Fórmula 1

Max Verstappen guanya el GP de Mèxic i suma la 14a victòria de la temporada

El pilot neerlandès estableix un nou rècord i supera els tretze triomfs en un mateix curs que compartia amb Michael Schumacher i Sebastian Vettel

Max Vers­tap­pen (Red Bull) ha domi­nat amb auto­ri­tat el Gran Premi de Mèxic i ha sumat la cator­zena victòria del curs, millo­rant el rècord de tretze en un mateix any que com­par­tia amb Mic­hael Schu­mac­her i Sebas­tian Vet­tel. El pilot neer­landès, que ja té asse­gu­rat el títol des de fa set­ma­nes, encara dis­po­sarà de dues pro­ves més per ampliarà els seus números i millo­rar els per­cen­tat­ges dels seus rivals. Red Bull ha encer­tat l’estratègia de pneumàtics i Vers­tap­pen ha arri­bat a meta amb un còmode avan­tatge de 15 segons sobre Lewis Hamil­ton (Mer­ce­des). El mexicà Ser­gio Pérez (Red Bull) ha com­ple­tat el podi i escala fins al segon lloc del cam­pi­o­nat per davant de Char­les Leclerc (Fer­rari), que no ha pogut pas­sar del sisè lloc, rere George Rus­sell (Mer­ce­des) i Car­los Sainz (Fer­rari).

Calçat amb pneumàtics tous, Vers­tap­pen ha man­tin­gut la posició pre­fe­rent en la sor­tida. En els Mer­ce­des, que han apos­tat per gomes mit­ja­nes, Hamil­ton li ha gua­nyat la par­tida al seu com­pany, Rus­sell, i ha avançat fins al segon lloc. L’heroi local, Checo Pérez, també ha superat el britànic per col·locar-se ter­cer. El mexicà ha aguan­tat fins a la volta 24 per fer el pri­mer canvi, però els tècnics han per­dut massa temps (5 segons). Molt més ràpida ha estat l’ope­ració amb el seu cap de files (2,5), que ha can­viat en la volta 26 –ara amb pneumàtics mit­jans– i ha reprès la cursa en ter­cer lloc, rere els dos Mer­ce­des. L’estratègia de l’equip dels bòlids pla­te­jats ha estat can­viar a pneumàtics durs –Hamil­ton en la volta 29 i Rus­sell en la 34–, comp­tant que Red Bull tor­na­ria a entrar al pit-lane. A 20 vol­tes del final de la cursa, Vers­tap­pen man­te­nia al vol­tant de 10 segons de marge sobre Hamil­ton, sense símpto­mes de degra­dació dels pneumàtics. Que­dava clar que el pilot neer­landès ja no tor­na­ria a can­viar de gomes i inten­ta­ria ges­ti­o­nar-les fins al final.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)