asfalt a 55 graus–, saber esti­rar la durada dels pneumàtics fins a la fi de la cursa havia de ser cab­dal per sor­tir-ne com a ven­ce­dor.

“Dis­sabte, Mic­he­lin i l’equip em van posar la por al cos, insis­tint que havia de ser asse­nyat amb els pneumàtics al començament. Pot­ser ho he estat massa, perquè quan he avançat Martín encara tenia prou goma per rodar en 41 mit­jos”, va expli­car. Men­tre Aleix llui­tava amb les Ducati satèl·lit del madri­leny i de Johann Zarco, Quar­ta­raro s’esca­po­lia en soli­tari, a des­pit d’un dèficit de velo­ci­tat punta d’entre 5 i 7 km/h. “Fabio no era més ràpid que jo, però ha estat més llest”, va resu­mir Espar­garó.

Si més no, tindrà l’opor­tu­ni­tat de res­ca­ba­lar-se l’any que ve: el pre­si­dent del Cir­cuit, Roger Tor­rent, va con­fir­mar que el 2023 hi tor­narà a haver GP de Cata­lu­nya, en unes dates simi­lars encara per con­cre­tar.

ELS PROTAGONISTES

Estic molt trist; no et pots permetre un error com aquest. Volia pujar al podi, volia guanyar. Ha estat una llàstima
Aleix Espargaró
Espero que Nakagami estigui bé, però m’ha fet perdre possibilitats per al títol i tinc una petita fractura al canell
Àlex Rins
Ha estat una bona cursa pel que fa a la posició final, però no per les sensacions. Les rodes s’han degradat molt
Àlex Márquez

Cara i creu en MotoGP

La dissort d’Aleix Espargaró no va impedir que fos el millor català en MotoGP. Setè va entrar el seu company Maverick Viñales –Aprilia manté el primer lloc d’equips, amb dos punts més que el Yamaha oficial– i desè, Àlex Márquez. El cerverí havia sortit l’últim, atès que dissabte no havia disputat els entrenaments oficials, arran d’una caiguda en els lliures. Les baixes el van enlairar, a pesar de la degradació del pneumàtic tou. En canvi, Àlex Rins (Suzuki) no va passar del primer revolt. Per segona cursa seguida, el va envestir Takaaki Nakagami (Honda), que també va tombar Pecco Bagnaia (Ducati). Pol Espargaró (Honda) es va col·locar cinquè en la primera volta, però la falta d’adherència el va relegar a l’últim lloc.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)