Fórmula 1

Ferrari, a les portes del doblet en el GP d’Àustria

Fórmula 1. Leclerc signa el triomf i Sainz crema el motor quan ja albirava una segona plaça que finalment és per al líder del mundial, Max Verstappen

“Oh, per Déu, estava espan­tat, molt espan­tat!”, va excla­mar alleu­jat per ràdio el mone­gasc Char­les Leclerc (Fer­rari) només de veure one­jar la ban­dera de qua­dres en el Gran Premi d’Àustria i sig­nar el seu ter­cer tri­omf de l’any en 11 cur­ses del mun­dial de Fórmula 1. Amb més velo­ci­tat i menys degra­dació de pneumàtics que els seus rivals, els pilots de Fer­rari van albi­rar el doblet durant bona part de la cursa en ter­ri­tori ene­mic, al Red Bull Ring de Spi­el­berg, però la festa es va esguer­rar quan Car­los Sainz va tren­car el motor. Era la volta 57, d’un total de 71, i el madri­leny ja tenia la segona plaça a l’abast. Leclerc també hi va posar emoció perquè en el tram final es va quei­xar de pro­ble­mes amb l’acce­le­ra­dor i va veure com Max Vers­tap­pen (Red Bull) se li acos­tava a només 1,5 segons. En tot cas, el tri­omf va ser per al mone­gasc, que escala fins al segon lloc (170) d’un mun­dial que con­ti­nua domi­nant el pilot neer­landès amb auto­ri­tat (208). La ter­cera plaça, per ter­cera cursa con­se­cu­tiva, va ser per al britànic Lewis Hamil­ton (Mer­ce­des).

El pri­mer inci­dent de la cursa va ser en el quart revolt després de la sor­tida, quan George Rus­sell (Mer­ce­des) va impac­tar amb el mono­plaça de Ser­gio Pérez (Fer­rari). El mexicà va poder repren­dre la prova i entrar a boxs per calçar pneumàtics durs i ini­ciar una nova cursa des de la cua. A la llarga, però, es va aca­bar reti­rant. El britànic va ser san­ci­o­nat amb 5 segons i ho va apro­fi­tar per can­viar l’aleró malmès.

Men­tres­tant, al cap­da­vant de la cursa, Leclerc, amb millor ritme, anava reta­llant diferències sobre Vers­tap­pen. En la desena volta ja li va fer un pri­mer avís i en la dot­zena va tro­bar forat per fer-li un inte­rior, i esca­par-se amb rela­tiva faci­li­tat. Entrava en joc l’estratègia i el líder del mun­dial va optar per fer el pri­mer canvi de pneumàtics. Des del sisè lloc, el neer­landès no va tar­dar a avançar posi­ci­ons i a col·locar-se rere els dos Fer­rari, amb Leclerc i Sainz al cap­da­vant. Els pilots de la marca ita­li­ana van pas­sar per box en la volta 27 i 28, res­pec­ti­va­ment. A tota velo­ci­tat, el mone­gasc va tor­nar a pren­dre el coman­da­ment en la volta 33, sense que Vers­tap­pen li pogués opo­sar resistència. Abans que Sainz també l’avancés, el neer­landès va fer un segon canvi de pneumàtics (volta 38). Els del cavall ram­pant, sense tanta degra­dació de pneumàtics, van poder endar­re­rir aquesta segona ope­ració fins a les vol­tes 49 i 50, res­pec­ti­va­ment. Altre cop Leclerc recu­pe­rava la pri­mera plaça amb molta faci­li­tat i ja s’albi­rava el doblet de Fer­rari quan el motor del mono­plaça de Sainz va explo­tar. El madri­leny va haver de sor­tir de pista i, després d’uns ins­tants de tensió, aban­do­nar ràpida­ment un vehi­cle que ja cre­mava a tota flama. L’inci­dent va pro­vo­car que es decretés el cotxe de segu­re­tat vir­tual i que el dos pri­mers clas­si­fi­cats de la cursa ho apro­fi­tes­sin per fer un ter­cer i últim canvi de gomes. Res­ta­ven nou vol­tes i el neer­landès, a 3,5 segons del mone­gasc, encara man­te­nia espe­ran­ces de victòria. Leclerc es quei­xava de pro­ble­mes amb l’acce­le­ra­dor, però es va man­te­nir ferm per sege­llar el ter­cer tri­omf del curs.

Cursa
1r C. Leclerc (Ferrari) 1h24:24.312
2n M. Verstappen (Red Bull) a 1.532
3r L. Hamilton (Mercedes) a 41.217
4t G. Russell (Mercedes) a 58.972
5è E. Ocon (Alpine) a 1:08.436
6è M. Schumacher (Haas) a 1 volta
7è L. Norris (McLaren) a 1 volta
8è K. Magnussen (Haas) a 1 volta
9è D. Ricciardo (McLaren) a 1 volta
10è F. Alonso (Alpine) a 1 volta
Mundial
1r M. Verstappen (Ferrari) 208 punts
2n C. Leclerc (Ferrari) 170
3r S. Pérez (Red Bull) 151
4t C. Sainz (Ferrari) 133
5è G. Russell (Mercedes) 128
6è L. Hamilton (Mercedes) 109
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)