Fórmula 1

No n’ha deixat ni una

Ni una engruna per als rivals: Verstappen s’ho cruspeix tot al Circuit de Barcelona-Catalunya, amb una prestació majúscula

Signa la 40a victòria en F1, set anys després d’haver aconseguit la primera a Montmeló

Es veia a venir, però la manera de refer­mar el pronòstic ha pale­sat una auto­ri­tat de cam­pi­o­nat. Max Vers­tap­pen no només va vèncer al Cir­cuit de Bar­ce­lona-Cata­lu­nya; s’ho va crus­pir tot. Sor­tia de la posició pre­fe­rent, no va per­dre el pri­mer lloc en cap moment –a pesar del ball de dues atu­ra­des a boxs– i, per postres, va fer seu el pun­tet de la millor volta. És un depre­da­dor.

“La teva millor volta és un 17.3, Max, però tens un avís per límits de pista; deixa-ho córrer”, li va pre­gar l’engi­nyer de Red Bull Gian­pi­ero Lam­bi­ase. Deba­des. Li va entrar per una ore­lla i li va sor­tir per l’altra. El seu com­pany Ser­gio Pérez, que havia de tibar per remun­tar des de la gal­dosa onzena posició que ocu­pava en la gra­e­lla, era el més ràpid en pista, amb 1:16.666. En la volta 61 (de 66), Max va prémer l’acce­le­ra­dor i va fer 1:16.330. “Ente­sos, ja ho tens; ara, sis­plau, porta el cotxe cap a casa i vigila amb les rat­lles blan­ques.”

Així, sense dei­xar ni una engruna, va asso­lir Vers­tap­pen la cin­quena victòria del curs en set pro­ves. És el ter­cer cop que gua­nya a Mont­meló. El pri­mer tri­omf va ser el 2016, el dia que debu­tava amb Red Bull. D’ales­ho­res ençà, n’ha afe­git 39. Un total de 125.565 espec­ta­dors van gau­dir de la caval­cada del líder, 292.488 al llarg del cap de set­mana. És el segon any seguit que el GP de F1 regis­tra xifres de rècord al Cir­cuit de Bar­ce­lona-Cata­lu­nya.

Com els crancs

Red Bull a banda, també som­riu Mer­ce­des, que va enlai­rar Lewis Hamil­ton i George Rus­sell fins al podi. En canvi, Fer­rari i Aston Mar­tin van per­dre pis­to­nada. Car­los Sainz sor­tia de la pri­mera línia i va ata­car Vers­tap­pen en l’arren­cada, calçat amb pneumàtics tous. Però en la cursa el Fer­rari va anar com els crancs, i el madri­leny va ser cinquè, superat també per Pérez. Rere seu van entrar els Aston Mar­tin de Lance Stroll i Fer­nando Alonso. Aspi­ra­ven al podi –Stroll s’havia enfi­lat fins al ter­cer lloc en la pri­mera volta– però van aca­bar a més d’un minut. Més enrere, i fora dels punts, va entrar Char­les Leclerc amb l’altre Fer­rari. Ni una engruna tam­poc per a ell.

LA XIFRA

40
victòries
de Verstappen, totes amb Red Bull. És el pilot de la marca de begudes amb més triomfs, seguit per Vettel (38).
1r M. Verstappen (Red Bull) 66 voltes
2n L. Hamilton (Mercedes) a 24.090
3r G. Russell (Mercedes) a 32.389
4t S. Pérez (Red Bull) a 35.812
5è C. Sainz (Ferrari) a 45.698
6è L. Stroll (Aston Martin) a 1:03.320
7è F. Alonso (Aston Martin) a 1:04.127
8è E. Ocon (Alpine) a 1:09.242
9è G. Zhou (Alfa Romeo) a 1:11.878
10è P. Gasly (Alpine) a 1:13.530
11è C. Leclerc (Ferrari) a 1:14.419
12è Y. Tsunoda (A. Tauri) a 1:15.416
13è O. Piastri (McLaren) a 1 v.
14è N. de Vries (Alpha Tauri) a 1 v.
15è N. Hülkenberg (Haas) a 1 v.
16è A. Albon (Williams) a 1 v.
17è L. Norris (McLaren) a 1 v.
18è K. Magnussen (Haas) a 1 v.
19è V. Bottas (Alfa Romeo) a 1 v.
20è L. Sargeant (Williams) a 1 v.
Mundial de pilots
1r Max Verstappen 170
2n Sergio Pérez 117
3r Fernando Alonso 99
4t Lewis Hamilton 87
5è George Russell 65
Mundial de constructors
1r Red Bull 287
2n Mercedes 152
3r Aston Martin 134
Mercedes està fent passes en la bona direcció. El doble podi és una mostra del que ha d’arribar
George Russell
mercedes
He sortit bé i a partir d’allà he gestionat el ritme. Si hagués calgut, hauria pogut tibar més
Max Verstappen
red bull

“Lluitar pel títol és l’objectiu”

Amb la victòria en la cursa llarga de F3, ahir al matí al Circuit de Barcelona-Catalunya, Pepe Martí ja és segon en la general. El barceloní va fer la posició preferent, va liderar de punta a punta i va marcar la millor volta. Com Verstappen. “Ha fet un capolavoro, una obra mestra, com diuen els italians”, va verbalitzar l’expilot de F1 Lluís Pérez-Sala. Amb el tercer triomf del curs, el primer en una cursa llarga, Martí aspira a tot. “Lluitar pel títol sempre ha estat l’objectiu”, va reblar el pilot del RACC. “El ritme sempre ha estat allà; les úniques curses que s’han guanyat amb més d’un segon d’avantatge han estat les nostres.” A mitjà termini, “el somni és la F1”, afirma convençut.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.