MotoGP

El dilema de Ducati

MotoGP. Amb el desenllaç del mundial a prop, la marca italiana valorarà si ha de donar ordres d’equip per afavorir la remuntada de Francesco Bagnaia

Fran­cesco Bag­naia (Ducati) ja té el lide­ratge de MotoGP de Fabio Quar­ta­raro (Yamaha) a l’abast. En cinc cur­ses, i després de la cai­guda del francès a Motor­land, ha estat capaç de reta­llar-li fins a 81 punts de des­a­van­tatge. El pie­montès ja és a només 10 punts de l’occità (211 i 201) i si es manté la mateixa tendència el sor­passo es podria pro­duir en les pròximes pro­ves.

El cam­pi­o­nat, però, aban­dona Europa i ini­cia un peri­ple per Àsia (Japó, Tailàndia i Malàisia) i Austràlia en què entra­ran en joc molts altres fac­tors, com ara les inclemències mete­o­rològiques. L’última cita, com és habi­tual, serà el 6 de novem­bre al País Valencià. El desen­llaç del Gran Premi d’Aragó, amb el tri­omf in extre­mis d’Enea Bas­ti­a­nini (Ducati Gre­sini Racing MotoGP) sobre Pecco Bag­naia (Ducati Lenovo Team), ha obert un altre debat en el pàdoc del cir­cuit. La qüestió és: hi ha d’haver ordres d’equip a Ducati per afa­vo­rir el títol de Bag­naia? És evi­dent que a Motor­land no n’hi va haver, però les con­sig­nes podrien can­viar segons com es desen­vo­lu­pin les pròximes cur­ses.

De fet, els comen­ta­ris sobre l’estratègia que segui­ria Ducati en aquest tram final del cam­pi­o­nat ja van aparèixer fins i tot abans de la cursa de Motor­land. “Penso que avui amb la victòria de Bas­ti­a­nini hau­rem fet callar mol­tes boques sobre si havíem rebut ordres d’equip”, va etzi­bar Bag­naia després de veure com se li esmu­nyia la pos­si­bi­li­tat de sege­llar el cinquè tri­omf con­se­cu­tiu, una fita que a MotoGP només han asso­lit Valen­tino Rossi i Marc Márquez. El pilot de Ducati Lenovo troba legítim que per ara hi hagi carta blanca, tenint en compte que la Bes­tia, ara a 48 punts del lide­ratge i quan n’hi ha 125 en joc, encara pot llui­tar pel títol. Però no amaga que les cir­cumstàncies puguin variar en el futur. Tot i con­duir dues Ducati, Bag­naia, amb l’ofi­cial Des­mo­se­dici GP22 de Lenovo, i Bas­ta­nini, amb l’equip satèl·lit Gre­sini, com­pe­tei­xen en estruc­tu­res dife­rents.

Paolo Cia­batti, direc­tor espor­tiu de Ducati Corse, cele­brava un nou títol de cons­truc­tors i els bons resul­tats gene­rals a Aragó, amb set pilots de la marca ita­li­ana entre els deu pri­mers. Cia­batti no es va aca­bar de defi­nir sobre quina estratègia segui­ria la marca en les pròximes cur­ses, tot i remar­car el desig de tor­nar a asso­lir un títol mun­dial de pilots de MotoGP, una fita que no acon­se­guei­xen des del 2007, amb la victòria final de l’aus­tralià Casey Sto­ner.

Un altre dels més bene­fi­ci­ats pels zero punts de Quar­ta­raro a Aragó i per la nova pugna entre els pilots de Ducati és el gra­no­llerí Aleix Espar­garó (Apri­lia), que amb el ter­cer lloc a Motor­land s’ha situat a 17 punts del lide­ratge. “S’havia par­lat molt de les ordres de Ducati, però ha gua­nyat Enea. Pecco està pilo­tant a un nivell molt alt i que no s’hagi esca­pat tant penso que és molt posi­tiu per al cam­pi­o­nat”, refle­xi­ona. I hi afe­geix: “Quan he vist “Quar­ta­raro out” al qua­dre de coman­da­ment de la moto, en comp­tes de rela­xar-me, ha estat tot al con­trari. De què m’hau­ria ser­vit aca­bar cinquè o sisè? De res, així que he arris­cat una mica més i a sobre això és bo per a la meva con­fiança. Abans de volar a la gira, un podi era molt impor­tant i tor­nem a estar en el joc.”

Marc Márquez, a favor

L’altre pro­ta­go­nista a Motor­land va ser Marc Márquez (Honda), que va haver d’aban­do­nar en la seva tor­nada a la com­pe­tició després de l’impacte de Quar­ta­raro i quan ni tan sols havia com­ple­tat la pri­mera volta. El vuit vega­des campió del món, que admet que així arri­barà més fresc mus­cu­lar­ment al Japó, també hi va dir la seva sobre dis­jun­tiva a Ducati: “Fan bé donant, entre come­tes, una mica de carta blanca als seus pilots, tot i que és veri­tat que quan et jugues una victòria en la cursa no ho pots tenir tot con­tro­lat al cent per cent. D’aquesta manera tenen pos­si­bi­li­tats amb dos pilots i com s’ha vist en les cur­ses poden pas­sar mol­tes coses. Que­den qua­tre cur­ses fora d’Europa en què sem­pre pas­sen coses, amb pluja i altres històries, així que fan bé si tenen dos pilots vius en el mun­dial com fins ara.”

EL PROTAGONISTA

El calendari
GP del Japó 18 de setembre
GP de Tailàndia 2 d’octubre
GP Austràlia 16 d’octubre
GP de Malàisia 23 d’octubre
GP País Valencià 6 de novembre
La classificació
1r F. Quartararo (Yamaha) 211 punts
2n F. Bagnaia (Ducati) 201
3r A. Espargaró (Aprilia) 194
4t E. Bastianini (Ducati) 163
5è J. Miller (Ducati) 134
Amb la victòria de Bastianini haurem fet callar moltes boques sobre si hi havia ordres d’equip
Francesco Bagnaia
PILOT DE DUCATI
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)