Fórmula 1

El GP d’Austràlia de Fórmula 1 investiga una possible invasió de pista

L’organització de la cursa, a més, ha dit que alguns aficionats van poder arribar a un cotxe estacionat a la sortida del revolt 2

L’orga­nit­zació del GP d’Austràlia de Fórmula 1, l’Aus­tra­lian Gran Prix Cor­po­ra­tion, ha anun­ciat una inves­ti­gació per una pos­si­ble invasió de pista per part d’uns afi­ci­o­nats. Aquests afi­ci­o­nats van acon­se­guir elu­dir les pro­tec­ci­ons de segu­re­tat i col·locar-se a escas­sos metres de l’asfalt men­tre els cot­xes encara cir­cu­la­ven a gran velo­ci­tat durant la cita de diu­menge, segons les imat­ges publi­ca­des als mit­jans aus­tra­li­ans.

Andrew Wes­ta­cott, direc­tor d’Austràlia Grand Prix Cor­po­ra­tion, ha decla­rat que revi­sa­ran les càmeres de segu­re­tat del cir­cuit per enten­dre què va fallar al pro­to­col quan la car­rera encara no havia aca­bat ofi­ci­al­ment. “Hi ha una petita quan­ti­tat de per­so­nes que poden ingres­sar a la pista després que la car­rera con­clo­gui”, va comen­tar Wes­ta­cott.

“Els espec­ta­dors (que van sal­tar abans de temps a pista) havien tren­cat una de les línies de segu­re­tat), encara no sabem com va pas­sar”, va pre­ci­sar Wes­ta­cott al canal públic ABC. Els orga­nit­za­dors es van reu­nir ahir a la nit “fins a altes hores” amb els repre­sen­tants de la Fede­ració Inter­na­ci­o­nal de l’Automòbil (FIA), que regula el mun­dial de For­mula 1 i altres com­pe­ti­ci­ons, i es van com­pro­me­tre a fer “una inves­ti­gació molt exhaus­tiva”.

“Tenim mol­tes càmeres de segu­re­tat i una gran quan­ti­tat de mate­rial per ana­lit­zar durant les pròximes dues set­ma­nes (...) L’auto­mo­bi­lisme és perillós, podria haver estat hor­ri­ble de pas­sar un acci­dent”, ha remar­cat l’aus­tralià.

A més dels afi­ci­o­nats a peu de pista, ubi­cats al pri­mer revolt després de la línia de meta i just quan els mono­pla­ces cre­ua­ven la ban­dera a qua­dres, altres segui­dors van esca­lar les tan­ques de segu­re­tat, segons la premsa local.

“Alguns espec­ta­dors van poder arri­bar al cotxe de Nico Hülken­berg, d’Haas, que estava esta­ci­o­nat a la sor­tida del revolt 2 i que encara tenia la llum ver­me­lla inter­mi­tent, un senyal d’alerta sobre les con­di­ci­ons d’inse­gu­re­tat per pos­si­bles descàrre­gues elèctri­ques”, segons l’informe dels comis­sa­ris de car­rera.

“Les mesu­res de segu­re­tat i els pro­to­cols que s’espe­ra­ven per a l’esde­ve­ni­ment no es van apli­car, cosa que va resul­tar en un entorn inse­gur per als espec­ta­dors, pilots i ofi­ci­als de car­rera”, va dir la direcció de la cursa d’Austràlia.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el darrer article gratuït dels 5 d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)