MotoGP

Quartararo domina, guanya i és més líder

Motor. El campió mundial signa la tercera victòria de l’any, la segona de manera consecutiva, i succeeix així Marc Márquez, que havia guanyat les darreres vuit curses de MotoGP al circuit de Sachsenring

La victòria de Fabio Quar­ta­raro i la seva Yamaha en el GP d’Ale­ma­nya va ser clara i con­tun­dent, i el campió mun­dial va ampliar el seu avan­tatge en la gene­ral del mun­dial de MotoGP. El francès va domi­nar des de l’inici i va sig­nar el seu ter­cer tri­omf –el segon de manera con­se­cu­tiva– aquest any. Fabio Quar­ta­raro suc­ce­eix així Marc Márquez com a gua­nya­dor al cir­cuit de Sach­sen­ring, on el cer­verí s’havia impo­sat en les dar­re­res vuit cur­ses de MotoGP. Des del 2013, només havia pujat al cap­da­munt del podi Marc Márquez. Aquest tri­omf també talla la ratxa de fins a onze victòries con­se­cu­ti­ves d’Honda al cir­cuit de Sach­sen­ring. L’últim gua­nya­dor que no pilo­tava una Honda va ser Valen­tino Rossi, amb Yamaha, l’any 2009.

Fabio Quar­ta­raro era el que tenia més ritme i ràpida­ment es va dis­tan­ciar dels rivals. Fran­cesco Bag­naia, que va sor­tir des de la posició pre­fe­rent, el va inten­tar seguir, el va inten­tar avançar, però en la ter­cera volta, quan anava segon, va caure i va aban­do­nar. Després, el seu com­pa­tri­ota Johann Zarco va ser el que més s’hi va acos­tar, però va aca­bar segon, a gai­rebé cinc segons. La ter­cera posició va ser per a Jack Miller, que va remun­tar i va superar Aleix Espar­garó a tres vol­tes del final. El gra­no­llerí va ocu­par el quart lloc.

La cursa va acu­mu­lar mol­tes cai­gu­des i aban­do­na­ments i només la van fina­lit­zar setze pilots. Mave­rick Viñales, que estava fent una gran actu­ació i va arri­bar a anar quart dar­rere del seu com­pany d’equip Aleix Espar­garó durant bona part de la cursa, va aban­do­nar quan fal­ta­ven onze vol­tes per al final per pro­ble­mes a l’Apri­lia. El mateix va pas­sar en les pri­me­res vol­tes a Àlex Márquez i la seva Honda. Pol Espar­garó estava tocat física­ment a causa de les dues cai­gu­des –una de les quals, força forta– en la pri­mera jor­nada d’entre­na­ments. A vuit vol­tes del final va deci­dir aban­do­nar pel dolor que tenia.

Victòria en soli­tari

Izan Gue­vara i la seva Gas Gas havien demos­trat en els entre­na­ments i en la qua­li­fi­cació que eren els millors, i en la cursa de Moto3 ho van tor­nar a fer. El mallorquí va sor­tir des de la posició pre­fe­rent i des dels pri­mers metres va lide­rar la cursa. En les pri­me­res vol­tes es va començar a dis­tan­ciar dels rivals i va mar­xar en soli­tari cap a la victòria, la ter­cera de l’any i la segona de manera con­se­cu­tiva. Izan Gue­vara va gua­nyar amb gai­rebé cinc segons d’avan­tatge res­pecte a Den­nis Fog­gia, que va ser el segon gai­rebé tota la prova. En el dar­rer revolt, Ser­gio García Dols, el líder del mun­dial, el va superar, però en la recta final l’italià el va tor­nar a avançar i es va asse­gu­rar el segon lloc. El mallorquí es va apro­par al seu com­pany d’equip en la gene­ral del mun­dial i ara és a només set punts de Ser­gio García Dols.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el darrer article gratuït dels 5 d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)