Fórmula 1

Tornarà a fer el ple

El Circuit de Barcelona-Catalunya ho té tot a punt per organitzar un altre Gran Premi de rècord aquest cap de setmana

La remodelació del tercer sector de la pista, ara sense xicana, afegeix incertesa a la cursa

Encara hi ha alguns abo­na­ments de tres dies a la venda, però diu­menge està tot venut. Per segon any con­se­cu­tiu, el Gran Premi de F-1 al Cir­cuit de Bar­ce­lona-Cata­lu­nya viurà un ple històric. El fet il·lus­tra la bona gestió de la ins­tal·lació valle­sana, que es troba al bell mig d’un procés exhaus­tiu de moder­nit­zació fins al 2024 i té con­tracte amb la F-1 fins al 2026. La cursa cata­lana –setena prova del curs– es va pre­sen­tar ahir al village del Port Vell de Bar­ce­lona, amb la presència del pilot de Fer­rari i del RACC Car­los Sainz; Pedro de la Rosa i Marc Gené, expi­lots cata­lans de F-1 i ambai­xa­dors d’Aston Mar­tin i Fer­rari, res­pec­ti­va­ment, i el bar­ce­loní Pepe Martí, que ja suma dues victòries en el cam­pi­o­nat de suport de F-3 (on també com­pe­teix l’aranès Mari Boya).

Adeu a la xicana

De retruc, el pre­vi­si­ble ple d’aquest diu­menge també palesa el moment dolç de la cate­go­ria reina de l’auto­mo­bi­lisme, amb cot­xes espec­ta­cu­lars i qua­tre equips cap­da­van­ters, a pesar que Aston Mar­tin, Mer­ce­des i Fer­rari encara bre­guen per parar els peus a un Red Bull ina­ta­ca­ble.

En aquest sen­tit, el traçat del Cir­cuit pre­senta una nove­tat d’alta volada que pot influir en l’equi­li­bri de for­ces. Per pri­mer cop d’ençà que es va estre­nar el 2007, no es farà ser­vir la xicana RACC en la sor­tida de la zona de l’Estadi. D’aquesta manera, el ter­cer sec­tor de la volta torna a la con­fi­gu­ració ori­gi­nal, com ja hi havia tor­nat MotoGP el 2018, amb dos revolts ràpids de dre­tes per tan­car la volta.

Tan­ma­teix, aquest canvi posa èmfasi en el ren­di­ment aero­dinàmic dels cot­xes en un traçat més ràpid i fluid, cosa que hau­ria d’afa­vo­rir Red Bull, que dis­posa del cotxe més efi­ci­ent del grup. El líder del mun­dial, Max Vers­tap­pen, ha gua­nyat cinc de les sis cur­ses dis­pu­ta­des, i el seu com­pany Ser­gio Pérez va vèncer en la que no es va endur el neer­landès. El rival més con­sis­tent de Red Bull és Aston Mar­tin, amb cinc podis de Fer­nando Alonso, tot i que suma la mei­tat dels punts que l’equip de Mil­ton Key­nes. Per la seva banda, Mer­ce­des treu suc de la regu­la­ri­tat de Lewis Hamil­ton i George Rus­sell per empai­tar Aston Mar­tin, men­tre que Fer­rari ha cai­gut al quart lloc, amb un sol podi per a Char­les Leclerc.

33
grans premis
de F-1 haurà celebrat el Circuit quan diumenge caigui la bandera de quadres.

Acostar la fórmula 1 als barcelonins

V.F.

Fins dissabte al vespre, mentre a Montmeló se succeeixen els entrenaments de F-1 i les primeres curses de suport (F-2 i F-3), al Port Vell continuarà funcionant el Formula 1 Barcelona Village. És d’accés lliure i gratuït, i té l’objectiu d’acostar la fórmula 1 als barcelonins. L’espai ofereix diferents propostes i experiències relacionades amb la F-1, i també microconcerts, actuacions de castellers, gegants i capgrossos, i zona infantil. Al Circuit mateix tampoc no hi faltaran les activitats paral·leles, com ara la Fan Zone rere la tribuna principal; la Green Zone i la Kids Zone, al Bosc del Cràter; la Food Fest rere l’Estadi, i l’escenari de la Pelouse Jove, per on passaran diferents artistes. Aquesta tarda es fa la visita als boxs, i diumenge, un cop acabada la cursa de F-1, els aficionats podran envair la pista.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)