Dakar

El KH-7 Epsilon de Juvanteny afronta el Dakar amb un camió que farà servir hidrogen

El barceloní, juntament amb l’andalús Criado i l’andorrà Ballbé volen superar el 20è lloc de la darrera edició

L’equip KH-7 Epsi­lon amb el bar­ce­loní Jordi Juvan­teny, com a pilot, l’andalús José Luís Cri­ado, com a copi­lot i l’andorrà Jordi Ballbé, com a nave­gant, afron­tarà el Dakar 2023 amb un camió Man 6x6 ali­men­tat par­ci­al­ment amb hidro­gen. Els tres inte­grants de l’equip, que por­ten 65 par­ti­ci­pa­ci­ons en con­junt, estan pre­o­cu­pats pel medi ambi­ent i amb l’ajuda de EVARM, un com­pa­nyia espe­ci­a­lit­zada en con­ver­tir les mecàniques de vehi­cles pro­fes­si­o­nals a com­bus­ti­bles alter­na­tius, faran el Dakar amb una com­bi­nació de dièsel i hidro­gen com a com­bus­ti­bles.  

El pilot Jordi Juvan­teny ha comen­tar: “Estem en la segona fase del pro­jecte que vam ini­ciar l’any pas­sat al fer ser­vir eco com­bus­ti­bles. Al 2023 hem can­viat el GLP per hidro­gen que és com­ple­ta­ment net”. Pel bar­ce­loní, això és una manera de: “tor­nar al Dakar part del molt que ens ha apor­tat”. Aquesta serà la 31a par­ti­ci­pació del pilot català en el Dakar i la 27a al cos­tat de José Luís Cri­ado amb qui ha acon­se­guit 16 victòries en el tro­feu 6x6 i qua­tre títols de la cate­go­ria de Pro­ducció. En la dar­rera edició Cri­ado no hi va poder anar per culpa del Covid, i el va subs­ti­tuir Fina Román. Van fina­lit­zar en la 20a posició i enguany tenen l’objec­tiu de millo­rar aquesta plaça. El Dakar s’ini­cia el 31 de desem­bre i fina­lit­zarà el 15 de gener del 2023 després de catorze dures eta­pes, un pròleg i un dia de des­cans.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)