MotoGP

Recupera el que va perdre

Motor. Bagnaia ha retallat 47 punts a Quartararo amb les seves tres últimes victòries i torna a la lluita pel títol mundial de MotoGP. L’italià n’havia cedit 50 en dos abandonaments seguits

Fran­cesco Bag­naia ha gua­nyat les tres dar­re­res cur­ses del mun­dial de MotoGP, i ja suma cinc victòries aquesta tem­po­rada. L’italià de Ducati està recu­pe­rant en aquests dar­rers grans pre­mis el que va per­dre en l’inici de la cam­pa­nya, i en les dues cur­ses ante­ri­ors als tres tri­omfs en què va aban­do­nar. Fran­cesco Bag­naia torna a ser un can­di­dat al títol mun­dial a falta de set pro­ves. Després de la victòria en el GP d’Àustria d’aquest diu­menge l’italià s’ha situat a 44 punts del líder, Fabio Quar­ta­raro. El francès, actual campió mun­dial, manté el lide­ratge amb 200 punts, men­tre que el segon lloc l’ocupa el gra­no­llerí Aleix Espar­garó, a 32 punts del pri­mer lloc. Aquests tres pilots sem­bla que seran els que llui­ta­ran per ser el campió mun­dial fins al final.

Amb les tres victòries con­se­cu­ti­ves i els 75 punts sumats en els tres dar­rers grans pre­mis Fran­cesco Bag­naia ha recu­pe­rat 47 punts res­pecte a Fabio Quar­ta­raro i 45 res­pecte a Aleix Espar­garó. L’italià es va impo­sar en el GP dels Països Bai­xos abans de l’atu­rada de cinc set­ma­nes per l’estiu i després de la represa ha gua­nyat el GP de la Gran Bre­ta­nya i el GP d’Àustria. Fran­cesco Bag­naia va arri­bar a estar a 91 punts del lide­ratge després de la desena cursa, el GP d’Ale­ma­nya, quan va enca­de­nar dues cur­ses en què va haver d’aban­do­nar i no va sumar ni un sol punt, el GP de Cata­lu­nya i el GP d’Ale­ma­nya. Va cedir 50 punts ja que Fabio Quar­ta­raro va acon­se­guir les dues victòries. L’italià també s’està refent del mal inici de cam­pa­nya, en què va aban­do­nar en el pri­mer gran premi a Qatar, i va sumar un punt en el segon a Indonèsia. No es va situar entre els deu pri­mers de la gene­ral fins després del GP de Por­tu­gal, la cin­quena cursa, quan es va arri­bar a Europa. Fran­cesco Bag­naia ha estat el pilot que aquest any ha acon­se­guit més victòries, amb cinc, però també s’ha que­dat sense pun­tuar en qua­tre cur­ses. De fet, només ha pujat al podi quan ha acon­se­guit la victòria i li ha fal­tat la regu­la­ri­tat. En els últims vuit grans pre­mis, ha sumat 25 punts o zero. Va gua­nyar el GP d’Espa­nya a Jerez, va aban­do­nar en el de França, va gua­nyar en el GP d’Itàlia i va aban­do­nar en el GP de Cata­lu­nya i el GP d’Ale­ma­nya, abans d’enca­de­nar les tres victòries con­se­cu­ti­ves. Aleix Espar­garó ha pun­tuat en totes les cur­ses, n’ha gua­nyat una, i ha estat qua­tre vega­des més ter­cer. Fabio Quar­ta­raro només ha dei­xat de pun­tuar en el GP dels Països Bai­xos, ha gua­nyat tres cur­ses i en qua­tre ha estat segon.

Classificació actual (13 curses)
1r. F. Quartararo (Yamaha) 200
2n. A. Espargaró (Aprilia) 168 (-32)
3r. F. Bagnaia (Ducati) 156 (-44)
4t. J. Zarco (Ducati) 125 (-75)
5è. Jack Miller (Ducati) 123 (-77)
6è. Enea Bastianini (Ducati) 118 (-82)
7è. Brad Binder (KTM) 107 (-93)
8è. Àlex Rins (Suzuki) 92 (-108)
9è. J. Martín (Ducati) 87 (-113)
10è. M. Oliveira (KTM) 85 (-115)
Després del GP d’Alemanya (10 curses)
1r. F. Quartararo (Yamaha) 172
2n. A. Espargaró (Aprilia) 138 (-34)
3r. J. Zarco (Ducati) 111 (-61)
4t. Enea Bastianini (Ducati) 100 (-72)
5è. Brad Binder (KTM) 82 (-90)
6è. F. Bagnaia (Ducati) 81 (-91)
7è. Jack Miller (Ducati) 81 (-91)
8è. Àlex Rins (Suzuki) 69 (-103)
9è. J. Mir (Suzuki) 69 (-103)
10è. M. Oliveira (KTM) 64 (-108)
Després del GP de Portugal (5 curses)
1r. F. Quartararo (Yamaha) 69
2n. Àlex Rins (Suzuki) 69 (0)
3r. A. Espargaró (Aprilia) 66 (-3)
4t. Enea Bastianini (Ducati) 61 (-8)
5è. J. Zarco (Ducati) 51 (-18)
6è. Joan Mir (Suzuki) 46 (-23)
7è. Brad Binder (KTM) 42 (-27)
8è. M. Oliveira (KTM) 39 (-30)
9è. Jack Miller (Ducati) 31 (-38)
10è. F. Bagnaia (Ducati) 31 (-38)

Cinquena cursa seguida amb dues Ducati en el podi

Dues Ducati van pujar al podi en el GP d’Àustria, en la primera posició Francesco Bagnaia i en la tercera Jack Miller. Aquesta és la cinquena vegada consecutiva que dues motos de la marca italiana ocupen dues de les places d’honor. També és el setè cop que ho aconsegueixen aquesta temporada. En dues ocasions les Ducati han fet el doblet amb un primer i un segon lloc –en el GP de França i en el GP dels Països Baixos–, i en tres han combinat una victòria i un tercer lloc. Dues vegades més han finalitzat en la segona i la tercera posició. En les tretze curses que s’han disputat aquest any les Ducati sempre han estat en el podi, i de les 39 places d’honor d’aquesta campanya n’han ocupat més de la meitat, 20. En total han aconseguit vuit victòries, sis segones posicions i sis tercers llocs. Els vuit triomfs han estat centrats en només dos pilots, amb cinc de Francesco Bagnaia de l’equip oficial Ducati Lenovo, i tres d’Enea Bastianini de l’equip Gresini.

A banda de disposar de bones motos i bons pilots, Ducati també és la marca que té més motos a la graella, amb vuit motos en quatre equips, el Ducati Lenovo, el Prima Prama, el Gresini i el Mooney VR46, mentre que només hi ha quatre motos de Yamaha, d’Honda i de KTM, i dues d’Aprilia i de Suzuki.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.