Fórmula 1

Segon títol de Verstappen

Fórmula 1. El neerlandès guanya el GP del Japó sota la pluja, i la sanció de cinc segons a Leclerc, que acaba segon i perd un lloc, el fa campió mundial un cop la cursa ha finalitzat

El segon títol mun­dial de Max Vers­tap­pen va arri­bar en un GP del Japó amb molta pluja, una atu­rada de la cursa d’un parell d’hores pel mal estat de la pista i un final d’incer­tesa, en què, pri­mer, no, després, sí, altre cop, pot­ser no i, final­ment, sí va ser el campió. El neer­landès de Red Bull va reva­li­dar el títol en gua­nyar al cir­cuit de Suzuka sota la pluja i en una cursa en què es van com­ple­tar poc més de la mei­tat de les vol­tes després d’estar atu­rada més de dues hores per una ban­dera ver­me­lla per les males con­di­ci­ons de la pista.

Quan va gua­nyar la prova, Max Vers­tap­pen sabia que no era campió, perquè no havia fet la volta ràpida i Char­les Leclerc havia fina­lit­zat segon i, a més, no sabia si li dona­rien tots els punts. La sanció de cinc segons al mone­gasc de Fer­rari per no fer la dar­rera xicana el va fer bai­xar a la ter­cera posició i, en les entre­vis­tes a la pista, li van dir que era campió i ho va cele­brar amb l’equip. El no va tor­nar per algu­nes inter­pre­ta­ci­ons del regla­ment que deien que, com que només s’havia fet la mei­tat de les vol­tes, no se suma­ven la tota­li­tat dels punts (25 el pri­mer, 18 el segon i 15 el ter­cer). La inter­pre­tació cor­recta de la fede­ració inter­na­ci­o­nal sí que li va donar tots els punts, perquè la cursa va fina­lit­zar dins les tres hores més una volta regla­mentàries i no va que­dar atu­rada. Com que que­den 112 punts en joc i té un avan­tatge de 113 i 114 sobre els rivals, es va empor­tar el títol.

La cursa es va ini­ciar sota una intensa pluja i, en la pri­mera volta, Car­los Sainz va per­dre el con­trol del seu Fer­rari i va anar con­tra la tanca. El mono­plaça va rebo­tar i va que­dat amb el morro dins la pista i els rivals van anar pas­sant molt a prop. Va sor­tir el cotxe de segu­re­tat i, poc després, es va mos­trar la ban­dera ver­me­lla.

Una grua a la pista

Per inten­tar treure el Fer­rari de la pista, va sor­tir una grua quan encara esta­ven pas­sant mono­pla­ces. Pierre Gasly, que havia entrat a box perquè amb l’acci­dent de Car­los Sainz un car­tell de publi­ci­tari havia cai­gut sobre l’Alpha Tauri, se la va tro­bar de cop quan inten­tava atra­par el grup. Pràcti­ca­ment en el mateix moment, es va mos­trar la ban­dera ver­me­lla. Això va crear molta polèmica durant les dues hores d’atu­rada. Els pilots ho van comen­tar i van recor­dar l’acci­dent mor­tal de Jules Bianchi, l’any 2014 en aquest mateix cir­cuit, quan va xocar con­tra una grua que estava reti­rant un altre mono­plaça.

Nom
Max Emilian Verstappen
Naixement
Hasselt (Bèlgica)
Nacionalitat
Neerlandès
Edat
25 anys (30 setembre 1997)
Títols mundials
2 (2021 i 2022)
Curses disputades
159
Victòries
32
Podis
74
GP del Japó
1r Max Verstappen (Red Bull) 3h01:44.004
2n Sergio Pérez (Red Bull) a 27.066
3r Charles Leclerc (Ferrari) a 31.763
4t Esteban Ocón (Alpine) a 39.685
5è Lewis Hamilton (Mercedes) a 40.326
6è Sébastian Vettel (Ast. Martin) a 46.358
7è Fernando Alonso (Alpine) a 46.369
8è George Russell (Mercedes) a 47.661
9è Nicholas Latifi (Williams) a 1:10.143
10è Lando Norris (McLaren) a 1:10.782
Campionat
1r Max Verstappen (Red Bull) 366
3r Sergio Pérez (Red Bull) 253
2n Charles Leclerc (Ferrari) 252
4t George Russell (Mercedes) 207
5è Carlos Sainz (Ferrari) 202
6è Lewis Hamilton (Mercedes) 180
7è Lando Norris (McLaren) 101
8è Esteban Ocón (Alpine) 78
9è Fernando Alonso (Alpine) 65
10è Valtteri Bottas (Alfa Romeo 46

Soc campió mundial? Segur?

El mateix Max Verstappen es pensava que no era campió mundial quan era a la sala de darrere el podi per sortir a rebre el trofeu com a guanyador del gran premi. Abans, en l’entrevista al final de cursa, li havien dit que ho era i ho havia celebrat amb l’equip, però després li havien dit que no. Quan per fi van dir que sí, que ho era, ho va preguntar dues vegades més i semblava que no s’ho creia definitivament, fins que li van donar el trofeu.

En la roda de premsa posterior, el neerlandès va explicar: “És clar que és una sensació tremenda, molt esbojarrada, ja que no esperava ser campió del món quan he travessat la meta.” I va afegir-hi el perquè de la seva incertesa: “No sabia si només donarien la meitat dels punts. No tenia clar quants punts havia sumat.” Max Verstappen també va manifestar: “Si mirem enrere, ha estat un any increïble. Estic molt agraït a tothom de l’equip, que han treballat durament. Estic molt orgullós del que hem aconseguit.”

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)