Més motor

La reconquesta

Motor. Àlex Palou, campió el 2021, començarà diumenge a Sant Petersburg (Florida) la seva aventura per tornar a assaltar el títol de l’Indy Car

La tem­po­rada 2022 d’Àlex Palou no va ser tan gua­nya­dora ni tan tran­quil·la com la del 2021. El pilot català (Sant Antoni de Vila­ma­jor, 1/4/1997) no va poder ree­di­tar el títol acon­se­guit l’any ante­rior amb vuit podis i tres victòries amb Chip Ganassi i va sal­dar el 2022 amb un tri­omf i sis podis, en un entorn de màxima difi­cul­tat. Ara, per a aquest nou exer­cici, el pilot català trac­tarà de dei­xar enrere tots els pro­ble­mes per cen­trar-se a com­pe­tir i tor­nar a demos­trar la seva vàlua llui­tant pel títol.

Cen­trat en l’Indy­Car

Ja amb el pro­blema amb Chip Ganassi i McLa­ren solu­ci­o­nat, el pilot català està cen­trat en una cosa: l’Indy Car. “Men­tre no hi hagi com­pro­mi­sos bojos per viat­jar, podré fer coses de fórmula 1, però estem enfo­cats en l’Indy Car”, va dir el pilot bar­ce­loní a finals de gener. Aquest enfo­ca­ment començarà a par­tir d’aquest diu­menge amb la cele­bració de la cursa en el cir­cuit urbà de Sant Peters­burg, a Flo­rida. En total, seran 17 pro­ves, amb 4 ovals, inclo­ent-hi les 500 Milles d’Indi­a­na­po­lis, prova emblemàtica, que es farà el pròxim 28 de maig.

Opo­nents dins i fora

Pel que fa als rivals, Palou tindrà rivals tant dins com fora de l’equip. El bar­ce­loní tindrà, com l’any pas­sat, Mar­cus Erics­son, expi­lot de fórmula 1 i gua­nya­dor de les 500 Milles d’Indi­a­na­po­lis l’any 2022. A més, hi serà Mar­cus Arms­trong, que com­pe­tirà a tots els cir­cuits menys els ovals. Per a les cur­ses d’aquesta carac­terísti­ques, tant vene­ra­des pel públic nord-ame­ricà per les grans velo­ci­tats i l’espec­ta­cle que s’hi genera, el subs­ti­tuirà el japonès Takuma Sato.

No obs­tant això, el rival més gran dins de l’equip nord-ame­ricà serà el cinc vega­des campió de l’Indy Car, Scott Dixon. L’aus­tralià va ser el segon la tem­po­rada pas­sada i serà un clar can­di­dat al títol.

Ja fora de l’equip Chip Ganassi, la nòmina de con­trin­cants qua­li­fi­cats i amb aspi­ra­ci­ons aug­menta. Per una banda, hi ha l’equip amb el qual Palou té el rol de reserva a la fórmula 1, McLa­ren. L’equip britànic, per la seva banda, comp­tarà amb Patri­cio O’Ward i també ha fit­xat a Ale­xan­der Rossi, ex-F1 i gua­nya­dor de l’Indy500 –Indianàpolis–l’any 2016, un pilot, doncs, molt expe­ri­men­tat. També serà rival l’equip Andretti, amb Col­ton Herta com a líder de l’equip. No s’ha d’obli­dar l’equip Penske, que té l’actual campió de la cate­go­ria, Will Power, a més d’un veterà com Josef New­gar­den.

La tem­po­rada 2023 de l’Indy­Car està a punt de començar i els equips pre­pa­ren els seus cot­xes per a una com­pe­tició molt igua­lada. Palou, tran­quil, amb un pla molt clar tant a l’Indy com a la fórmula 1, té els seus objec­tius ben mar­cats: ser bicampió de la Indy Car i gua­nyar a Indianàpolis.

EL PROTAGONISTA

Aquesta temporada també faré coses de fórmula 1, però, ara mateix, estic molt ben enfocat en la Indy Car
Indy Car 2023
St. Petersburg (Florida) 5 de març
Texas 2 d’abril
Long Beach 16 d’abril
Alabama 30 d’abril
Indianapolis GMR 13 de maig
Indy 500 28 de maig
Detroit 4 de juny
Road Amèrica 18 de juny
Mid-Ohio 2 de juliol
Toronto 16 de juliol
IndyCar 250 (Iowa) 22 de juliol
IndyCar 350 (Iowa) 23 de juliol
Nashville 6 d’agost
Gallagher GP (Indiana) 12 d’agost
Illinois 27 d’agost
Portland 3 de setembre
Laguna Seca 10 de setembre
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)