Fórmula 1

Un circuit per gaudir dels millors cotxes del món

Fórmula 1. El retorn al traçat original en l’últim sector de la pista afegeix emoció al desenvolupament de la cursa al Circuit de Barcelona-Catalunya

Ara fa 18 metres menys de corda i té dos revolts menys que abans. Però el canvi en l’últim sec­tor del Cir­cuit de Bar­ce­lona-Cata­lu­nya és trans­cen­dent. El GP de F-1 d’enguany a Mont­meló pres­cin­deix de la xicana introduïda el 2007 i torna al traçat ori­gi­nal. Els pilots ja avançaven ahir que el penúltim revolt (ano­me­nat RACC) el pas­sa­ran amb el peu a baix, i que en el qua­li­fi­ca­tiu –amb poca ben­zina i pneumàtics tous– tal vegada l’última corba (bate­jada com a Cata­lu­nya) es podrà fer a fons, o gai­rebé.

“Ja tenia ganes d’arri­bar a un cir­cuit com Déu mana”, va ver­ba­lit­zar Max Vers­tap­pen ahir. “Aquí és on un cotxe de fórmula 1 cobra vida de debò”, va afe­gir, després de cinc cur­ses en traçats urbans. Aquesta tarda, en els pri­mers entre­na­ments, en podrà començar a gau­dir. Al volant de l’excels Red Bull RB19, el líder del mun­dial és qui tindrà més coll avall la pos­si­bi­li­tat d’enfi­lar la recta prin­ci­pal del Cir­cuit sense alçar el peu de gas.

La jor­nada prèvia del cap de set­mana –el 33è gran premi de F-1 con­se­cu­tiu cele­brat a Mont­meló– va ser­vir per cons­ta­tar que cap pilot enyora la vari­ant ante­rior. “El nou traçat farà els cot­xes més diver­tits de pilo­tar, perquè estan fets per als revolts ràpids”, va valo­rar Car­los Sainz. També can­viarà la degra­dació dels pneumàtics: ara ja no pati­ran tant en tracció els del dar­rere, i caldrà veure com se’n surt el davan­ter esquerre, amb cinc cor­bes ràpides de dre­tes. A més, tots els equips estre­nen nove­tats al Cir­cuit. Els pri­mers a veure-les de prop van ser els 8.422 afi­ci­o­nats que ahir van apro­fi­tar l’opor­tu­ni­tat de visi­tar la línia de boxs, men­tre els equips assa­ja­ven els can­vis de rodes.

Frase
Nom
càrrec

PROTAGONISTES

El nou traçat farà els cotxes més divertits, perquè estan fets per als revolts ràpids
Carlos Sainz
ferrari
Ja tenia ganes d’arribar al Circuit; aquí és on un cotxe de fórmula 1 cobra vida de debò
Max Verstappen
red bull
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el darrer article gratuït dels 5 d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)