Més motor

El camí cap a la fórmula 1

Amb cap pilot català i tampoc cap d’espanyol dins de la categoria, hi participa l’equip valencià Campos

El barceloní Pepe Martí (Campos) i l’aranès Mari Boya (MP Motorsport) són els dos únics pilots catalans de la sèrie

Les fórmules 2 i 3 són la plataforma per als joves pilots que somien el gran circ de la fórmula 1. Pilots com Charles Leclerc (Ferrari), George Russell (Mercedes) i Lando Norris (McLaren) han passat per la F-2 i la F-3 i les han guanyades. El format d’aquestes categories és força particular: tots els equips (deu en el cas de la F-3, amb tres pilots per equip, i onze en la F-2, amb dos pilots per equip) disposen de la mateixa unitat de potència (Mecachrome), el xassís fet per la mateixa companyia (Dallara) i els pneumàtics, els quals són de la mateixa marca que la F-1 (Pirelli). Alguns dels equips que formen part de totes dues categories són l’equip valencià Campos, l’equip holandès MP, l’italià Prema, els anglesos Carlin i Hitech i el francès ART. Els caps de setmana funcionen en paral·lel a la fórmula 1, amb només una sessió de lliures i la sessió de classificació els divendres, una cursa curta durant la jornada del dissabte, en la qual puntuen del primer al vuitè. Per al diumenge, abans de la F-1, hi ha una segona cursa, amb una major quantitat de voltes, s’entrega la mateixa puntuació que la F-1, és a dir, del primer al desè. Per a aquesta temporada, a la F-2 hi ha un total de catorze caps de setmana, mentre que la F-3 té un total de deu caps de setmana, entre els quals s’inclou un cap de setmana al Circuit de Barcelona-Catalunya (el mateix que el de la F-1). Entre aquests caps de setmana, també hi ha una sèrie de proves amb l’objectiu d’adaptar-se d’una millor manera al rendiment del monoplaça. Aquests tests es fan en circuits com Jerez, Imola i Red Bull Ring i en aquesta llista també s’inclou el circuit. És més, la fórmula 3 ja ha estat al circuit realitzant els seus dos dies de tests, els quals van ser a porta tancada els dies 13 i 14 d’abril. En aquestes proves, l’objectiu essencial va ser la simulació de la cursa que es farà a començaments del mes de juny a Montmeló. Pel que fa a la fórmula 2, també visitaran el circuit, però seran els dies 10, 11 i 12 de maig per fer aquestes proves.

Pel que fa a la graella dels pilots, a la F-2 hi ha pilots que es troben en els programes de joves pilots dels millors equips de la F1, com Red Bull, Ferrari, Mercedes i Alpine. Alguns dels exemples són Théo Pourchaire (Alfa Romeo), Arthur Leclerc (germà de Charles Leclerc), Jack Doohan (Alpine) i Enzo Fittipaldi (Red Bull). En el cas de la fórmula 3, hi ha una gran representació de llatinoamericans, amb pilots de diferents programes, com Franco Colapinto (Williams), Dino Beganovic (Ferrari), Gabriele Mini (Alpine), Paul Aron (Mercedes) i Sebastian Montoya (Red Bull).

El(s) perfil(s)
A la fórmula 3 hi ha doble representació catalana. El millor situat és el pilot de Campos Josep Maria Martí (Barcelona 2005) –més conegut com a Pepe Martí–. En el seu segon any a la F-3, Pepe va cinquè en el campionat després d’haver guanyat la primera cursa el dissabte 4 de març al circuit de Bahrain. A més, Martí es troba dins de l’A14 Management, l’agència de Fernando Alonso. A l’altre costat, dins de l’equip MP, hi ha Mari Boya (Les 2004) . El lleidatà debuta aquest any i, fins ara, no ha sumat cap punt.
2
catalans
hi ha entre la F-2 i la F-3 aquesta temporada.
1
cursa
ha guanyat Pepe Martí fins ara.
posició
de Martí en la classificació.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes

No sóc subscriptor

Tarifa digital d’El Punt Avui i L’Esportiu

Per
només
48

per un any

Ja sóc subscriptor

Per gaudir dels avantatges has d'activar la teva subscripció facilitant-nos el número de contracte i el NIF o DNI de la subscripció.

Activa la subscripció